Femiman samprata modelių, o galbūt verta sakyti, apskritai, mados pasaulyje, išryškėjo pakankamai neseniai. Moteriškumą ir eleganciją sugebą įvaldyti, ar ją iš prigimties turintys modeliai vyrai, žingsniuoja podiumu ir yra tapatinami su moterimis. Moteriško apatinio trikotažo, ilgų plaukų ir lūpdažių nubrėžta linija tarp lyčių, jau seniai liko kažkur praeityje. Ar tai mados pasaulio išsigimimas ar nauja, netikėta, tačiau neišvengiama jo metamorfozė?
Femiman, arba kitaip – moteris-vyras, dažniausiai apibūdinamas kaip „putlias lūpas, platesnius, nei įprasta vyrams, klubus, siaurą pečių liniją, skaisčią odą“ turintis vyriškosios giminės atstovas, dėl išvaizdos ypatumų dažnai painiojamas su moterimi. Vienas geriausių femiman pavyzdys – Serbijoje gimęs Andrej Pejic. Andrej P. yra Marc Jacobs 2011 pavasario/vasaros kampanijos veidas, pasirodęs ant daugelio Prancūzijos, Turkijos, Japonijos ir Italijos VOGUE mados žurnalų viršelių ir žingsniavęs tarp gausybės moterų modelių Jean Paul Gaultier, John Galliano pristatymuose. Ar vyrai modeliai, dėvintys moteriškus drabužius, netrukus tarps garsiausių mados žurnalų viršelių merginomis? Beje, pats Andrej Pejic, vienam spaudos leidinių teigė: „anksčiau, daugelis fotografų stengėsi visomis įmanomomis priemonės išryškinti mano vyriškumą, tačiau dabar, daugelis jų, atsvirkščiai, aukština ir išryškina visa moteriška, kas tūno manyje.“
Amelia Rauser, „Franklin and Marshall“ koledžo meno istorijos profesorė, savo ruožtu teigia, jog „ligšiol egzitavusi mada, mados verslas ir podiumo menas buvo skirta tik moterims, išskirtinai feminizuota. Šiuo metu atrodo, jog mados pasaulis tampa vis labiau neribotas savaime suprantamų taisyklių – moteris keičia moteriškos išvaizdos vyrai“. Būtina paminėti ir tai, jog podiumais žingsniuojantys modeliai, neretai tampa idealais tiems, kurie į juos žvelgia iš pirmųjų pristatymų eilių.
Demonstruojamas moteriškumas, linijos, elgesys, neretai tampa standartais – jei ne visiems, pripažinkite, bent jau keletui amenybių. Taigi, ko gero, jau mintimis sugavome mano klausimą: ką apie moteriškumą ir jo standartus sako moteriškais drabužiais apsirengęs vyras, atrodantis it moteris? Teigti, jog taip žlugdomas tikrasis, prigimtinis moteriškumas, ko gero, negalima: juk kiekviena lytis turi savos lygybės principus, kiekvienas mūsų yra unikalus ir išlaikantis savo nežeidžiamą vidinį orumą. Tačiau šiuo atveju, pabandykime palikti orumą ir lygias teises šiek tiek toliaus diskusijos ribų – ar verta piktintis/žavėtis naujais mados pasaulio virsmais?
Beje, femiman, anaiptol nėra vien tik Andrej Pejic - juk jis tik vienas daugelio pavyzdžių. Štai Givenchy mėgiamas modelis Lea T (tikrasis vardas Leandro Cerezo), po daugelio pristatymų ir fotosesijų, pozavusi it būtų moteris iš prigimties, tapo Riccardo Tisci mūza ir įkvėpimu. Femiman galima vadinti banga, kuri mados pasauliui, kolekcijoms ir reklaminėms kampanijoms atnešė galimybę dar vienam išskirtinumui – moteriškų bruožų vyrams, keičiančius moteris. Peržvelkite bent dešimtį vyriškų mados kolekcijų ar reklaminių kampanijų puslapius, perveskite bent keletą vyrams skirtų mados žurnalų – tik šį kartą, pamirškite drabužius, žvelkite į modelių veidus. Taip, daugelis vyrų, pozuojančių nuotraukoms ir reklaminiams video klipams gali būti lengvai vadinami „andregenous“ arba kitaip – dvilytės asmens tapatybės pavyzdžiais. Ar esame pakakamai progresyvūs priimti naujus mados pasaulio iššūkius ir žvelgti į madą, kaip lyties nekaustomą reiškinį?
Štai modelių agentūros, beje, su kuria ir bendradarbiauja A. Pejic, atstovas spaudai kartą yra pasakęs: „femiman – tai nauja idėjinė mados pasaulio banga, kuri skelbia vyriškos ir moteriškos lyties susiliejimą. Kartu, tai skatinimas žvelgti kur kas plačiau ir atviriau, nei modelio lytis. Tai iššūkis, kurį publika jau pamėgo.“ Tačiau ką tai sako apie moteriškumo suvokimą?
Naujausi komentarai