Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos muzikinio teatro artistai tapo atradimu užsienio publikai

2013-06-14 00:33
Klaipėdos muzikinio teatro artistai tapo atradimu užsienio publikai
Klaipėdos muzikinio teatro artistai tapo atradimu užsienio publikai

26-ąjį Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sezoną vainikavo įvairiais maršrutais nusidriekusios teatro artistų gastrolės užsienyje.

Praėjusią savaitę iš žiūrovų anšlagais nustebinusių pasirodymų Minske (Baltarusija) ir Chersone (Ukraina) sugrįžo šio teatro baleto šokėjai. Solistų Ritos Petrauskaitės, Dalios Kužmarskytės, Tomo Pavilionio, Virginijaus Pupšio ir Artūro Kozlovskio pasirodymai pelnė muzikos gerbėjų komplimentus nuo Lenkijos iki tolimojo Baikalo.

Pavergė šokėjų meistriškumas

Įveikę daugiau kaip 3000 km atstumą Juodosios jūros link, pakeliui pasirodę Baltarusijos valstybiniame akademiniame muzikiniame teatre, uostamiesčio muzikinio teatro šokėjai tapo tarptautinio teatrų festivalio „Tavrijos Melpomenė“ Chersone (Ukraina) laureatais. Į Lietuvą jie parsivežė apdovanojimą už aukščiausio lygio profesionalumą, pademonstruotą šokio spektaklyje „Kruvinos vestuvės“.

„Tavrijos Melpomenė“ – daugiau kaip du dešimtmečius Chersono mieste kasmet paskutinę gegužės savaitę vykstantis tarptautinis teatrų festivalis. Šiemet gegužės 24 – birželio 2 dienomis Chersone surengtame festivalyje dalyvavo teatrų trupės iš 16 šalių – Ukrainos, Rusijos, Moldavijos, Baltarusijos, Gruzijos, Rumunijos, Vengrijos, Izraelio, Latvijos, Lietuvos, Prancūzijos, Portugalijos ir kitur.

Klaipėdiečiai didelių publikos, scenos meno gerbėjų, profesionalų ir kritikų komplimentų sulaukė, parodę šokio spektaklį „Kruvinos vestuvės“ pagal Astoro Piazzolla’os muziką (choreografas Jurijus Smoriginas).

„Tiek Minske, tiek Chersone mus pasitiko šioks toks ten dirbančių profesionalų skepticizmas, – įspūdžiais po įvykusių gastrolių dalijosi uostamiesčio Muzikinio teatro baleto trupės vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas. – Tačiau abiem atvejais po spektaklių rezultatas tapo priešingas – sulaukėme begalės pagyrimų, sveikinimų, galiausiai apdovanojimo už profesionalumą. Šiuo atveju ne žodžiai, o darbai parodė, ką mes galime. Kartu ir patys į save pažvelgėme kiek kitaip, atsirado daugiau vidinės motyvacijos, pasitikėjimo.“

Festivalio „Tavrijos Melponemė“ metu žiūrovams buvo parodyti 32 spektakliai, kuriuos pristatė 25 teatrai, o patys pasirodymai vyko ne tik festivalio organizatorių – Nikolajaus Kulešo Chersono rajoninio akademinio muzikinio teatro scenoje, bet ir miesto aikštėse, pamiškėse ir net Dnepro pakrantėse.

Komplimentus žarstė kaimynai

Įvairiose užsienio teatrų scenose pavasario pabaigoje sėkmingai pasirodė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistai.

Balandžio 22-ąją Kaliningrado srities filharmonijos organizuotame XXVI tarptautiniame festivalyje „Gintarinis vėrinys“ dalyvavo tenoras T.Pavilionis. Rusijos Federacijos Kaliningrado srityje kasmet vykstantis ir po kaimynines šalis keliaujantis tarptautinis festivalis šiemet prasidėjo balandžio 13-ąją ir tęsis iki birželio 18 d.

Pasak T. Pavilionio, festivalio „Gintarinis vėrinys“ koncerte drauge su juo scenoje pasirodė būrys talentingų solistų iš Rusijos, Prancūzijos, Kazachstano ir Armėnijos, grojo Kaliningrado srities filharmonijos pučiamųjų orkestras.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro tenoras kaimyninės šalies klausytojams dovanojo Lenskio ariją iš P.Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“, Hercogo dainelę iš G.Verdi operos „Rigoletas“ bei keletą kitų kūrinių. „Publika priėmė puikiai. Solistus jie, galima sakyti, nešiojo ant rankų. Galbūt tai lėmė slaviškas temperamentas, tačiau buvo išties labai malonu“, – pasakojo dainininkas.

Gegužės 6–8 dienomis solistė R.Petrauskaitė (sopranas) viešėjo Baltarusijos valstybiniame akademiniame muzikiniame teatre. Ten ji buvo pakviesta dalyvauti antrąsyk surengtame kūrybiniame projekte „Natalija Gaida kviečia...“, skirtame Baltarusijos liaudies artistei, žymiai operos solistei Natalijai Gaidai.

Jo metu šiemet savo talentu žiūrovams spindėjo muzikos meno žvaigždės iš Minsko, Maskvos, Sankt Peterburgo, Jekaterinburgo, Petrozavodsko, Karagandos, Kauno, Klaipėdos ir kitų miestų.

„Savo užsidegimu, požiūriu į darbą, aktoriniu meistriškumu sužavėjo Baltarusijos muzikiniame teatre dirbantys žmonės, ypač pati Natalija Gaida. Būdama 74-erių, ji vis dar puiki tiek vaidybos, tiek dainavimo srityse. Net jaunimas gali iš jos daug ko pasimokyti,“ – įspūdžiais apie N.Gaidos garbei surengtą didįjį koncertą dalijosi R.Petrauskaitė, Minsko teatre atlikusi dvi ištraukas iš miuziklų.

Birželio 7 d. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausiasis dirigentas Dainius Pavilionis bei solistai D.Kužmarskytė, R.Petrauskaitė ir V.Pupšys dalyvavo dar viename grandioziniame renginyje Minske. Vienoje vaizdingiausių Minsko vietų įvyko III kultūrinis forumas „Pasaulinės klasikos šedevrai po atviru dangumi“ ir didysis koncertas „Pokylis pas Sofiją Golšanskają“. Į abu renginius Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro atstovai jau pakviesti atvykti ir kitąmet.

Dainavo „Baikalo alsavime“

Gegužės 29 – birželio 2 dienomis Irkutske (Rusijos Federacija) įvyko trečiasis tarptautinis operinės muzikos festivalis „Baikalo alsavimas“. Kartu su garsiausiais Rusijos ir Vakarų Europos operos dainininkais jame buvo pakviestas dalyvauti ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas A.Kozlovskis (bosas).

Asmeninio kvietimo atvykti į trečiąjį tarptautinį festivalį A.Kozlovskis sulaukė iš Irkutsko filharmonijos vadovybės ir dirigento Ilmaro Lapinio, kurį laiką dirbusio ir Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre.

Pasak A.Kozlovskio, „Baikalo alsavimas“ nors ir trumpas, tačiau labai intensyvus festivalis. Jo atidarymo koncerte skambėjo kompozitorių M.Musorgskio, G.Verdi ir P.Mascagni muzika. Antrasis festivalio vakaras buvo skirtas kompozitoriui M.Raveliui ir jo operos „Ispaniškoji valanda“ koncertiniam atlikimui. Trečiąjį vakarą Irkustro filharmonija klausytojus pakvietė į kamerinės muzikos koncertą, o festivalį baigė grandiozinis koncertas su ištraukomis iš G.Verdi operos „Otelas“, finaline scena iš R.Wagnerio operos „Zigfridas“, ištraukomis iš G.Donizetti operos „Liučija di Lamermur“ ir kitais pasaulinės klasikos šedevrais.

Festivalio „Baikalo alsavimas“ metu įvyko ir tarptautinio Belvederio Hanso Gaboro dainavimo konkurso atrankinis turas, kurio finalas šiais metais bus rengiamas Amsterdame.

Spektaklis Lodzėje šventė gimtadienį

1983 m. Lodzės valstybiniame muzikiniame teatre įvyko pirmoji J.Bocko, J.Steino ir Sh.Harnicko miuziklo „Smuikininkas ant stogo“ premjera. Iki šiol žiūrovų mylimiausiu tituluojamas miuziklas šiemet švenčia savo 30-metį Lenkijoje.

Šia proga gegužės 11-ąją Lodzės muzikiniame teatre buvo surengtas koncertas, kuriame dalyvavo labiausiai šiam miuziklui nusipelnę Tevjė vaidmens atlikėjai lenkai ir kolegos iš kitų šalių. Tarp jų – klaipėdietis Muzikinio teatro solistas V.Pupšys.

„Miuziklas „Smuikininkas ant stogo“ Lenkijoje labai populiarus. Tai, jog buvau surastas ir pakviestas dalyvauti šiame renginyje, man pačiam buvo išties didelė staigmena, – pasakojo solistas. – Nepaisant to, jog nedaug kuo nusipelniau būtent Lodzės teatrui, esu vienas iš dviejų Tevjė Lietuvoje. Koncerte man teko garbė dainuoti Tevjė dainą. Buvau paprašytas ją atlikti lietuvių kalba, tačiau padainavau lenkiškai, lietuviškai, galiausiai ir angliškai, o publika tai priėmė labai šiltai.“

Iš Lodzės valstybinio muzikinio teatro solistas grįžo netuščiomis. Jo rankose – medalis už sėkmingą miuziklo „Smuikininkas ant stogo“ sklaidą už Lenkijos ribų.

„Smuikininko ant stogo“ jubiliejiniame renginyje skambėjo žydų liaudies dainos ir masinės scenos iš miuziklo „Smuikininkas ant stogo“. Koncerte dalyvavo režisierius Janas Szurmiejus, miuziklą statęs ir Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Specialų vaizdo sveikinimą atsiuntė Chainas Topolis, suvaidinęs Tevjė ekranizuotoje „Smuikininko ant stogo“ versijoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų