- Parengė Rita Bočiulytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Penktadienį įvyksiantis Klaipėdos koncertų salės festivalio „Permainų muzika“ koncertas apgaubs palaiminga ramybe ir leis išgyventi amžinybės prisilietimą.
Dominuos naujasis tonalumas
Klaipėdos kameriniam orkestrui po ilgesnės pertraukos vėl diriguos Lietuvos nacionalinės premijos laureatas, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro muzikos vadovas, Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro dirigentas Robertas Šervenikas. Solo partijas atliks smuikininkas Džeraldas Bidva ir klaipėdiečių orkestro meno vadovas violončelininkas Mindaugas Bačkus. Koncerto „Būsenos muzika” programoje taip pat dalyvaus Klaipėdos choras „Aukuras“, vadovaujamas Alfonso Vildžiūno.
Jų pasirodyme dominuos minimalistinė stilistika, naujasis tonalumas. Būsenos muzika, mirganti statika skleisis Peterio Vasko ir Gavino Bryarso kūriniuose.
Kultinio brito melancholija
Šiuolaikinės britų muzikos legenda vadinamo G.Bryarso įsitikinimu, XX a. pabaigoje sugrįžęs „tonalumas jau nėra senovės liekana, o kažkas šiuolaikiško”. Kompozitorius, kuris pagal išsilavinimą yra filosofas, rašo tonalią, tačiau chromatiškai dažnai nepastovią, neskubaus tekėjimo, melancholišką muziką, pagrįstą nuolatiniais pasikartojimais. G.Bryarso Koncerto smuikui ir orkestrui solo partiją pagrieš Lietuvos kamerinio ir „Kremerata Baltica“ orkestrų koncertmeisteris D.Bidva.
Įdomu, kad pats G.Bryarsas ir jo ansamblis, kuriame kompozitorius griežia kontrabosu, 2003-iaisiais dalyvavo „Gaidos“ festivalyje Vilniuje ir sutraukė pilnutėlę salę žiūrovų. Ne veltui apibūdinant šį kūrėją dažnai sakoma: „Kultinis”.
P.Vaskas atvys į festivalį
„Mano kūriniai yra mano vaikai, todėl domiuosi, kaip jiems sekasi gyvenime”, - taip pernai kalbėjo garsiausias pasaulyje latvių kompozitorius, atvykęs į Klaipėdos kamerinio orkestro koncertą Kuldygoje (Latvija).
Šiemet P.Vaskas bus garbingas „Permainų muzikos“ festivalio svečias.
„Visada norėjau, kad mano muzika skambėtų ten, kur žmonės jaučiasi nelaimingi: ligoninėse ir kalėjimuose, perpildytuose traukiniuose ir autobusuose. Mano muzika skirta didesnei žmonių auditorijai, ne tik koncertinių salių klausytojams“, – yra sakęs šis latvių kompozitorius.
Šiuolaikinio pasaulio kontrastų pripildyta, gyvenimo ir būties klausimams bei ekologinėms problemoms neabejinga P.Vasko kūryba vis dėlto dažniausiai atliekama koncertuose ir festivaliuose. „Būsenų muzikos“ koncerte skambės jo „Viatore“ kameriniam orkestrui bei „Dona nobus pacem“ mišriam chorui ir styginių orkestrui.
„Šie kūriniai puikiai tarnauja kompozitoriaus idėjai muzika pasiekti nelaimingus žmones ir nors truputį juos pakelti, įkvėpti“, – mano festivalio vadovė kompozitorė Loreta Narvilaitė.
Ji pasakojo, kad P.Vaskas kaip ir G.Bryarsas groja kontrabosu, kurį studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Latvis gerai kalba lietuviškai.
Tuo galėsime įsitikinti prieškoncertiniame susitikime su kompozitoriais bei atlikėjais, kuris vyks 17 val. Klaipėdos koncertų salės antrojo aukšto fojė.
Svečiuosis Lietuvos kompozitoriai
Į susitikimą ir koncertą taip pat žadėjo atvykti Vidmantas Bartulis, Zita Bružaitė bei Giedrius Puskunigis.
Pastarasis autorius, pelnęs ne vieną apdovanojimą už muziką dramos spektakliams, klaipėdiečių festivalyje prisistatys nauju kūriniu „Asmik Pavana“ .
L.Narvilaitės žodžiais, Z.Bružaitė savo muzika siekia emocinio kontakto su klausytojais ir sugeba rašyti žaismingai, intriguojančiai. Kiekvienas jos kūrinys yra tarsi posūkis į kaskart naują, gaivališką garsų tėkmę.
„Mano muzikoje, kaip ir daugelio mano amžininkų kūryboje, nėra bendros, vieningos sistemos, nepaisoma nuomonių, griežtų taisyklių“, – teigė Lietuvos kompozitorių sąjungos pirmininkė Z.Bružaitė.
Jos „Chorinę siuitą“ ir “Baltąją impresiją” festivalio koncerte interpretuos choras „Aukuras“.
Daugumoje savo kūrinių V.Bartulis atsigręžia į praeities muziką, cituodamas ir perprasmindamas ją paradoksaliuose nūdienos kontekstuose. Ne išimtis bus šiemet sukurtas “Bolero Pavane Lacrimae“ – taip kompozitorius pavadino koncertą elektrinei violončelei, styginių kvartetui ir orkestrui. Kūrinio premjerą su savo orkestru ruošia M.Bačkus, naujoje V.Bartulio partitūroje aptikęs Antonio Vivaldi „Metų laikų“ atbalsių.
Tarp kitko, šiemet „Permainų muzikoje“ skamba net trys Lietuvos nacionalinės premijos laureato, pripažinto teatro muzikos kompozitoriaus ir iškiliausio Kauno menininko V.Bartulio kūriniai. V.Bartulis yra gavęs daugybę prizų ir prestižinių kūrybinių užsakymų, tačiau kaskart jis pradeda nuo tuščio popieriaus lapo ir jaudinasi prieš kiekvieną premjerą.
„Tegu palaiminga bxsen; muzikos ramybė apgaubia ir sujungia visus – kuriančius, atliekančius ir besiklausančius“, – palinkėjo festivalio „Permainų muzika“ programos sudarytoja L.Narvilaitė.
Koncerto pradžia – 18 val.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje nuvilnijo kalėdinių giesmių festivalis
Prieš Naujuosius metus uostamiestyje tęsiasi šventinių renginių maratonas. ...
-
Į gyvenimą žiūrėti kaip į dovaną
Kiekvieno menininko kelias yra unikalus, o kelionės pradžia dažnai tampa pagrindu, ant kurio statoma visa kūryba. Monikos Jagusinskytės kuriamas meninis pasaulis - tai subtili sintezė tarp tekstilės, kūno ir vaizdo, pasakojimas apie moterišką p...
-
M. Prymačenko: kai fantazijos pasaulis susitinka su realybe
Marija Prymačenko (1909–1997) – viena ryškiausių Ukrainos liaudies meno atstovių, kurios kūryba šiandien tapo ne tik ukrainietiškos kultūros simboliu, bet ir tautos atsparumo ženklu. Jos gyvenimo ir kūrybos istorija &nda...
-
Ant mirties slenksčio balansavęs Valentinas Masalskis: atsitiktinumų gyvenime nėra11
Panevėžyje žinomas Lietuvos aktorius ir režisierius Valentinas Masalskis, statydamas spektaklį Juozo Miltinio dramos teatre, netikėtai atsidūrė realaus ligonio vaidmenyje. Menininkas sutiko viešai pasidalinti istorija apie užslėptą sveikatos ...
-
Amerikoje gyvenanti menininkė: svajonėse ir sapnuose regiu save gimtinėje13
Dažnai tikime, kad Naujieji metai gali atnešti stebuklą, o štai JAV gyvenanti menininkė Jolanta Talaikienė sako, kad stebuklai esame mes patys. „Kiekvienas gimstame po savo žvaigžde, kiekvienas gimęs jau apdovanotas. Tačiau kaip tas...
-
Dialogas tarp magiškojo realizmo ir realizmo magijos
„Kas moka pasakoti, tas turi viską.“ Tarasas Prochaska ...
-
Parodoje – ekspresyvūs sielos atspindžiai11
Atvaizdo atvaizdas, arba kaip sugriauti nusistovėjusį portreto žanrą... Paroda, kuri nepaliks abejingų: vieni nesupras ar net piktinsis ekspozicija, kiti atras tai, kas nematoma ir atpažins sielos portretus. Vis dėlto, vieno sakinio per maža Galaunių ...
-
99 proc. erdvės, 1 proc. šokio lygu 100 proc. tikroviškumo
Neseniai susimąsčiau: kur ir kaip baigiasi mūsų galaktika? Kas slypi už jos ribų? Ar už visatos ribų tęsiasi tiesiog beribė tuštuma, kurioje net aidas nuskęstų nepasiekiamoje tyloje? Apie tokius dalykus galvojau dar vaikystėje – dar...
-
Valstybės kontrolierius: sudėtinga užtikrinti UNESCO vertybių priežiūrą
Atlikus auditą paaiškėjo, kad Lietuvoje nesilaikoma kai kurių tarptautinių reikalavimų, siekiant apsaugoti UNESCO vertybes. Valstybės kontrolieriaus teigimu, komunikacijos trūkumas, neatliekamas poveikio paveldui vertinimas bei tikslių duomen...
-
2025-ieji – Čiurlionio, Baroko literatūros ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metai
Siekiant pažymėti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-ąsias gimimo metines, Seimas 2025-uosius metus yra paskelbęs šio kompozitoriaus, dailininko metais. Šios sukakties proga taip pat priimtas sprendimas nuo ateinančių metų pradžios Vi...