Uostamiesčio Koncertų salėje su Klaipėdos kameriniu orkestru trečiadienį muzikuos jaunosios kartos pianistas Lukas Geniušas.
Klaipėdos koncertų salėje pirmadienį B.Kutavičiaus „Metų“ atlikimu prasidedančio festivalio „Permainų muzika“ klausytojams L.Geniušas ir Klaipėdos kamerinis orkestras, diriguojamas Martyno Staškaus, trečiadienį pateiks programą „Darniai ir temperamentingai“. Joje išimtinai skambės XX a. vokiečių kompozitoriaus Paulo Hindemitho kūriniai.
Ėmėsi rimtesnės misijos
22-ejų pianistas studijuoja Maskvos valstybinėje P.Čaikovskio konservatorijoje ir jau pelnė laureatų vardus keliuose svarbiuose tarptautiniuose konkursuose. Vieni reikšmingiausių laimėjimų – sidabro medalis (II vieta) tarptautiniame F.Chopino pianistų konkurse Varšuvoje 2010-aisiais ir šiemet Vokietijoje gautas „German Piano Award“ apdovanojimas.
L.Geniušas priklauso tai retai atlikėjų kategorijai, kurios meną reikia priimti kaip visumą, o ne smulkmenų ir detalių rinkinį. Pats patraukliausias jo bruožas yra kritiškas požiūris į tradicinę muzikos kūrinių interpretaciją. Kol bendraamžiai iš visų jėgų stengiasi sužavėti tiek klausytojus, tiek muzikos industrijos atstovus, L.Geniušas imasi rimtesnės misijos ir nepaliaujamai ieško atlikimo stiliaus, kuris yra modernus, perteikiantis amžiaus dvasią.
Jo repertuare sutinkame kūrinius, kuriuos meistriškai perteikti pavyksta ne kiekvienam brandžiam pianistui.
Programoje – P.Hindemitho kūriniai
Tarp jų – ir P.Hindemitho ciklas „Ludus tonalis“ („Tonacijų žaismas“), savotiškas J.S.Bacho „Gerai temperuoto klavyro“ atitikmuo XX a. Ciklas turi paantraštę „Kontrapunkto, tonacijų ir skambinimo fortepijonu studijos“ ir yra sudarytas iš 12 fugų bei moduliuojančių interliudų.
„Hindemitas tapo vienu iš mėgstamiausių ir labiausiai mane traukiančių kompozitorių tuo momentu, kai pradėjau plėsti savo akiratį klasikinės muzikos erdvėje, domėtis XX a. kompozitoriais ir jų kūryba. Man tada buvo 15–16 metų“, – sakė pianistas. Anot jo, „Ludus tonalis“ yra nepelnytai užmirštas, nepopuliarus ir retai atliekamas, nors įdomus klausytis, „idealus bei vienas iš dešimties geriausių XX a. kūrinių fortepijonui“.
Pirmoje koncerto dalyje skambės „Ludus tonalis“ interpretacijos, atskleisiančios jaunojo talento meistriškumą. Antroji dalis bus skirta P.Hindemitho orkestrinei muzikai, kurią L.Geniušas atliks kartu su Mindaugo Bačkaus vadovaujamu Klaipėdos kameriniu orkestru.
„Keturi temperamentai“, pasak Luko, yra vienas iš svarbių Hindemitho opusų, ypatingas savo programa ir idėja. „Aš ne iš karto jį suvokiau ir pamėgau kaip „Ludus Tonalis“. Kai gavau pasiūlymą pagroti jį su „Kremerata Baltica“, tuomet prasidėjo „antroji meilė“. Dabar laukiu trečiosios“, – šypsojosi pianistas.
Su Klaipėdos orkestru – pirmąsyk
Klasikinio ir romantinio fortepijono repertuaro dvasioje užaugęs pianistas teigė, kad atėjo laikas, ir pradėjo giliau nerti į XX a. amžiaus muzikinę kūrybą, meilė kuriai iki šiol neišblėsta.
„Nėra lengva įtraukti šiuos kūrinius į koncertines programas, bet, kaip matyti iš rugsėjo koncertų, aš stengiuosi. Atskiri dalykai žavi mane ir XXI a. kūryboje, bet, sakykim, aš dar ieškau“, – kalbėjo jis.
Paklaustas, kaip jaučiasi koncertuodamas Klaipėdos koncertų salėje ir skambindamas savo tėvelio pianisto Petro Geniušo išrinktu fortepijonu „Steinway & Sons“, Lukas atsakė: „Jaučiuosi puikiai, turiu daug gražių prisiminimų, susijusių su Klaipėdos koncertų sale ir apskritai Klaipėda. O instrumentas tikrai yra vienas šauniausių Lietuvoje, tėtis neapsižioplino.“
L.Geniušui jau teko pasirodyti su Hamburgo, Duisburgo, BBC Škotijos, Varšuvos filharmonijos simfoniniais orkestrais, Lietuvos valstybiniu simfoniniu, „Kremerata Baltica“, Šv. Kristoforo kameriniu ir kitais orkestrais. Su Klaipėdos kameriniu orkestru jis muzikuos pirmą kartą.
20 metų gyvuojantis klaipėdiečių kolektyvas siekia darnaus ir kokybiško skambesio. Platų stilistinį spektrą aprėpiantis jo repertuaras pastaruoju metu pasipildė keliomis monografinėmis programomis. Prasiplėtė ir su orkestru dirbančių pasaulinio lygio solistų bei dirigentų ratas. Repeticijose ir koncertuose maksimalaus meninio rezultato reikalaujantis meno vadovas M.Bačkus teigė, jog „kelias į tobulumą iš tiesų neturi pabaigos“.
Klaipėdos kamerinis orkestras su L.Geniušu darniai ir temperamentingai muzikuos rugsėjo 19-ąją. 17 val. vyks prieškoncertinis susitikimas su atlikėjais, o koncerto pradžia – 18 val.
Naujausi komentarai