Klaipėdos parodų rūmuose – M.Gailiūtės ištrinta erdvė

Penktadienį Klaipėdoje atidaroma Mildos Gailiūtės personaline tapybos paroda „Ištrinta erdvė“ KKKC kviečia susipažinti su Lietuvos „naujosios bangos“ tapyba.

Jaunosios kartos menininkė M.Gailiūtė (g. 1984) baigė Vilniaus dailės akademijos Kauno dailės fakulteto tapybos bakalauro ir magistrantūros studijas. Dalyvavusi daugelyje meno projektų, ji ryškiau buvo pastebėta „Jaunojo tapytojo prizo“ 2010 ir 2011 m. finalininkų parodose, kur atitinkamai laimėjo antrąją vietą už darbą „Ištrinta erdvė“ bei BMUKK prizą –trijų mėnesių „Artist-in-Residence“ rezidentūrą Laudone, Austrijoje. M.Gailiūtė taip pat yra viena iš trijų Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) skelbto Jaunojo menininko konkurso laureatų (drauge su R.Petrovu ir G.Gervickaite), o pristatoma paroda – šio konkurso prizo dalis (kitais metais KKKC pristatys visų trijų laureatų darbų katalogus).

M.Gailiūtė viena iš nedaugelio jaunosios kartos tapytojų, kvestionuojančių modernistinę pasaulėžiūrą. Ilgas buvimas modernistinėje-ekspresionistinėje aplinkoje taip stipriai paveikė Lietuvos dailę, jog iki šiol kiekvienas tapybos eksperimentas visų pirma suvokiamas kaip formos menas. Sukurti ir konceptualiai užpatentuoti savo spalvą, vidinį koloritą – regis, tai stumia M.Gailiūtę ištrinti tradicinės tapybos sudedamąsias dalis. Naudodama neįprastą tapybai dažų liejimo techniką, apsiribodama siaura pilkos (ne)spalvos skale, kūrinių cikle „Ištrinta erdvė“ autorė trina ne ką nors kita, bet tapybos erdvę – sodrų potėpį, faktūrą, spalvą, konkretų siužetą. Paveiksluose lieka pilki, pilkoje aplinkoje pilkai tirpstantys motyvai – malūnas, medis, namo kampas... Aprūdiję, išėsdinti, suskeldėję paviršiai jos drobėse virsta haiku, kuriuose po eilutę skirta ir dažų ratilams, ir paskutiniam teptuko-trintuko pėdsakui, ir jųdviejų dar neįrėmintam fragmentui. Atmesdama nelanksčią, kaprizingą ir agresyvią ekspresionistinę plastiką, likdama nuošalyje ir nuo šiuo metu įsigalėjusio „eurostandarto“, M.Gailiūtė renkasi trečiąjį kelią – siūlo tapybinį realizmą išvaduoti nuo fotošopinės korekcijos, atsispirti „no-name“ ir „brand only“ tendencijoms ir facebookinei dienotvarkei.

Projektas „Ištrinta erdvė“, prasidėjęs 2008-aisiais, tęsiasi iki šiol. „Ši darbų serija užsimezgė Žagarėje, vasaros plenero metu. Pastebėjau, kad Žagarės pastatai – tai kasdieniški objektai, kuriuose atsispindi miestelio pokyčiai. Įvairius Žagarės objektus užfiksavau nuotraukose, o didelio formato monochrominiai darbai atsirado jau dirbtuvėse, žiemą. Šiame projekte man svarbu ištirti konkrečios vietos pastatus – kaip istorijos ženklus, – pasakojo autorė. – Prisiminusi ankstesnius savo darbus, galiu teigti, jog istorija, atmintis ir erdvė, esanti aplink, mano kūryboje yra ypatingai svarbūs.“

Vernisažas – 18 val. KKKC Parodų rūmuose. Paroda veiks iki sausio 6 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių