- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos kelių muziejaus ekspoziciją Vievyje papildė autobusas KAG-3, kurį restauravo VĮ „Šiaulių regiono keliai“ mechanikas Petras Motiejūnas, skelbiama pranešime spaudai.
Šis muziejaus eksponatas – specialiai kelių tarnyboms pagaminta modifikacija KAG-33 KT, kurios vagoninio tipo kėbulas suskirstytas į tris atskirtas sekcijas – vairuotojo kabiną, 5 sėdimų vietų patalpą darbininkams ir su atskiromis durimis iš galo pakankamai erdvią patalpą įrankiams, įvairiam inventoriui bei medžiagoms. Darbininkams skirtoje sekcijoje taip pat iš vienos pusės įrengtos durys, viduje – sėdynė per visą mašinos plotį. Šiuo kelininkams skirtu autobusu galėjo važiuoti 7 žmonės.
KAG autobusai buvo surenkami Kaune. Ši tradicija atėjusi iš tarpukario laikų. Jau po Pirmojo pasaulinio karo Lietuvoje ant sunkvežimių važiuoklių buvo gaminami mediniai kėbulai autobusams, kuriais tarpmiestiniais maršrutais galėdavo pervežti 12–15 žmonių. „Ford“ atstovybės Kaune dirbtuvės 1930–1931 metais pagamindavo po 50–60 autobusų kasmet. Baigiantis Antrajam pasauliniam karui, buvusioje „Ford“ atstovybėje Kęstučio gatvėje įsikūrė Kauno autoremonto gamykla (KAG). Jau 1944 metais ant sunkvežimio ZIS-150 važiuoklės gamykloje pradėjo surinkinėti autobusus, kurie kursavo miesto gatvėmis.
Šeštojo dešimtmečio pabaigoje į gatves išvažiavo KAG autobusai. Tuo metu autobusų kėbulų cechą perkėlė į Šančius, įkūrė šalia Autobusų parko. Čia pradėjo gaminti naujo, Kaune sukurto modelio autobusus KAG-3. Važiuokles GAZ-51 atveždavo iš Gorkio. Šančių ceche ant pailginto rėmo užkeldavo sunkų iš buko ir uosio sijelių surinktą karkasą, meistrai jį apkaldavo plienine, o kai kur – diuralio skarda. Iš vidaus saloną apkaldavo aviacine daugiasluoksne fanera. Autobusas buvo 23 vietų, dar 7 žmonės galėjo stovėti.
Jau 1957 metų pabaigoje autobusų kėbulų cecho specialistai pradėjo ruošti naują 24 vietų priemiestinį autobusą su metaliniu kėbulu KAG-4. Konstruktoriams vadovavo inžinierius V. Pupeika. Pirmasis toks autobusas pasirodė 1959 metų rudenį. Jis buvo 6576 mm ilgio, 2400 mm pločio ir 2720 mm aukščio, svėrė 3500 kg (buvo 230 kg lengvesnis už ankstesnį modelį KAG-3). Konstruktoriai sukūrė naują furgoną KAG-4, kurį demonstravo Kauno ąžuolyne veikusioje Lietuvos pramonės ir žemės ūkio parodoje. Tikriausiai tuo metu buvo pagamintas ir kelininkams skirtas furgono modelis. Jis buvo spalvingas, patrauklus akiai, švytėjo spalvomis kaip cirko arena. Šį modelį tuoj pat praminė „Cirku“. Ir tą dieną, kai restauruotas autobusas atkeliavo į Lietuvos kelių muziejų, visi jį pažino – atvažiavo „Cirkas“.
Tuo metu, kai Kaune kelininkams pagamino „Cirką“, konstruktoriai sukūrė dar du modelius – furgoną KAG-31 ir duonvežį KAG-33.
Atrodo, kad kelininkams skirtų KAG autobusų Lietuvoje nebeliko. Šį, jau eksponatu tapusį, automobilį surado Ukmergės kelių tarnybos specialistai, o suremontavo ir restauravo VĮ „Šiaulių regiono keliai“ meistrai. Darbai vyko sparčiai, užtruko vos tris mėnesius. Analogiškus autobuso dokumentus išsaugojo Pakruojo kelių tarnybos darbuotojai, todėl ir emblema ant KAG-33 KT šonų skelbia – Pakruojo AKV (autokelių valdyba).
Šiauliuose restauruotas „Cirkas“ Kelių muziejuje dar ilgai galės džiuginti senosios technikos gerbėjus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po gaisro ruošiamasi vėl atidaryti Paryžiaus Dievo motinos katedrą
Paryžiaus Dievo Motinos katedra (Notre-Dame de Paris) po mėnesio vėl priims lankytojus ir tikinčiuosius po restauracijos, kurios tikslas – atgaivinti antram gyvenimui buvusią didingą Paryžiaus katedrą, smarkiai nukentėjusią nuo niokojančio gai...
-
Atstovauti Lietuvai Venecijos bienalėje pretenduoja du projektai
Dėl atstovavimo Lietuvai 61-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje varžosi du projektai, pranešė Kultūros taryba. ...
-
Į Kauną sugrįžo egzotika: skleidžiasi trapus tropinis grožis
Į Kauną sugrįžo egzotika – Botanikos sode atidaryta tropinių drugių paroda. Tai galimybė pasinerti į spalvų ir grožio pasaulį, kuriame trumpam užmirštama rudens dargana. ...
-
Muzika yra moteris
Kamerinės muzikos koncerte trys pripažinti atlikėjai – Romanas Kudriašovas (baritonas), altininkė Augusta Romaškevičiūtė ir pianistė Eglė Andrejevaitė – pristatys naują programą „Muzika yra moteris“, kurioje sk...
-
Vyriausybės kultūros ir meno premijai gauti pretenduoja 20 kūrėjų1
Vyriausybės kultūros ir meno premijų komisija paskelbė kūrėjų, pretenduojančių gauti 2024 metų premijas, sąrašą. Kaip skelbiama Kultūros ministerijos pranešime žiniasklaidai, įvertinusi 55-ių pasiūlytų kandidatų veiklą kultūr...
-
A. Keturakienė ir jos keraminiai piligrimai1
Apie keramiką pirmą kartą rašiau kovą, kai Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ (Drobės g. 62-308) buvo pristatyti Giedros Petkevičiūtės ir Remigijaus Sederevičiaus darbai. Dabar, keliaudama per Aldonos ...
-
Parodoje – jaunųjų kūrėjų žvilgsnis į šiuolaikinio pasaulio iššūkius
Galaunių namuose-muziejuje atidaryta jaunųjų kūrėjų paroda „Sambūris“. Trijų aukštųjų mokyklų studentai ir absolventai kviečia į provokuojantį meninį dialogą, kuriame susitinka kontrastingos temos. ...
-
Kas nutildo miesto sienas?
Vilniaus miesto valdžiai paskelbus projektą „Nulinė tolerancija – Vilnius be grafičių“, kurio tikslas yra už 1,54 mln. eurų išvalyti daugiau kaip 220 tūkst. kv. m miesto sienų, sukėlė aštrių diskusijų ne tik tarp &s...
-
P. Coelho „Maktubas“: išminties ir šviesos kupini alegoriniai pasakojimai
Brazilų įžymybė Paulo Coelho – vienas garsiausių pasaulio rašytojų, didžiulio skaitytojų susidomėjimo sulaukusių knygų autorius. Užbūręs skaitytojus šviesos, harmonijos ir įkvėpimo kūriniais jis kviečia leistis į da...
-
Šiauliuose – šiuolaikinio meno ir mados festivalio atidarymas
Šiaulių dailės galerijoje penktadienį prasidės šiuolaikinio meno ir mados festivalis „Virus’29!“. ...