- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors Lietuvoje beveik nebeliko žiemų, o Klaipėdos uoste – ledo, vis tiek pasirašyta trejų metų sutartis dėl jų laužymo.
Ledo laužymo įkainiai
Vilkimo paslaugų, atliekant ledų laužymo operacijas, uoste konkursą laimėjo jūrinių vilkikų paslaugų bendrovė „Towmar Baltic“.
Pernai gruodžio pabaigoje pasirašytoje sutartyje numatyta, kad ji paslaugas uoste teiks iki 2022 m. pabaigos, tiksliau, gruodžio 16 d.
Vilkimo paslaugoms uoste ir ledo laužymui iš viso skirta 108 tūkst. eurų su PVM.
Numatyta, kad paslaugos bus teikiamos pagal poreikį. Numatytas ledų laužymo operacijos vienos valandos įkainis – 847 eurai su PVM.
Už vilkiko paslaugas švartuojant laivus su neveikiančiais varikliais prie krantinių, juos atšvartuojant ar peršvartuojant nustatytas valandinis įkainis – 1 210 eurų su PVM.
Į šią kainą įskaitytas faktiškai dirbtas laikas, neįskaitant vilkiko atplaukimo iki laivo ir išplaukimo baigus operaciją.
Numatyta, kad per metus Klaipėdos uoste gali būti vidutiniškai iki 35 valandų ledų laužymo paslaugos laiko ir apie 5 valandas laivų be variklių peršvartavimų.
Skirtingi sezonai
Daugelį metų ledų laužymo paslaugas Klaipėdos uoste teikdavo bendrovė „Vakarų laivynas“, tačiau ji 2016 m. rugpjūtį bankrutavo.
Vien dėl ledų laužymo laikyti laivą nėra prasmės. Jei žiema šiltesnė ledams laužyti Uosto direkcija gali neišleisti ir tūkstančio eurų, kaip buvo 2015 m., kai visam sezonui užteko 420 eurų. Tačiau, kai žiemos šaltesnės, ledų laužymui žiemą gali tekti skirti ir 20–30 tūkst. eurų.
Pastaruosius 3 metus ledų laužymo ir laivų be variklių peršvartavimo paslaugas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai teikė konkursą laimėjusi „Towmar Baltic“. Tai ji darė pagal 2016 m. gruodžio 14 d. sutartį. Tuomet sutartyje buvo numatyta 192 tūkst. eurų suma.
Dėl klimato šilimo ir Lietuvos pajūryje gerokai sušvelnėjusių žiemų ledų laužymo paslaugų poreikis ir tam skiriamos sumos ateinantiems trejiems metams Klaipėdos uoste gerokai sumažėjo.
Vilkimų rinkoje – du konkurentai
Su Uosto direkcijos poreikiais laužyti ledus ir peršvartuoti laivus be variklių susijusi vilkikų veikla yra tik mažytė dalis to, kas atliekama Klaipėdos uoste. Pagrindinė vilkikų bendrovių veikla susijusi su į Klaipėdos uostą atplaukiančių privačių krovos laivų švartavimo paslaugomis.
Septynis vilkikus turinti bendrovė „Towmar Baltic“ yra didžiausia uosto vilkikų bendrovė. Pagrindinė jos konkurentė Klaipėdos uoste yra bendrovė „KLASCO Towage Assistance“. Ji valdo tris vilkikus. „KLASCO Towage Assistance“ dirba apie 40 darbuotojų, „Towmar Baltic“ – 77.
Kaip ir kokią dalį laivų vilkimo rinkos jos užima Klaipėdos uoste, yra laikoma komercine paslaptimi. Galima numanyti, kad rinkos dalis maždaug atitinkąa turimų vilkikų kiekį.
Nors kartais galima pamatyti, kaip įvedant didelį laivą uoste prie jo vienu metu dirba ir vienos, ir kitos vilkikų kompanijos laivai.
Didžiausia 2019 m. vilkikų veiklos naujovė Klaipėdos uoste buvo tai, kad modernizavus laivybos uoste valdymo informacinę sistemą (LUVIS) buvo sukurta uosto vilkikų darbo organizavimo aplikacija. Ji padeda operatyviau teikti uoste vilkikų paslaugas. Prie šios sistemos kūrimo prisidėjo ir pačios vilkikų kompanijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Trečiadienio rytą į Teatro aikštę atkeliavo svarbiausias Kalėdų elementas – eglutė, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje bus atnaujinami pėsčiųjų ir dviračių takai
Ateinančiais metais Klaipėdoje bus pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimo darbai Smiltelės ir Minijos gatvių atkarpose, pranešė savivaldybė. ...
-
Žvejybos uosto rajone teko stabdyti darbus: nepagelbėjo net skambutis policijai
Žvejybos uosto rajone rangovai buvo priversti stabdyti darbus dėl gyventojų paliktų automobilių. Paaiškėjo, kad statybininkams nepagelbėjo net skambutis policijai. ...
-
„Mano būsto“ taurės siekia aštuonios komandos
Klaipėdos krepšinio mėgėjai, praeitą sezoną dalyvavę „Bendruomenių“ turnyruose, šiemet kovoja „Mano būsto“ taurės varžybose. ...
-
Senamiestyje pajudėjo viešbučio statybos
Po septynerių metų atkaklios kovos su vietos biurokratais senamiestyje, Tomo gatvėje, viešbutį ketinantys statyti verslininkai pagaliau gavo statybos leidimą. Šioje vietoje, kur dar visai neseniai archeologų kadaise išraustose ir pal...
-
Virš jūros – atominis debesis?
Tarp Klaipėdos ir Palangos sekmadienio popietę užfiksuotas įspūdingos formos debesis. Danguje pasirodė atominės bombos sprogimo metu susiformuojančio grybo formos debesis. ...
-
Klaipėdoje – Kalėdų eglutės įžiebimas: šventę stebėti galės visi
Lapkričio 30-ąją uostamiestyje sužibs šventinio stebuklo laukimo simbolis. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami į Teatro aikštę, kur vyks šventinis koncertas ir bus įžiebta pagrindinė uostamiesčio eglė bei atverta ledo ...
-
Siuntų patikra – tik kilus įtarimų
Vienas būdų į mūsų šalį atgabenti draudžiamus dalykus – atsisiųsti juos siuntiniais. Nors pareigūnai neretai randa tokių neteisėtų siuntinių, kiek jų pasiekia adresatus, atsakyti niekas negali. ...
-
Ko Lietuvos švietimo sistema galėtų pasimokyti iš tarptautinio bakalaureato programos?
Kodėl Lietuvoje verta mokytis pagal tarptautinę programą? Kokios jos stipriosios pusės lyginant su lietuviška nacionaline švietimo programa, kokias galimybes ji padidina? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvoje apsilankę tarptautinio bak...
-
„Klaipėdos vanduo“ informuoja: naktį iš ketvirtadienio į penktadienį vyks vandentiekio darbai
„Klaipėdos vanduo“ informuoja, kad naktį iš lapkričio 28 d. į 29 d., t. y. iš ketvirtadienio į penktadienį, nuo 22 val. iki 6 val. bus vykdomi vandentiekio modernizavimo darbai. Dėl jų galimi laikini geriamojo vandens kokybės...