- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uoste vyksta ypatingos reikšmės rekonstrukcija – pradėtos pertvarkyti „Klaipėdos naftos“ (KN)naudojamos krantinės.
Keičia krantinių konstrukciją
Vyksta dalies krantinės Nr.1 rekonstrukcija. Naujai bus įrengta 235 metrų dalis, vadinamoji nulinė krantinė link šiaurinio molo.
Vėliau etapais vyks ir likusios krantinės Nr.1 dalies bei krantinės Nr.2 rekonstrukcija. Vietoje dabar esančių dviejų palinių krantinių bus įrengta ištisinė betoninių krantinių linija iš metalinių įlaidų.
Išgilinus uosto laivybos kanalą iki 17 metrų, prie šių rekonstruotų krantinių bus galima priimti pačius didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti tanklaivius. Tai iš esmės pakeis Klaipėdos uosto, kurį jau bus galima vadinti giliavandeniu, veiklą.
Atsivers naujos galimybės
„Mums ši rekonstrukcija ypač svarbi. Dėl gylio prie krantinių apie 20 proc. laivų talpos negalime pakrauti arba iškrauti, kai jie atplaukia pilni. Krauname daugiausia iki 85 tūkst. tonų „Panamax“ laivus, kai jų talpa apie 120 tūkst. tonų, ir iki 108–109 tūkst. tonų „Suecmax“ klasės laivus, kai jų talpa iki 140–150 tūkst. tonų“, – tikino KN vadovas Darius Šilenskis.
Įrengus papildomą krantinę, KN taps naftos produktų distribucijos centru. Po visų rekonstrukcijų prie KN krantinių vienu metu galės stovėti du dideli tanklaiviai po 275 metrus ir vienas 150 metrų ilgio. Dalis krantinės bus pritaikyta ir su suskystintomis dujomis susijusiai veiklai.
„Dideli tanklaiviai Klaipėdoje išsikraus, mes terminale atliksime operaciją, maišydami su kažkokiais kitais produktais, kurie atvyks geležinkeliu, ir vėl pakrausime kitokio parametro produktus į kitą laivą“, – aiškino D.Šilenskis. Taip KN, prisitaikydama prie pasaulyje nuolat besikeičiančių verslo sąlygų, planuoja gerokai išplėsti paslaugų spektrą ir gauti didesnes pajamas.
Prašo klaipėdiečių kantrybės
Prie krantinės Nr.1 prijungiant „nulinę“ krantinę, numatyta panaikinti 78 metrus šiaurinio bangolaužio dalies.
Seni bangolaužiai išmontuojami ir smulkinami, kasama tranšėja, netrukus bus pradėti kalti krantinių įlaidų poliai.
Uosto direkcija jau paskelbė kreipimąsi į klaipėdiečius prašydama supratimo dėl padidėjusio triukšmo rekonstruojant krantinę, ypač kalant polius.
„Jeigu darbai vyks be trikdžių, poliai bus sukalti per kelis mėnesius. Uosto direkcija atsiprašo už laikinus nepatogumus. Noriu patikinti, kad darbus vykdantis rangovas laikysis visų reikalavimų ir higienos normų“, – teigė laikinai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinio direktoriaus pareigas vykdantis infra-struktūros direktorius Vidmantas Paukštė.
KN prie rekonstruotų krantinių jau atliko ir yra numačiusi padaryti įvairių darbų. Ji viešai paskelbė, kad iki 2022 m. vien su aplinkosauga susijusioms priemonėms numato skirti 8 mln. eurų investicijų, kurios padės užkirsti šioje bendrovėje bet kokių naftos produktų kvapų išsiskyrimą į aplinką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų9
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo7
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?21
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?11
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas18
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių2
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...