Uostai panašėja į kalėjimų zonas

Skurdžiai gyvenančių žmonių veržimasis į turtingesnius kraštus vis labiau palieka žymes įvairiuose Europos uostuose.

Turkijos srautas Italijoje

Turkijos laivybos kompanijos „U.N Ro Ro“   verslą pernai nusipirkusi Danijos DFDS jos linijose susiduria su įvairiais iššūkiais. Naujais maršrutais tarp Turkijos ir Graikijos, Italijos ir Prancūzijos uostų plaukioja 12 jūrų keltų.

Daugiausia rūpesčių linijose tarp Turkijos ir Europos kelia nelegalių migrantų srautai. Nenuostabu, kad jūrų keltų terminalus Europoje juosia aukštos tvoros su specialia spygliuota viela.

Italijos Triestą keltų laivybos linija jungia su Turkijos Stambulo regiono Pendiku ir Yalova bei rytinės Turkijos Mersino uostų terminalais. Iš viso į Turkiją iš Triesto per savaitę yra net 9 reisai.

Šiuo metu verslo sąlygos ir krovinių gabenimo srautai su Turkija blogėja. Šiemet apie 2,5 proc. sumenko šios šalies bendrasis vidaus produktas, ekonomika lėtėja. Tai skaudžiai atsiliepia ir turkiškų prekių įvežimui į Europą. 

Migracijai padidėjęs dėmesys

Triesto uosto jūrų keltų terminalą juosia specialios aukštos tvoros. Visame terminale įrengtas specialus apšvietimas, tinkle išdėstytos vaizdo kameros.

Triesto operatoriaus kompanijos „Samer Seaports and terminals“ atstovai tikino, kad dėl nuolatinės nelegalios migracijos grėsmės terminale yra palyginti daug apsaugos darbuotojų. Jie nuolat vaikšto po teritoriją ir tikrina puspriekabes, ypač po to, kai jos iškraunamos iš laivų.

Būdavo aptinkamas, kai rastas prapjautas puspriekabių tentas. Taip pat būta atvejų, kai teritorijoje sulaikyti nelegalūs migrantai, jie perduoti Triesto policijai.

Būna ir tokių atvejų, kai nelegalūs migrantai slapta įsigauna į jūrų keltus, o šiems artėjant prie keltų terminalo iššoka iš laivo ir toliau nuo terminalo išplaukia į krantą.

Šie triukai Triesto jūrų policijai žinomi, jos kateriai dažnai sukinėjasi aplink keltus, kai šie atplaukia iš Turkijos.

Klaipėda tokių tvorų nenori

Lyg kalėjimą juosiančias į akis krentančias tvoras Triesto uoste išvydęs Centrinio Klaipėdos terminalo vadovas Karolis Grigalauskas teigė, jog mes gyvename palyginti ramiame regione.

„Jei aš tokias tvoras įrengčiau aplink „Centrinį Klaipėdos terminalą“, Klaipėdos miesto gyventojai to nesuprastų“, - svarstė K.Grigalauskas. Klaipėdiečius erzina kai kuriose vietose nuo sovietmečio likusios gelžbetoninės uosto tvoros. Prie naujų uosto terminalų įrengtos patrauklesnės ažūrinės uosto tvoros, už kurių matosi vaizdas, patvirtinantis, kad Klaipėda yra uostamiestis.

Jei aš tokias tvoras įrengčiau aplink „Centrinį Klaipėdos terminalą“, Klaipėdos miesto gyventojai to nesuprastų.

Pastebima, kad ne tik Pietų Europos regionuose, bet kai kur ir vakarinėje dalyje vis labiau atsiranda į kalėjimų apsaugą panašėjančių tvorų. Specialių apsaugos tvorų jau galima išvysti Prancūzijos, Olandijos, Belgijos uostuose, iš kur yra laivybos linijos į Didžiąją Britaniją. Jei bus įgyvendintas „Brexitas“ apsauga tarp Vakarų Europos ir Didžiosios Britanijos dar griežtės.

Anot K.Grigalausko, jau senokai visame pasaulyje yra bendra tendencija stiprinti uostų terminalų apsaugą, tačiau jis nemanantis, kad Klaipėdos uoste bent jau artimiausiu metu galėtų atsirasti kalėjimų zonas primenančios terminalų apsaugos zonos, kaip, pavyzdžiui, Trieste.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Čia kad

Čia kad portretas
nieks nematytų kad ginklus ar narkotikus tonom krauna?

Tu zyyygmai

Tu zyyygmai portretas
Tu asilas ir tai tu žinosi savo visą gyvenimą

Hana

Hana portretas
Tokios tvoros yra visame pasaulyje,nevokit nenusikalskit ir jų nebus
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių