Švietimo problemų nemažėja

Lietuvos švietimo įstaigų vadovų profesinės sąjungos pirmininkė Jolita Andrijauskienė lankėsi pas miesto vadovus, kur aptarė bendras švietimo bėdas. Tikimasi, kad ir nauja šalies valdžia išgirs egzaminų sistemos, atnaujintų programų, įtraukiojo ugdymo, taip pat mokytojų trūkumo problemas.

Tikisi mero tarpininkavimo

Anot J. Andrijauskienės, su uostamiesčio meru Arvydu Vaitkumi kalbėta ne tik apie Klaipėdos švietimo reikalus, bet ir apskritai apie problemas, su kuriomis susiduria visų šalies švietimo įstaigų vadovai. Jas jau reikėtų spręsti nebe miesto, o šalies lygmeniu.

„Nes visur problemos tos pačios: ir vadovėlių kokybė, ir mokytojų prestižo klausimai, ir pedagogų etatiniai apmokėjimai. Mes tikimės, kad meras bus tuo tarpininku tarp mūsų ir naujosios valdžios. Jei visos savivaldybės susivienytų, keldamos tas pačias problemas aukščiausiu lygmeniu, gal tada reikalai pajudėtų greičiau“, – kalbėjo J. Andrijauskienė.

Lietuvos švietimo įstaigų vadovų profesinės sąjungos pirmininkė pridūrė, kad Klaipėdos meras tikrai turės ką pasakyti ir naujajai švietimo, mokslo bei sporto ministrei, ir naujai išrinktiems Seimo nariams.

Laukia žadėtų procentų

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos Klaipėdos miesto susivienijimo pirmininkė Laima Juknienė atkreipė dėmesį, kad ikimokyklinėse įstaigose lig šiol neišspręstas klausimas dėl 5,5 proc. algos pakėlimo mokytojams.

„Pinigai savivaldybėms vėlavo, ministerija siuntinėja aplinkraščius. Lėšos buvo gautos tik spalio viduryje, principo, kaip jas padalinti įstaigoms, nėra. Parašėme raštą savivaldybei, vienos įstaigos tuos pinigus gavo, kitos negavo. Gyvename nežinioje. Dabar tai aktualus klausimas“, – teigė L. Juknienė.

Jos teigimu, Klaipėdos rajono švietimo įstaigoms tie papildomi 5,5 proc. priedai prie algų už rugsėjį ir spalį buvo sumokėti dar lapkričio pradžioje, o Klaipėdos mieste – dar ne.

Mokytojų vidutinė mėnesio alga, neatskaičius mokesčių, dabar siekia apie 2,1 tūkst. eurų, tad 5,5 proc. priedas būtų apie 100 papildomų eurų (bruto) per mėnesį.

Klasės – per didelės

Anot L. Juknienės, yra problemų ir dėl maksimaliai užpildytų klasių, kuriose – po 30 mokinių.

Tačiau jei klasėje yra vaikas, turintis specialiųjų poreikių, jis traktuojamas kaip du mokiniai, nes jam reikia skirti dvigubai daugiau dėmesio nei kitiems.

„O pradinėse klasėse daugiausia gali būti po 24 vaikus. Žinau atvejį ir ne vieną, kai klasėje dirba net trys mokytojo padėjėjai, nes yra trys vaikai su dideliais specialiaisiais ugdymosi poreikiais. Tad formaliai mokytojas dirba su 27, o ne su 24 mokiniais. O klasių performuoti niekas nenori. Taigi situacija sudėtinga“, – teigė L. Juknienė.

Pasak darbuotojų profsąjungos vadovės, švietimas yra gilioje duobėje, prireiks kelerių metų, kad galėtume kalbėti apie kokius nors teigiamus pokyčius.

„Yra didelė problema dėl egzaminų sistemos ir dėl atnaujintų programų, ir dėl įtraukiojo ugdymo, ir dėl mokytojų trūkumo. Gal visiems atrodo, kad Klaipėdoje tai ne problema, bet pažiūrėkime, kiek studentų dirba mokyklose mokytojais, net antrakursių. Kai kurie matematikai net po pusantro krūvio turi. Kas dėl to kenčia? Pirmiausia mokytojų sveikata“, – pabrėžė L. Juknienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių