Aptarė Šventosios uosto perspektyvas

Palyginti lengvai Seime buvo patvirtinti pakeitimai dėl Šventosios uosto. Pakeitimų tikslas – kad šis uostas būtų pritaikomas ir jūros vėjo jėgainių parko aptarnavimui jūroje.

Nei uosto, nei tinkamų kelių

Buvęs susisiekimo ministras, o vėliau premjeras Algirdas Butkevičius teigiamai įvertino tai, kad Šventosios uosto žemės operatoriui būtų išnuomojamos ne 25 metams, kaip dabar, o 50 metų, nes tai leistų pritraukti didesnes investicijas.

Jam būnant susisiekimo ministru 2006–2008 m., kaip tik 2007 m. su Europos Komisija buvo pradėta diskusija, kad skirtų pinigų Šventosios jūrų uostui atstatyti. Vėliau Lietuvai buvo leista ES pinigus naudoti, bet 2008 m. prasidėjusi pasaulinė krizė ir valdžios pasikeitimas nuo 2009 m. užkirto galimybę su ES parama atstatyti Šventosios uostą.

Padarykime galimybę, kad Šventosios uostas nemerdėtų, nebūtų apaugęs nendrynais, o taptų šiuolaikišku uostu.

Po A. Butkevičiaus susisiekimo ministru tapęs Eligijus Masiulis Šventosios uosto pinigus permetė Lietuvos keliams tvarkyti. Šiandien kol kas dar neturime Šventosios uosto, o Lietuvos keliai yra tragiški. Galima kelti prielaidą, kad dalis pinigų apskritai buvo nusavinti klojant plonesnio asfalto sluoksnį ir kitais techniniais triukais.

A. Butkevičius labai teigiamai įvertino ir tai, kad Šventosios uosto valdymas buvo perduotas Palangos savivaldybei. Iki tol jį valdęs komercinis Klaipėdos uostas nebuvęs suinteresuotas dėti pinigus į Šventosios uostą.

Palangos savivaldybė Šventosios uoste yra daug ką padariusi, bet ji negalinti atstatyti molų, nes tai kainuotų ne vieną dešimtį milijonų eurų.

Įžvelgė dūmų uždangą

Aiškėja, kad yra daugiau Šventosios uosto atkūrimo idėjai pagal dabar siūlomą modelį pritariančių žmonių.

A. Stončaitis. Seimo kanceliarijos nuotr.

„Per 30 metų turėjome galimybę atstatyti Šventosios uostą, bet tuo nepasinaudojome. Dabar visiškai aišku, kad Sauliaus Skvernelio vadovaujamos Vyriausybės sprendimas perduoti Šventosios uostą Palangos savivaldybei buvo teisingas“, – dėstė Seimo narys Algirdas Stončaitis.

Jo nuomone, niekas niekur neišneš Šventosios uosto, jei į jį ateis energetikos sektorius su investicijomis ir noru sukurti jūros vėjo jėgainių parkų aptarnavimo infrastruktūrą.

„Padarykime galimybę, kad Šventosios uostas nemerdėtų, nebūtų apaugęs nendrynais, o taptų šiuolaikišku uostu“, – svarstė A. Stončaitis.

Tai, kad Šventosios uostas svarbus, dėstė ir Seimo Jūrinių reikalų komisijos pirmininkas Valdas Rakutis. Jo teigimu, į Šventosios uosto kūrimą bus įtrauktas privatus kapitalas su galimybe investuoti į jūrinį sektorių.

V. Rakutis. Asociacijos „Kauno tvirtovė“ archyvo nuotr.

Jo nuomone, privatus kapitalas nepaims viso uosto teritorijų – žemės galėtų būti skiriamos ir visuomeninėms organizacijoms, ir viešosioms įstaigoms, kurios užsiims jaunimo mokymu buriuoti. Atsiras vietos ir buriuotojų jachtoms. V. Rakučio vertinimu, Lietuvoje trūksta vietų pramoginiams laivams laikyti, todėl lietuvių jachtas galima pamatyti ne tik Viduržemio jūros uostuose, bet ir Latvijos marinose.

Lietuvoje trūksta vietų pramoginiams laivams laikyti, todėl lietuvių jachtas galima pamatyti ne tik Viduržemio jūroje, bet ir Latvijos marinose.

Buvęs krašto apsaugos ministras, Seimo narys Arvydas Anušauskas svarstė, kad Šventosios uoste turėtų apsistoti ir tie laivai, kurie ateityje saugos vėjo jėgainių parkus, Būtingės naftos terminalą, kitą energetinę infrastruktūrą jūroje.

Seimo narys Kęstutis Mažeika svarstė, kad infrastruktūros apsauga esanti tik dūmų uždanga, nes būdamas ministru A. Anušauskas apie tai nekalbėjęs.

K. Mažeika. LNK nuotr.

 

„Būtų nesąžininga, jei valstybė kažkam atiduotų Šventosios uostą, nes jūros uostų neturime tiek daug, kad galėtume juos dalinti į kairę ir į dešinę“, – teigė K. Mažeika.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

vietoje

vietoje  portretas
kažkada valstiečiu valdžios skvernelinių grupuotės užplanuoto 1 jėgainiu parko jūroje, dabar bus jau du. Vokietija sugalvojo kad jai reikia čia pasistatyt sau malūnų parką ba anie ateityje gali pritrūkt elektros ( pas juos matyt ne ta pati Baltijos jūra kaip pas mus?:D) Iš to ir seimas paskutinam posėdy priėmė spec.sprendimą kad konkursas parkui gali būti iš 1-no dalyvio ( pataisą pasiūlė Starkevičius ir Paluckas..) o vyriausybė nusprendė kad tiem statybininkam Lietuva 15 metų iš biudžeto mokės dotacijas+atiduos 50-čiai metų tiek Šventąją, tiek Klaipėdos uosto Smeltės pusiasalio 20ha vėjo parkų aptarnavimui

Malkos

Malkos portretas
Koks jegainiu parkas? Ka tie suskiai kliedi? Kada ta visa sutve susodins?

.

. portretas
ko stėbetis? turtinga ministerija- gali taskytis pinigais, kol simonyte nepatikrino.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre
    Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre

    Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...

    1
  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį
    „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį

    Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...

    2
  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį
    Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį

    Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...

    1
  • Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!
    Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!

    Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...

    3
  • Lapkričio pabaiga – nežiemiška
    Lapkričio pabaiga – nežiemiška

    Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...

Daugiau straipsnių