„Sodroje“ – apgultis: klaipėdietis buvo priverstas važiuoti į kitą miestą Pereiti į pagrindinį turinį

„Sodroje“ – apgultis: klaipėdietis buvo priverstas važiuoti į kitą miestą

2023-06-29 06:06

„Sodroje“ šiomis dienomis – apgultis. Šiemet įtrauktieji į antrosios pakopos kaupimą pensijai atsisakyti jo gali tik iki birželio 30 d. Klaipėdietis Linas, panoręs atsisakyti kaupimo ir gauti daugiau paslaugų, buvo priverstas važiuoti į kitą miestą.

Reikalai: „Sodros“ skyriuose interesantai priimami ir iš anksto paskirtu laiku, ir gyva eile. Reikalai: „Sodros“ skyriuose interesantai priimami ir iš anksto paskirtu laiku, ir gyva eile.

Teko važiuoti į Gargždus

Linas – neįgalus jaunas žmogus, moka naudotis elektronine bankininkyste, geba prisijungti ir prie asmeninės „Sodros“ paskyros.

Jis iš spaudos sužinojo, kad, norėdamas atsisakyti dalyvavimo papildomame pensijos kaupime, turėtų suskubti. Atsidaręs „Sodros“ paskyrą vaikinas pamatė užrašą: „Sustabdyta“, bet atsisakyti dalyvavimo papildomame kaupime nesugebėjo, tiesiog nebuvo tokio pasirinkimo.

Nusprendęs gyvai apsilankyti „Sodros“ Klaipėdos padalinyje dar praėjusią savaitę suprato, kad iki mėnesio pabaigos jam to padaryti nepavyks. Elektroninėje registracijoje nebuvo nė vienos laisvos vietos.

Tada vaikinas prisiskambino skelbiamu trumpuoju numeriu ir sulaukė patarimo registruotis kito miesto „Sodros“ skyriuje. Patarta rinktis apsilankymą Palangoje arba Gargžduose.

Linas susirašė visus jam kilusius klausimus ir paskirtu laiku nuvažiavo į Gargždus.

Jam rūpėjo ne tik papildomo kaupimo reikalai, bet ir klausimai dėl darbo stažo, išmokų bei kitų dalykų, į kuriuos atsakymų vaikinas neturėjo.

Tada ir paaiškėjo, kad neįgaliam vaikinui priklauso 75 eurų mėnesinė išmoka, bet apie tai jis iki šiol nežinojo.

Priima gyva eile

Atsakymas į aktualiausią Linui klausimą dėl papildomo kaupimo pensijai vaikiną nuliūdino. Tokį kaupimą jis gali sustabdyti tik metams, o visai atsisakyti nebegali.

„Sodros“ komunikacijos skyriaus vedėja Lina Lankauskaitė patvirtino, kad šiuo metu tikrai didesnis nei įprastai klientų antplūdis, bet tai nereiškia, kad iki birželio 30-osios nebėra galimybės sutvarkyti reikalų.

Natūralu, kad pirmenybė teikiama užsiregistravusiems iš anksto žmonėms.

„Klientai priimami ir gyva eile. Atėję į skyrių žmonės nelieka negavę paslaugos. Nuo metų pradžios iki birželio 23 d. skyriuose buvo aptarnauta 248 tūkst. klientų, iš jų apie 123 tūkst. rezervavo atvykimo laiką ir apie 125 tūkst. buvo aptarnauti be rezervuoto atvykimo laiko. Iš anksto nesiregistravę klientai visada aptarnaujami, tačiau natūralu, kad pirmenybė teikiama užsiregistravusiems iš anksto žmonėms“, – paaiškino L. Lankauskaitė.

Sulaukė antplūdžio

Šiuo metu į „Sodrą“ ateina daugiau nei įprasta žmonių, nes, praleidus birželio 30-osios terminą, pasitraukti iš kaupimo antroje pakopoje nebebus galimybės.

Svarbu žinoti, kad tai liečia tik gyventojus, kurie iki šiol niekada nedalyvavo kaupime, yra jaunesni nei 40 metų ir dirba pagal darbo sutartį arba vykdo savarankišką veiklą.

Pasak L. Lankauskaitės, šių metų pradžioje „Sodra“ į pensijų kaupimą įtraukė beveik 68 tūkst. gyventojų. Jie gali patys bet kada sudaryti sutartį su savo pasirinkta pensijų kaupimo bendrove, tai jau padarė beveik 500 gyventojų.

Dar beveik 3 tūkst. gyventojų naujai sudarė sutartis su pensijų kaupimo bendrovėmis, nors šiais metais nebuvo automatiškai įtraukti į kaupimą.

Gyventojai taip pat gali pateikti „Sodrai“ prašymą kaupime nedalyvauti – tokį sprendimą priėmė 36 tūkst. įtrauktų gyventojų.

„Žmonės įtraukiami į pensijų kaupimą kas trejus metus, kol jiems sukaks 40 metų. Jei 2020 m. atsisakėte dalyvauti pensijų kaupime, šiemet vėl galėjote sulaukti kvietimo pradėti kaupti. Tai pasitikrinti galite savo asmeninėje paskyroje“, – paaiškino „Sodros“ atstovė.

Interpretuoja neteisingai

L. Lankauskaitė apgailestavo, kad Linui teko važiuoti į kitą miestą, ir dar kartą patikino, kad vaikinas galėjo visus reikalus sutvarkyti palaukęs gyvoje eilėje.

„Sodros“ darbuotojai negali priiminėti sprendimų kitokių, nei numatyta įstatyme. Kartais darbuotojai mato, kad situacija kliento atžvilgiu nėra teisinga, bet bylinėjantis sprendimas gali būti pakeistas, todėl pataria kreiptis į teismą. Neretai po tokio geranoriško patarimo žmonės kreipiasi į žiniasklaidą ir tikina, kad „Sodros“ darbuotojai juos varo į teismą, užuot patys sutvarkę reikalą. Tokių interpretacijų atsitinka, – pasakojo L. Lankauskaitė. – Džiugu, kad vaikinui buvo paskirta išmoka. Beje, neretai būna, kad jos negali būti skirtos, jeigu žmogus nesikreipia, nes nėra duomenų įvairiuose registruose.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų