Rusijos sienos ataka – oru

Auksarankis iš Šilutės rajono sukėlė tarptautinį skandalą, kai jo pagamintas bepilotis lėktuvas buvo sučiuptas gabenantis kontrabandą. Paaiškėjo, kad kriminalinio pasaulio veikėjai jau senokai Klaipėdos apskrityje ieško aviakonstruktorių, galinčių už didelius pinigus pagaminti bepiločius skraidymo aparatus.

Auksarankis iš Šilutės rajono sukėlė tarptautinį skandalą, kai jo pagamintas bepilotis lėktuvas buvo sučiuptas gabenantis kontrabandą. Paaiškėjo, kad kriminalinio pasaulio veikėjai jau senokai Klaipėdos apskrityje ieško aviakonstruktorių, galinčių už didelius pinigus pagaminti bepiločius skraidymo aparatus.

Šokiravo išradingumas

Kaliningrado žiniasklaida ką tik šaukte šaukė apie įžūlų Rusijos oro erdvės pažeidimą.

Rusijos pasieniečiai, sučiupę kontrabandines cigaretes gabenusį 31 metų lietuvį Andrių Pakštį, trimitavo apie precedento neturintį atvejį. Kone politine provokacija buvo vadinamas šio Šilutės rajono gyventojo sulaikymas dėl jo sukonstruoto bepiločio lėktuvo, kuriuo buvo ruošiamasi oru per Nemuną perskraidinti 50 blokų cigarečių.

Aviakonstruktoriui pavyko perskraidinti 1,5 tūkst. pakelių cigarečių, tiek pat buvo paruošta antram skrydžiui. Skaičiuojama, kad šilutiškis ketino per sieną "permesti" 6 dėžes cigarečių.

Rusijos pasieniečiai neslėpė nuostabos apžiūrinėdami savadarbį oro kurjerį – iš faneros lakštų sumontuotas 6 metrų ilgio sparnus turintis lėktuvas dangų skrodė benzininiu varikliu. Važiuoklę atstojo vaikiško vežimėlio ratas, tačiau šis aparatas turėjo moderniausią sportiniuose lėktuvėliuose naudojamą techniką.
Specialiu pultu valdomas lėktuvas jį valdančiam žmogui realų skrydžio vaizdą perduodavo aukštos raiškos mini kamera.

"Lėktuvas pakyla su kroviniu. Jis sukonstruotas taip, kad sugeba išlaikyti pusiausvyrą numesdamas 10 kg svorį reikiamame taške. Tačiau disbalansas nejaučiamas. Kažin ar jį gamino savamokslis?" – pristatydamas sulaikymo operaciją kalbėjo Rusijos Federalinės saugumo tarnybos Pasienio tarnybos atstovas spaudai Olegas Džurajevas.

Rusai net prabilo apie galimą grupuotę, kuri tokiu technologiškai nauju būdu ėmėsi nelegalaus verslo.

"Tačiau kolegos pamiršo vieną niuansą. Ogi tikslias koordinates, kur bus lėktuvo pilotas ir kada bus mėginama gabenti cigaretes, rusai gavo iš mūsų. O visa sulaikymo operacija kažkodėl įgavo net politinį atspalvį ir buvo pateikta kone kaip Lietuvos provokacija. Na, reikia suprasti kokios šiuo metu tvyro nuotaikos. Tačiau visas pagrindinis darbas juk buvo nuveiktas čia", – pastebėjo Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių rinktinės vado pavaduotojas Gintautas Šarauskas.

Tyrimas truko metus

Paaiškėjo, kad šilutiškio sportinių lėktuvėlių gamintojo A.Pakščio pėdomis operatyvininkai ėjo kone metus. Konstruktorius įtariamas mažiausiai trijų bepiločių lėktuvų, kuriais galėjo būti gabenama kontrabanda, pagaminimu.
Pagėgių rinktinės pareigūnai tyrimą pradėjo dar pernai gegužę.

"Pirmąjį lėktuvą mes radome gegužės 24 dieną Pagėgių savivaldybės Plaušvarių kaimo ribose. Šis radinys buvo apie 2 metrų ilgio. Prie savadarbio lėktuvėlio buvo pritaisytas paketas, kuriame buvo 16 blokų pakelių cigarečių su rusiškomis banderolėmis", – pasakojo G.Šarauskas.

Pareigūnai iššukavo visas apylinkes, tačiau nerado nė vieno įtartino asmens.

"Gal techninis gedimas buvo, o gal nemokšiškai valdytas. Cigarečių dėžė sveria apie 12 kg. Jei krovinys sušlampa, jis gali sverti ir 15 kg. Šiuo atveju trečdalis dėžės, apie 4 kg, buvo parskraidinta", – pasakojo Pagėgių rinktinės vado pavaduotojas.

Nors lėktuvėlio vienu metu gabenamas krovinys nėra didelis, tačiau pareigūnai įtaria, kad cigarečių paketų galėjo būti paruošta ir daugiau.

"Per Nemuną perskristi užtenka keliolikos sekundžių. Teoriškai galima būtų ir kelis reisus atlikti. Tačiau Karinių oro pajėgų technika mums pavyko išsiaiškinti, kaip viskas vyksta. Dabar juokaujame, kad kontrabandininkams beliko kastis tunelį po Nemunu. Turėjome "ichtiandrų", buvo bepiločių kateriukų, per upę buvo tiesiami valai, kuriais cigaretės į kitą krantą buvo traukiamos. O dabar prasidėjo oro erdvės užkariavimas", – ironizavo G.Šarauskas.

Pirmuosius radijo bangomis valdomus laivelius pasieniečiai Nemune išvydo dar 2008 metais. Po to pasirodė GPS sistemas turintys plaustai.

Pakyla iki debesų

Pasieniečiai pripažįsta, kad net geriausiais žiūronais sunku tokius lėktuvėlius užfiksuoti.

"Šis lėktuvėlis pakyla į 2,5 km aukštį. Kaip jį pamatysi? Manome, jog specialiai yra kylama į tokį aukštį, kad mūsų turima technika jų nefiksuotų. Lėktuvėlis į šalies gilumą įskrenda apie 10–12 km. Tokį skrydį sunku sukontroliuoti", – pripažino G.Šarauskas.

Kontrabandininkai cigarečių paketą stengiasi specialiai įpakuoti, kad krovinys krisdamas neišsitaškytų.

"Buvo toks atvejis, kai pasieniečiai vizualiai užfiksavo lėktuvėlį apie 800 metrų aukštyje. Bendradarbiaujant su Karinėmis oro pajėgomis buvo nustatyta, kur tiksliai lėktuvas mėtė savo krovinį. O mes sulaikėme 23 metų Šilutės rajono gyventoją, kuris surinkinėjo paketus ir nešė į slėptuvę. Radome 5 paketus, kurių viename buvo 750 pakelių cigarečių", – aiškino G.Šarauskas.

Pasieniečiai nusistebėjo, kad tą kartą konstruktorius jau buvo patobulinęs savo kūrinį. Lėktuvėlis sugebėjo į orą pakelti 7 kg svorį.

"Pirmasis mūsų rastas lėktuvas skrido turėdamas akumuliatorius, o šis jau buvo su benzininiu varikliu. Nors šiuo atveju mes lėktuvo nesulaikėme, tačiau matyti, kad jo keliamoji galia jau buvo didesnė. Įdomu ir tai, kad šiame krovinyje buvo ne tik rusiškos, bet ir baltarusiškos cigaretės", – pastebėjo pareigūnas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pritaikyti

Pritaikyti portretas
kenkimą valstybei.

Pritaikyti

Pritaikyti portretas
kenkimą valstybei.

specialistas

specialistas portretas
Nekilkit i auksti. Dar, kad padidinti keliamo krovinio svori i lektuvelio medine konstrukcija imontuokit helio baliona visa kita technikos reikalas. Galima pasiusti ir priimti krovini toli nuo sienos.Idekit paprasta autopilota su marsrutu. Naudokit ,,anti,, kad nukreipti demesi.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių