- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didesnė dalis, o ypač krovos krantinių, Klaipėdos uoste yra beveik sutvarkytos, išskyrus buvusias laivų remonto teritorijas.
Nepatenkinama būklė
Planuojama pradėti rekonstruoti Klaipėdos uosto 19 ir 20 krantines. Iš esmės tai būtų paskutiniosios nerekonstruotos Žiemos uosto krantinės. Visa dalis krantinių, kuriomis Žiemos uoste naudojasi Klaipėdos jūrų krovinių kompanija, rekonstruotos ankstesniais metais.
Krantinėmis, kurių numeriai bendroje uosto numeracijoje yra 19 ir 20, anksčiau naudojosi laivų remonto įmonė „Laivitė“. Prie šių krantinių stovėdavo remonto laukiantys laivai. Kartais čia iš žvejybos laivų būdavo iškraunamos ir žuvys.
Nors krantinės buvo naudojamos palyginti intensyviai, tačiau didelių apkrovų prie jų nebūdavo. Klaipėdos uoste vyravo ir tokia nuostata, kad pirmiau reikia tvarkyti krovai skirtas krantines, o tos, kurios naudojamos laivų remontui, palauks. Tokia nuostata atsirado todėl, kad laivų remontas uostui nenešdavo didelių rinkliavų.
Nenuostabu, kad 19 ir 20 krantinės dabar uoste yra vienos prasčiausių. Jų defektacijos dokumentuose nurodyta, kad tiek krantinės, tiek teritorijos danga prie jų yra nepatenkinamos būklės.
Minėtos krantinės buvo statytos dar 1930–1933 metais, kai nepriklausoma Lietuva plėtojo Žiemos uostą. Sovietmetyje minėtos krantinės remontuotos tik epizodiškai 1957 ir 1968 metais, o po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 2003 metais keista tik danga.
Norai: planuojama naujų statybų schema buvusioje „Laivitėje“. / V. Matučio nuotr.
Kruizinių terminalų statybos
Galbūt 19 ir 20 krantinės dar dešimtmetį, o gal ir ilgiau būtų laukusios savo „laimės valandos“. Buvusi „Laivitės“ dalis dabar ne tik krovai, bet ir laivų remontui nereikalinga.
Šalia šios krantinės yra visai kitokia vadinamojo Memelio miesto vystymo koncepcija. Ateityje šalia šių krantinių turėtų būti atvira verslo ir pėsčiųjų zona.
Iš esmės 19 ir 20 krantines siekiama rekonstruoti todėl, kad ateityje jos taptų vizualinės taršos objektu netoli jų planuojamam įrengti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos bendrovės administraciniam pastatui su kruizinių laivų terminalu netoli jo.
Realiai šiuo metu antrasis kruizinių laivų terminalas Klaipėdos uoste nereikalingas, nes kruizinių laivų kiekis nėra itin didelis. Tiesiog nėra kitų planų, ką įrengti buvusios „Laivitės“ teritorijoje prie krantinių. Be to, šalia kruizinio terminalo ir Uosto direkcijos administracinis pastatas atrodytų solidžiau.
Yra ir dar viena legenda, kad dėl kruizinio terminalo galbūt greičiau būtų vystoma vadinamoji Memelio miesto teritorija, kaip tai nutiko buvusioje Klaipėdos laivų remonto teritorijoje, kai joje atsirado pirmasis Klaipėdos uoste kruizinių laivų terminalas.
Bet kuriuo atveju aplinkybės susiklostė taip, kad buvusioje „Laivitės“ teritorijoje prieš pradedant statyti kruizinių laivų terminalą ir Uosto direkcijos administracinį pastatą būtina rekonstruoti 19 ir 20 krantines Žiemos uoste.
Prasčiausios krantinės buvo statytos dar 1930–1933 metais, kai nepriklausoma Lietuva plėtojo Žiemos uostą.
Krova neplanuojama
Norą perimti minėtas krantines, kaip ir visą istorinę Žiemos uosto akvatoriją, kuri yra Klaipėdos naujamiesčio istorinės dalies tąsa, buvo pareiškusi Klaipėdos miesto savivaldybė. Tokia perspektyva galėtų būti ateityje dar kartą svarstoma, juo labiau kad Klaipėdos uoste per pastaruosius trejus metus maždaug trečdaliu sumažėjo krovinių.
Taip pat nėra jokios apčiuopiamos perspektyvos, kad krova atsigaus. Juo labiau kad Žiemos uosto dalis, net ir esant didesnei krovai, buvo palyginti menkai naudojama.
Po 19 ir 20 krantinių rekonstrukcijos prie jų bus sudaryta galimybė švartuoti iki 140 metrų ilgio laivą. Kas su tuo laivu bus daroma, nėra visiškai aišku, nes į „Memelio miesto“ pusę jokie krovos įrenginiai neplanuojami. Prie krantinių yra vos 18 metrų pločio dalis ant Naujosios Sodo gatvės tęsinio link uosto į planuojamą statyti kruizinių laivų terminalą.
Dabar prie abiejų krantinių ilgis – 206 metrai. Po rekonstrukcijos jis netgi sumažės iki 104 metrų. Gylis dabar yra 8 metrai. Toks pats jis liks ir po rekonstrukcijos.
Teoriškai krantinė laikoma vandens susisiekimo komunikacijų vieta, prie kurios ateityje bus galima statyti tiek į Jūros šventę atplaukusį burlaivį, tiek kokį nors keleivinį ar kitos paskirties, pavyzdžiui, karinės, tik ne krovininį laivą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tebevyrauja šiltas ruduo
Įsibėgėjus spaliui, Klaipėdoje ruduo vis dar džiugins šiltais orais. Sinoptikai kai kuriomis savaitės dienomis prognozuoja nedidelį lietų, stipresnius vėjo gūsius, tačiau šalnų tikimybė – labai maža. Išlįs ir saulė, t...
-
Kada elektros kaina Lietuvoje kris?5
Ar elektros kaina Lietuvoje gali kristi? Šį klausimą, matyt, yra uždavę daugelis, ypač po Rusijos sukeltos energetinės krizės, kai kainos visoje Europoje – taip pat ir pas mus – šovė į neregėtas aukštumas. Gera žinia...
-
Mediciną stumia į privačias rankas?16
Klaipėdos miesto poliklinikoje įdarbinus tris specialistus, kurių poreikis yra didelis, jų paslaugas dėl biurokratinių formalumų atsisako apmokėti Teritorinė ligonių kasa. Įstaigos ir miesto vadovai šokiruoti, esą tokiu būdu nemokama medici...
-
Klaipėda ieško Kalėdų eglutės: jau žinoma ir įžiebimo data
Kalėdiška, prasminga ir išskirtinė Klaipėdos miesto tradicija puošti tikrą, žmonių dovanotą žaliaskarę jau devintus metus beldžiasi į klaipėdiečių širdis. Klaipėdos centrine eglute taps tikras, natūralus medelis, kur...
-
Nuogalius Senamiestyje šokiravo: vos neužspringau35
Klaipėdiečiai stebėjo neįprastą vieno vyriškio kelionę Tiltų gatve. Pilietis vidurdienį per Senamiestį patraukė visiškai nuogas ir basas. ...
-
Paliatyviosios pagalbos dieną – instaliacijos2
Jau penktus metus Klaipėdoje minima Pasaulinė paliatyviosios pagalbos diena. Ta proga šalia Pilies tilto atsirado meninių instaliacijų, simbolizuojančių gyvenimo nepastovumą. ...
-
Absurdiška situacija gydymo įstaigoje: medikai pateko į pinkles5
Klaipėdos poliklinika, net kai trūksta medikų, rado naujų darbuotojų. Bet šie pateko į pinkles. Gydytojai negali išrašyti kompensuojamųjų vaistų, neturi teisės siųsti atlikti tyrimų. Tegali rašyti rekomendaciją š...
-
Pribloškė piktavalio poelgis: dešroje – baterija ir vinis šuniukams14
Šunų mylėtojus pribloškė piktavalio poelgis – kažkas primėtė dešros gabalų, kuriuose buvo vinis ir baterija. ...
-
Uostamiesčio rudeninėms gėlėms – beveik 86 tūkst. eurų1
Šią savaitę uostamiestyje vasarinės gėlės pradėtos keisti pirmosioms šalnoms atsparesniais augalais. Planuojama, kad rudeniniam miesto apsodinimui savivaldybė išleis beveik 86 tūkst. eurų. ...
-
Kairių gatvėje neveikia šviesoforas: sugedęs ar išjungtas specialiai?1
Kairių gatvėje jau ilgą laiką neveikia šviesoforas. Klaipėdiečiai svarsto – jis sugedęs ar išjungtas specialiai, kadangi važiuojant bet kuriuo paros metu neveikia nė vienas šio šviesoforo signalas. ...