Nauji butai – lyg katė maiše Pereiti į pagrindinį turinį

Nauji butai – lyg katė maiše

2009-05-28 08:24
Akibrokštas: kai kurie naujuose daugiabučiuose butus nusipirkę gyventojai neslepia pykčio, kad būstą statę rangovai neskuba tvarkyti prastai atliktų darbų broko.
Akibrokštas: kai kurie naujuose daugiabučiuose butus nusipirkę gyventojai neslepia pykčio, kad būstą statę rangovai neskuba tvarkyti prastai atliktų darbų broko. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Vis dažniau naujos statybos būstus įsigiję naujakuriai piktinasi, jog prieš kelerius metus už juos pakloję nemenkas sumas dabar turi kovoti, kad statybininkai sutvarkytų išryškėjusį broką.

Ryškėja bumo pasekmės

Prieš keletą metų augant naujos statybos būstų paklausai uostamiestyje kūrėsi daug naujų kvartalų, kilo daugiaaukščiai pastatai. Įvairios statybų bendrovės, pajutusios butų pirkimo bumą bei tai, kad iš to gali pasipelnyti, naujus daugiabučius kepė vieną po kito. Buvo skubama dažnai nekokybiškai atliekant statybos darbus, naudojant nekokybiškas statybines medžiagas.

Viso to pasekmes dabar jaučia ne vienas naujos statybos daugiabutyje būstą nusipirkęs naujakurys. Daugelis jų spjaudosi teigdami, jog, sumokėję milžiniškas sumas už neva kokybiškus prestižiniuose miesto rajonuose esančius butus, dabar turi taikstytis su kiekvieną dieną vis labiau ryškėjančiu broku.

Šiaurinėje miesto dalyje, Dragūnų gatvėje, pernai trijų kambarių butą įsigijęs Artūras dienraščiui pasakojo nesitikėjęs, kad 400 tūkst. litų kainavęs nekilnojamasis turtas bus toks nesėkmingas pirkinys.

"Nors Klaipėdoje statybų apstu, tačiau naujos statybos būstų pasirinkimas tikrai menkas, todėl nutariau pirkti butą Dragūnų kvartale. Ir vieta rami, ir kokybė iš pradžių atrodė nebloga, tačiau, kaip aiškėja dabar, klydau. Tikėtina, kad tokiems naujos statybos namams renovacijos reikės kur kas anksčiau, nei kas nors gali įsivaizduoti", – įsitikinęs Artūras.

Jo teigimu, nors dabar visi kalba apie tai, kad dėl prastos būklės skubiai reikia renovuoti senos statybos daugiabučius, po kelerių metų visi tą patį sakys ir apie naujus namus.

Pelija ir skilinėja sienos

Pasak Artūro, nors visi šio kvartalo daugiabučiai iš išorės atrodo idealūs ir gražūs, iš tiesų juose gausu problemų. Vyriškis patikino, kad daugiabutyje, kuriame jis gyvena, esančios sienos jau ima skilinėti, kai kur pelyti, trūkinėja nauji vamzdynai, į požeminį garažą nutiestas nuvažiavimas taip pat baigia išsidėvėti – aiškiai matyti išvažinėtos automobilių ratų žymės, šalia įėjimo esančios plytelės skilinėja, kai kurios jų atšoko, kitos išsipūtė.

"Nors kasdien pastebiu vis naujų statybininkų padarytų klaidų, iki šiol stengiausi jas ignoruoti, tačiau kantrybė trūko po to, kai mūsų daugiabutyje esantys vamzdžiai ėmė trūkinėti. Kai prieš dvi savaites pastebėjau, kad jie įplyšę, o apačioje telkšo balos, paskambinau kvartalą projektavusiai bendrovei, kuri ir turėtų spręsti iškilusias problemas. Atstovai pažadėjo atvykti ir suremontuoti vamzdyną, tačiau iki šiol nieko nesulaukėme. Jie remontuoti ir neskubės, nes nustojus pūstis nekilnojamojo turto burbului, daugelis rangovų nebeturi pinigų", – tvirtino Artūras.

Pašnekovas įsitikinęs, kad namą stačiusi bendrovė taupydama išlaidas sumontavo pačius pigiausius vamzdžius, nes kokybiški, jo teigimu, tarnauja ne vienerius metus. Be to, jis baiminasi, kad jei vamzdžiai netrukus nebus sutvarkyti, jie sutrūks perpus ir įvyks vandentiekio avarija.

Atsakomybės nesipurto

Bendrovės "Pamario troba", projektavusios šį naujų daugiabučių kvartalą, direktorius Juozas Raišutis tvirtino, kad apie jokias sutrūkinėjusio vamzdyno problemas jis nėra girdėjęs, įmonėje nėra užregistruota jokių skundų. Taip pat jis pabrėžė, jog iškilus problemoms to namo gyventojai turi raštiškai kreiptis į bendrovę arba į rangovą ir gedimas ar brokas bus operatyviai sutvarkytas.

"Pirmą kartą girdžiu apie šį skundą. Jeigu žmonės į mus nesikreipė, tai mes kitaip ir nesužinosime apie atsiradusią bėdą. Juk visi gyventojai puikiai žino, kad tikrai neatsisakome atlikti remonto darbų, jei atsiradusios problemos yra ne dėl jų pačių kaltės. Aišku, jeigu žmogus iš kažkieno butą perpirko, tai jis gal ir nežino mūsų taisyklių, tačiau kad kažkas iš gyventojų skųstųsi, jog nesutvarkome broko, dar nėra buvę", – paaiškino J.Raišutis.

Jis patvirtino, kad naujos statybos daugiabučiuose broko pasitaiko: "Tikrai nesiginu – yra mažesnių ar didesnių bėdų visuose daugiabučiuose. Ir tai normalu, nes namas kelis metus po statybų pabaigos "vaikšto". Vėliau viskas nusistovės. Tad visą broką sutvarkome, juk tam ir yra garantija. Jeigu žmonės mano, kad mes neprisiimame atlikti kokių nors darbų, tegu kreipiasi į kitas institucijas, pavyzdžiui, į Statybų inspekciją. Mes dėl to esame ramūs", – kalbėjo J.Raišutis.

Pašnekovas pabrėžė, kad kur kas mažiau broko turėtų būti pradėtuose statyti, bet šiuo metu užkonservuotose daugiabučiuose, nes per laiką namai nusistovės, išgaruos drėgmė.

Broką taisys, bet nežinia kada

Kitas pašnekovas Ramūnas, prieš kelis metus įsigijęs kotedžą Tauralaukyje, taip pat piktinasi jo kokybe. Vyriškis tvirtino, kad neseniai viena jo būsto siena skilo perpus, kitoje atsirado nemenka skylė.

"Kai taip nutiko, kreipiausi į kotedžą stačiusią bendrovę, kurios atstovai bandė mane nuraminti, kad tai normalu ir kad taip turi būti, nes pastatas juda, sienos sėda žemyn. Kad nuo jų atstočiau, statybininkai pažadėjo sutvarkyti iškilusią problemą, tačiau ne dabar, o po metų, nes neva namas vis dar nenusistovėjęs, todėl remontuoti dabar visiškai neverta. Bet mums juk gyventi reikia", – pasakojo Ramūnas.

Pašnekovas teigė, kad panašių problemų turi ir kiti kotedžų gyventojai, todėl jie dar šiek tiek palauks ir jei atsiradę statybų trūkumai nebus pašalinti, pagalbos prašys Statybų inspekcijoje.

Statybininkai bankrutavo

Nors per laiką išryškėjusį broką turėtų remontuoti namą statę statybininkai, vis dažniau paaiškėja, kad nuosavus namus ar daugiabučius stačiusios bendrovės nebeegzistuoja.

Su tuo susidūrė prieš pusantrų metų nuosavą namą įsigijusi palangiškių šeima. Namo statybas patikėję rekomenduotai statybų bendrovei jie džiaugėsi, kad darbininkai pakankamai geromis sąlygomis ir greitai jį pastatė bei įrengė. Visus darbus statybininkai baigė laiku, tad namo savininkas jiems neturėjo jokių priekaištų. Tačiau praėjus metams ėmė ryškėti pirmieji namo trūkumai – pro netvarkingai sumontuotus langus žiemą pučia vėjai, o esant audrai net ir prilyja. Namo vidinės sienos suskilinėjo, supelijo, kambarių durys išsiklaipė, todėl kai kur jos apskritai nebeužsidaro.

"Kai pamatėme aibę trūkumų, suskubome ieškoti tos bendrovės, kuri namą mums statė, nes sutartyje numatytas garantinis laikotarpis. Tačiau paaiškėjo, kad įmonė prieš kelis mėnesius paskelbė bankrotą", – pasakojo namo savininkė Rasa.

Moteris teigė teisybės bandžiusi ieškoti įvairiose institucijose, ginančiose vartotojų teises, tačiau bergždžiai – bankrutavus įmonei nuostolių niekas nekompensuoja.

Įstatymai vartotojų negina

Pasak Lietuvos vartotojų instituto prezidentės Zitos Čeponytės, pastaruoju metu išties vis dažniau pasitaiko, kad statybos bendrovės delsia arba nesutinka sutvarkyti nekokybiškai atlikto darbo pasekmių.

"Tikrai sulaukiame nemažai skundų dėl nekokybiškų statybų, nors šiuo metu jų yra mažiau nei tuomet, kai būstų paklausa buvo didesnė. Dabar dažniau kreipiasi tokie žmonės, kurių būstuose statybinis brokas išryškėjo po kurio laiko", – teigė Z.Čeponytė.

Nors naujai pastatytam nekilnojamajam turtui yra skiriamas garantinis laikotarpis – daugiabučio ar nuosavo namo konstrukcijoms yra suteikiama 10, o kitiems darbams – 5 metų garantija, dažnai vartotojus ginančios institucijos negali padėti ir tokiems žmonėms – Lietuvoje su statybos sektoriumi susiję įstatymai vartotojų beveik negina.

"Žmogus gali kovoti už savo teises, reikalauti, kad nuostoliai jam būtų atlyginti, tačiau tai padaryti bus labai sunku, nes Lietuvoje dar nesame susitvarkę įstatymų taip, kad jie galėtų apginti vartotojus. Įstatymai lyg ir yra, tačiau jie nėra aiškiai apibrėžti bei išgryninti, todėl gana dažnai vartotojai pagalbos gali ir nesulaukti, o iš atsakingos institucijos gauti atsakymą, kad tai ne jos kompetencija", – komentavo Z.Čeponytė.

Anot jos, šiuo metu intensyviai ruošiamasi senų daugiabučių renovacijos bumui, tad norint, kad jis įsibėgėtų, būtina pagalvoti ir apie vartotojus. Todėl tikimasi, jog netrukus bus pakoreguoti ir įstatymai, padėsiantys nuo nekokybiškai atliktų statybos darbų apginti vartotojus.

Zita Čeponytė:

Žmogus gali kovoti už savo teises, reikalauti, kad nuostoliai jam būtų atlyginti, tačiau tai padaryti bus labai sunku, nes Lietuvoje dar nesame susitvarkę įstatymų taip, kad jie galėtų apginti vartotojus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų