Klaipėdiečio yriai – dėl svajonių

Klaipėdietis Andrius Matulis savo laisvą laiką aukoja nepaprastiems žygiams – vyras leidžiasi į keliones baidare, o kiekvieną įveiktą kilometrą virtualiai parduoda. Klaipėdiečio tikslas – surinkti lėšų talentingiems vaikams ir jaunuoliams.

Per Europą – upėmis

Klaipėdietis šiemet buvo suplanavęs neįprastą maršrutą savo kelionei – nuo Šiaurės iki Juodosios jūros.

Vyras planavo įveikti Europą upėmis. Per šią kelionę turėjo būti aplankyta dešimt skirtingų valstybių, plaukiama šešiomis upėmis ir kanalais.

Iš planuojamų 90-ies kelionės dienų 78 turėjo būti praleistos irkluojant, o 1,1 tūkst. km planuota plaukti prieš srovę.

"Bet viskas susiklostė visiškai kitaip, nei planavau. Gyvenimas pats mums nurodo kryptį. Bet man patinka avantiūros, patinka gamta. Aš juk šiuo plaukimu norėjau atkreipti žmonių dėmesį, kad jie prisidėtų prie trijų jaunų žmonių idėjų įgyvendinimo. Tačiau nutiko taip, kad mano kelionė, kuri buvo planuota keturiems mėnesiams, buvo kur kas trumpesnė. Aš maniau, kad gal trečią mėnesį mane ištiks kokie nors iššūkiai, kuriuos bus nelengva įveikti. Bet viskas nutiko jau trečią kelionės dieną", – pasakojo klaipėdietis.

Keliautojų maršrute buvo numatyta kirsti dešimt valstybių – Olandiją, Vokietiją, Austriją, Slovakiją, Vengriją, Kroatiją, Serbiją, Bulgariją, Rumuniją, Ukrainą.

A.Matulis, susikrovęs mantą, susipakavęs Klaipėdą, kuri šiemet tapo Europos jaunimo sostine, garsinančią vėliavą, automobiliu išvyko į Nyderlandus.

"Paprašiau tėčio, kad jis mane nuvežtų iki starto vietos. Tačiau Olandijoje tėtis apsisprendė kartu su manimi keliauti kelias dienas. Trečią dieną, įveikus 100 kilometrų, mes patyrėme nemalonų potyrį upėje", – užsiminė keliautojas.

Baidarę bloškė bangos

Vyrai incidento priežastimi įvardijo nesuvaldytas upių sroves ir nepažabojamą vėją, kuris keliautojams ir pakišo koją.

Gyvenimas pats mums nurodo kryptį.

Baidarė, kuria plaukė Andrius, jo tėtis ir ištikimoji keturkojė Dori, apsivertė.

Po gero pusvalandžio, kuris vyrams pasirodė kaip geras pusdienis, praleisto šaltame vandenyje, visiems trims pavyko pasiekti krantą.

Keliautojai atsipirko keliomis mėlynėmis, keliais prarastais daiktais ir milžinišku išgąsčiu.

"Keliavome Valio upe prieš srovę. Patyrę nemalonumų, visaip narpliojomės, šiaip taip išsikapstėme ir nusprendėme Olandija nebetęsti kelionės. Didieji laivai Europos upėse baidarių ir jų keliauninkų tiesiog nemato", – apie nemalonumus pasakojo A.Matulis.

Netektys dovanojo atradimų

Keliautojai neteko tos įrangos, be kurios kelionė būtų buvusi nesaugi. Bet labiausiai vyrai gailėjo netektos Europos jaunimo sostinės projekto "Choose Klaipėda" vėliavos.

"Prie baidarės buvo sumontuotas laikiklis vėliavai. Kadangi ketinome plaukti prieš srovę, ji turėjo įspūdingai atrodyti. Kartu su manimi keliavo kalytė Dori. Olandijoje pametėme ir jai skirtus daiktus, kelis kelionėje būtinus įrankius", – apgailestavo klaipėdietis.

Įspūdžiai: A.Matulis valtyje kartu su augintine Lietuvos upėmis nukeliavo 700 kilometrų, kiekvieną jų virtualiai parduodamas už paramą jauniesiems talentams. (Asmeninio archyvo nuotr.)

"Tačiau šie praradimai yra laikini. Tai, ką mes su tėčiu patyrėme, buvo kur kas daugiau ir giliau. Reikėjo nukeliauti du tūkstančius kilometrų pirmyn, iki Olandijos, ir du tūkstančius atgal, iki Lietuvos, kad tėčio viduje įvyktų kokybiniai pokyčiai. Mums sugrįžus mama paklausė – ką aš jam padariau? Vidiniai pokyčiai buvo kardinalūs, tuo labai džiaugiuosi. Tereikėjo kelių dienų, praleistų su sūnumi", – šypsojosi klaipėdietis.

Tačiau tikrasis kelionės tikslas juk visai kitoks?

"Taip, pagrindinė mintis buvo prisidėti prie "Choose Klaipėda" projekto ir skatinti miestiečių kūrybiškumą neįprastais būdais. Taip buvo sukurta "The Hero Inside" (liet. "Herojus viduje") iniciatyva. Aš siekiau surinkti lėšų trims jauniems mūsų surastiems herojams – dviem Monikoms ir Mantui. Juos pavadinome magiškuoju trejetu", – pasakojo klaipėdietis.

Kelionę tęsė Lietuvoje

Dėl šio tikslo A.Matulis žygį tęsė Lietuvoje, keliaudamas upėmis baidare.

"Sudarėme naują maršrutą – nuo Ignalinos iki Kuršių marių. Plaukiau kaip ir planavau, tik ne 3,5 tūkst., o 700 kilometrų. Kelionė užtruko tris savaites", – pasakojo A.Matulis.

Jis šalį kirto tomis dienomis, kai aplinkiniuose rajonuose vėtros vartė medžius, škvalai siaubė miškus.

"Tačiau per tris savaites, praleistas baidarėje, dienomis negavau nė vieno lašo lietaus. Tik buvo dvi ar trys naktys, kai lijo. Joninių naktį patyriau tai, ko neteko niekada gyvenime patirti. Atrodė, kad visi žaibai ir škvalo gūsiai buvo susikoncentravę tik virš mano palapinės. Naktį atsimerkti nebuvo įmanoma, nes žaibai akino", – prisiminė keliautojas.

Asmeninio archyvo nuotr.

Žygis prasidėjo ežere Ignalinos rajone, šalia Ginučių kaimo.

Ežerą dar keli upeliukai jungia su Žeimenio ežeru, iš kurio išteka Žeimenos upė. Įveikęs šią upę, dar prieš pasiekdamas Vilnių, Andrius įplaukė į Nerį ir žemyn ja leidosi iki pat Kauno.

Kauno santakoje įplaukė į Nemuną, tačiau nuspręsta juo ilgai nekeliauti, maždaug už 50 km pasukta į Dubysą, kur maršrutas nuvedė aukštyn upe iki pat ištakų.

"Naujas netikėtas atradimas – vienas iš keturių kastinių kanalų Lietuvoje, esantis netoli Šiaulių, kur sujungtos Ventos ir Dubysos upės. Kanalas – apie 15 km ilgio, tačiau jis neprižiūrimas, todėl vietomis apaugęs ir nepraplaukiamas", – pasakojo keliautojas.

Pasiekus Ventos upę, klaipėdiečiui teko baidarę sausuma perkelti į Minijos ištakas. Toliau – žemyn upe, iki Kuršių marių.

Siekė paskatinti jaunuolius

Kadangi A.Matulio maršrutas sutrumpėjo nuo 3,5 tūkst. kilometrų iki 700, planuotos pinigų sumos nepavyko surinkti.

"Tikėjomės surinkti tris tūkstančius eurų, kad kiekvienam mūsų herojui atitektų po tūkstantį. Tačiau pavyko surinkti 351 eurą. Suprantu, kad kažko tokio už tokią sumą nenupirksi. Tačiau, kaip sako viena mūsų herojų, viena iš Monikų, vandenynas yra mumyse. Antroji Monika sako, kad mumyse yra tūkstantis saulių. O Mantas sako, kad kiekviena mūsų širdies dalelė gali pavirsti banga", – šypsojosi A.Matulis.

Keliautojas liejo prakaitą irkluodamas baidarę dėl trijų jaunų klaipėdiečių – Manto Pastolio, Monikos Drazdauskaitės ir Monikos Jarulytės. Tiksliau – dėl galimybės paskatinti jų kūrybines intencijas.

M.Drazdauskaitė kuria rūbus iš ekologiškų dalykų.

"Ji sugeba pritaikyti kaktusų ar ananasų žievę, jos kurti drabužiai yra daugiafunkciai. Vieną rūbą gali derinti aštuoniose variacijose. M.Jarulytė Palangoje šeštus metus organizuoja nemokamą sveikatingumo ir meno festivalį "1000 saulių". M.Pastolis – gamtos mokslų mylėtojas, studijavęs garsiuose pasaulio universitetuose. Jis grįžo į Lietuvą tam, kad taptų mokytoju. Vaikinas nori sukurti internetinę platformą, kurioje skelbs fizikos pamokas pagal mokyklos programą. Tačiau kiekvieną pamoką jis nori paversti įdomiu ir visiems suprantamu dalyku. Jų metu planuojama parodyti eksperimentų, bandymų, kurių vaikai klasėje paprastai nepamatytų. Ir visa tai jis norėtų mokiniams pateikti nemokamai ir laisvai prieinamai. Fizika turėtų būti įdomus dalykas, o pats mokymasis – malonus", – pasakojo A.Matulis.

Lėšos – ir krepšininkams

Tai ne pirmas kartas, kai keliautojas irkluodamas renka lėšas kitiems.

2018-aisiais, irkluodamas per Lietuvą, A.Matulis siekė kiekvieną savo nuplauktą kilometrą parduoti po vieną eurą ir surinkti 700 eurų.

Projekto pabaigoje keliautojas surinko beveik 1 tūkstantį, kuris buvo paskirtas vaikų stovyklos išlaidoms.

"Mintis buvo padėti vaikams iš nepasiturinčių šeimų, bet mylinčių krepšinį. Norėjau sudaryti galimybę dalyvauti vasaros krepšinio stovykloje. Lėšas surinkome per dvi savaites, be jokios sklaidos ir viešinimo. Žmonės aukojo, internetu pirkdami nuplauktus kilometrus ir taip paaukodami. Aš viliuosi, kad kitą kartą kelionė pavyks geriau", – vylėsi klaipėdietis.

NAUJAUSI KOMENTARAI

Auris

Auris portretas
Nepyk Andriau, bet manau Reinas tai tikrai ne baidarėm skirta upė.

ciesorius

ciesorius portretas
Pagarba A.Matuliui Jis kėlė aukojimo, lėšų rinkimo bangą ne dėl savęs rizikingu plaukimu prieš srovę, bet dėl svetimų vaikų svajonių įgyvendinimo. Tai kas, kad ne viskas pavyko, kaip tikėjosi. Bet bandė savo jėgomis ir kaštais . O tuo pačiu metu Laisvės partijos veikėjas, vasarodamas Nidoje, internete vėl(jau kelintą kartą) prašinėja paaukoti jam pinigų pragyvenimo sąskaitoms apmokėti(autorė apie tai jau rašė). Dykaduonis ją į šuns dienas dabar viešai deda, bet partijos lyderei Armonaitei dėl to - dzin. Paradoksai.