Kelią užrakins raktu

Tvora nuo žvėrių ir žmonių

Sodų pirmininkė dar vylėsi, kad įvaža ties sodų bendrija bus atvira sodininkų automobiliams, nes moteris turi projekto dokumentus, kurie kaip palikimas liko iš buvusio sodų bendrijos pirmininko. Juose matyti, kad sodų link projektuotojai lyg ir yra numatę įvažą. Tiesa, šio projekto svarstymo su visuomene protokole matyti tik buvusio sodų pirmininko ir jo žmonos parašai.

"Todėl mes tiek ilgai nieko ir nežinojome, kaip čia viskas realiai bus. Visi buvo ramūs ir laukė greitkelio", – istorijos pradžią prisiminė J.Petkutė-Marcinkienė.

Tačiau įmonės "Palangos aplinkkelis", 25 metus vykdysiančios projekto valdymą ir administravimą, vadovas Vitoldas Sapožnikovas sužlugdė ir šias viltis, dienraščiui patvirtindamas, kad rakinamais vartais bus uždaryti absoliučiai visi keliukai į miškus abipus greitkelio.

"Greitkelis yra greitkelis. Nieko pakeisti negalime. Tvoras nuo žvėrių statai, nesinorėtų, kad ir žmonių ten būtų. Juk mašinų greitis bus didelis. Šiems gyventojams išvažiavimas numatytas per Vydmantų sankryžą. Buvo priimtas sprendimas, kad kelias jiems bus ilgesnis", – aiškino V.Sapožnikovas.

Paklausus, kodėl projektuotojai net nesvarstė galimybės įrengti sankryžą šios sodų bendrijos gyventojams, V.Sapožnikovas pareiškė, kad tai yra brangu, o greitkelis tiestas už privačias lėšas.

"O tai ką, padaryti dar vieną sankryžą? Tai juk didžiulė investicija. Niekas neskaičiavo, kokia tai suma", – sakė V.Sapožnikovas.

Įmonės "Palangos aplinkkelis" vadovas aiškino, kad leidimas važiuoti iš šoninių keliukų kasmet nusineštų po vieną gyvybę. Magistraliniu keliu esą važiuos per milijoną žmonių.

"Mes savo iniciatyva daugiau neinvestuosime, o Kelių direkcija sutarties su mumis pakeisti negali. Todėl, kad tai yra sudėtingas procesas, sutartis patvirtinta Vyriausybės. Reikėtų naujo Vyriausybės patvirtinimo. O tai dar niekada nebandyta Lietuvoje daryti", – rėžė V.Sapožnikovas.

Tarpininkauti ėmėsi tik Kretinga

Palangos savivaldybės meras Šarūnas Vaitkus, per patarėją dienraščiui perdavė, kad nemato reikalo komentuoti situacijos, į kurią pateko "Medvalakio" sodų gyventojai, nes tai esą tik kelininkų reikalas.

O Kretingos rajono administracijos direktoriaus pavaduotoja Danutė Skruibienė pripažino, kad sodininkai iš tiesų yra nepavydėtinoje padėtyje.

"Šis miško keliukas iš dalies eina per privatų mišką, savivaldybė jokių sprendimų šioje vietoje negali priimti. Visuomenės poreikiams mišką galima būtų paimti, jei sodininkai neturėtų kito išvažiavimo", – tikino D.Skruibienė.

Savivaldybė ėmėsi mediacijos proceso ir mėgino spręsti sodininkų problemą, tarpininkaudama pokalbyje su privataus miško savininkais.

"Prieš akis turiu šios teritorijos schemą. Juk nuo aplinkkelio einant šiuo keliuku sodų link, yra Palangos savivaldybės teritorija, o ten, kur priklauso mūsų rajonui, yra privati žemė. Su mumis aplinkkelio tiesėjai projektą derino tik dėl tos vietos, kur prasideda mūsų rajono žemė. Įvaža juk yra Palangos savivaldybės pusėje", – situaciją paaiškino D.Skruibienė.

Privatininkas diktuoja sąlygas?

Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius vis dėlto ramino sodininkus, kad menka viltis jiems dar yra.

"Kol projektas nėra užbaigtas, mes nieko negalime padaryti. Tačiau darbai baigsis pavasarį, va, tada mes jau turėsime galimybę prašyti ką nors koreguoti. Juk sankryžos įrengimui reikia pinigų. Visi šie klausimai turėjo būti išspręsti dar tuomet, kai projektas buvo derinamas savivaldybėje. Tai jie turėjo parašyti sąlygas, kurių projektuotojai būtų privalėję laikytis", – aiškino P.Tekorius.

P.Tekorius tikino, kad jei projektas būtų vykdomas iš ES pinigų, būtų nesudėtinga parengti projekto pakeitimą ar korekciją.

"O dabar konkursą laimėjo privatininkas ir jis mums gali pasakyti – eikit, jūs, žinote kur. Jis leidžia pinigus tik tam, kas numatyta sutartyje", – pabrėžė P.Tekorius.

Jis pripažino, jog supranta greitkelio tiesėjų motyvus, kad kelyje turi būti ne mažesnis nei 90 km/val. greitis, kuris numatytas projekte, tačiau aiškino – žmonių interesus vis dėlto įmanoma ginti.

"Dabar nėra aišku, kas čia atsakingas, ne aš juk. Išeitų – privatininkas. Man tai viskas aišku, kur čia problema, – laimėjus konkursą, stengiamasi kuo mažiau darbų daryti. Nežinau, ar padės, jei žmonės užblokuos kelią. Reikia ieškoti teisinio būdo, kaip pakeisti situaciją", – pažadėjo P.Tekorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

obuolys

obuolys portretas
Pavargs UAB "Palangos aplinkelis" vartus ir tvoras lopyt, per 25 metus, kuriuos jie turės tą kelią prižiūrėt ir remontuot. O sodininkai sakė, turgelį sankryžoje padarys: obuolius, bulves kopūstus pardavinės "Tranzitiniam transportui"....

gyventojas

gyventojas portretas
Įdomu, įdomu, ramiai gyvenome, nes žinojome( ar buvome kvailinami....)kad nuovaža iš sodų bus. Mums buvo pateiktas viešo projekto pristatymo visuomenei protokolas ir jame parašyta: nuovaža bus įrengta, o papildoma apsauga nuo žvėrių- horizontalus barjeras. Staiga, kaip perkųnas iš giedro dangaus: jokių pėsčiųjų, dviračių ir mašinų iš šalutinių keliukų. O tai pas mus Lietuvoj viskas įmanoma.....tik milijonų tokių neturime, nusipirktume privatų mišką su visu "Dingusiu" keliu, kuris jau 20 metų yra, tik Kretingos savivaldybė jį ištrynė.....iš dokumentų.

Jonas 59

Jonas 59 portretas
Nuo Klaipėdos iki Palangos senokai yra numatytas magistralinis kelias. Susitaikykit su tuo, kad panaikins daug nuovažų ir važinėsit ne vieną kilometrą aplinkui... Pasidomėkit Kelių direkcijoje ką jie turi susiplanavę.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių