- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Uždarys: gyventojai R. ir K.Karpai kasdien važiuoja miško keliuku tiesiai į Palangą ir tikina, kad žiemą tai vienintelis sodininkų išsigelbėjimas, nes 7 kilometrų ilgio lankstą žiemos metu užpusto sniegas.
-
Saugumas: dviračiais į darbovietes Palangoje kasdien važinėjančios Zita Viršilienė ir Irena Strakšienė stebėjosi, kad projektuotojams atrodo saugiau žmones pasiųsti lankstu į kurortą, kur tenka kirsti du intensyvaus eismo kelius, nei tiesiai pervažiuoti v
-
Vartai: sodų bendrijos „Medvalakis“ pirmininkė J.Petkutė-Marcinkienė perspėjo, kad, užrakinus miško keliuką spyna, šioje vietoje teks laukti nelaimių, nes gyventojai vis tiek mėgins kirsti aplinkkelį.
Tvora nuo žvėrių ir žmonių
Sodų pirmininkė dar vylėsi, kad įvaža ties sodų bendrija bus atvira sodininkų automobiliams, nes moteris turi projekto dokumentus, kurie kaip palikimas liko iš buvusio sodų bendrijos pirmininko. Juose matyti, kad sodų link projektuotojai lyg ir yra numatę įvažą. Tiesa, šio projekto svarstymo su visuomene protokole matyti tik buvusio sodų pirmininko ir jo žmonos parašai.
"Todėl mes tiek ilgai nieko ir nežinojome, kaip čia viskas realiai bus. Visi buvo ramūs ir laukė greitkelio", – istorijos pradžią prisiminė J.Petkutė-Marcinkienė.
Tačiau įmonės "Palangos aplinkkelis", 25 metus vykdysiančios projekto valdymą ir administravimą, vadovas Vitoldas Sapožnikovas sužlugdė ir šias viltis, dienraščiui patvirtindamas, kad rakinamais vartais bus uždaryti absoliučiai visi keliukai į miškus abipus greitkelio.
"Greitkelis yra greitkelis. Nieko pakeisti negalime. Tvoras nuo žvėrių statai, nesinorėtų, kad ir žmonių ten būtų. Juk mašinų greitis bus didelis. Šiems gyventojams išvažiavimas numatytas per Vydmantų sankryžą. Buvo priimtas sprendimas, kad kelias jiems bus ilgesnis", – aiškino V.Sapožnikovas.
Paklausus, kodėl projektuotojai net nesvarstė galimybės įrengti sankryžą šios sodų bendrijos gyventojams, V.Sapožnikovas pareiškė, kad tai yra brangu, o greitkelis tiestas už privačias lėšas.
"O tai ką, padaryti dar vieną sankryžą? Tai juk didžiulė investicija. Niekas neskaičiavo, kokia tai suma", – sakė V.Sapožnikovas.
Įmonės "Palangos aplinkkelis" vadovas aiškino, kad leidimas važiuoti iš šoninių keliukų kasmet nusineštų po vieną gyvybę. Magistraliniu keliu esą važiuos per milijoną žmonių.
"Mes savo iniciatyva daugiau neinvestuosime, o Kelių direkcija sutarties su mumis pakeisti negali. Todėl, kad tai yra sudėtingas procesas, sutartis patvirtinta Vyriausybės. Reikėtų naujo Vyriausybės patvirtinimo. O tai dar niekada nebandyta Lietuvoje daryti", – rėžė V.Sapožnikovas.
Tarpininkauti ėmėsi tik Kretinga
Palangos savivaldybės meras Šarūnas Vaitkus, per patarėją dienraščiui perdavė, kad nemato reikalo komentuoti situacijos, į kurią pateko "Medvalakio" sodų gyventojai, nes tai esą tik kelininkų reikalas.
O Kretingos rajono administracijos direktoriaus pavaduotoja Danutė Skruibienė pripažino, kad sodininkai iš tiesų yra nepavydėtinoje padėtyje.
"Šis miško keliukas iš dalies eina per privatų mišką, savivaldybė jokių sprendimų šioje vietoje negali priimti. Visuomenės poreikiams mišką galima būtų paimti, jei sodininkai neturėtų kito išvažiavimo", – tikino D.Skruibienė.
Savivaldybė ėmėsi mediacijos proceso ir mėgino spręsti sodininkų problemą, tarpininkaudama pokalbyje su privataus miško savininkais.
"Prieš akis turiu šios teritorijos schemą. Juk nuo aplinkkelio einant šiuo keliuku sodų link, yra Palangos savivaldybės teritorija, o ten, kur priklauso mūsų rajonui, yra privati žemė. Su mumis aplinkkelio tiesėjai projektą derino tik dėl tos vietos, kur prasideda mūsų rajono žemė. Įvaža juk yra Palangos savivaldybės pusėje", – situaciją paaiškino D.Skruibienė.
Privatininkas diktuoja sąlygas?
Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius vis dėlto ramino sodininkus, kad menka viltis jiems dar yra.
"Kol projektas nėra užbaigtas, mes nieko negalime padaryti. Tačiau darbai baigsis pavasarį, va, tada mes jau turėsime galimybę prašyti ką nors koreguoti. Juk sankryžos įrengimui reikia pinigų. Visi šie klausimai turėjo būti išspręsti dar tuomet, kai projektas buvo derinamas savivaldybėje. Tai jie turėjo parašyti sąlygas, kurių projektuotojai būtų privalėję laikytis", – aiškino P.Tekorius.
P.Tekorius tikino, kad jei projektas būtų vykdomas iš ES pinigų, būtų nesudėtinga parengti projekto pakeitimą ar korekciją.
"O dabar konkursą laimėjo privatininkas ir jis mums gali pasakyti – eikit, jūs, žinote kur. Jis leidžia pinigus tik tam, kas numatyta sutartyje", – pabrėžė P.Tekorius.
Jis pripažino, jog supranta greitkelio tiesėjų motyvus, kad kelyje turi būti ne mažesnis nei 90 km/val. greitis, kuris numatytas projekte, tačiau aiškino – žmonių interesus vis dėlto įmanoma ginti.
"Dabar nėra aišku, kas čia atsakingas, ne aš juk. Išeitų – privatininkas. Man tai viskas aišku, kur čia problema, – laimėjus konkursą, stengiamasi kuo mažiau darbų daryti. Nežinau, ar padės, jei žmonės užblokuos kelią. Reikia ieškoti teisinio būdo, kaip pakeisti situaciją", – pažadėjo P.Tekorius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo4
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?8
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas13
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?4
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus48
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų18
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...