Karo laivui „Sūduviui“ vis dar neranda vietos

Vis dar nerandama vietos prieš pat naujuosius metus tarnybą baigusiam "Sūduviui". Karo laivą, kuris būtų panaudotas turizmo tikslams bei atliktų muziejaus funkciją, siūlyta prišvartuoti Dangėje, vis dėlto lokacija kol kas neaiški.

Idėja nurašytą karo laivą pritaikyti edukacijai kilo Lietuvos jūrų muziejaus vadovybei.

Dėl to vakar jau antrą kartą susitikta su Klaipėdos vicemeru Arvydu Cesiuliu.

Esą prie Lietuvos jūrų muziejaus jo nėra kur laikyti, nes tam nėra tinkamos vietos, todėl geriausias variantas būtų Dangės upė.

"Principinis susitarimas yra, kad tas laivas turi būti prišvartuotas Dangėje, kad jis turi būti saugomas, ir miestas turi prisidėti prie kariškių ir Lietuvos jūrų muziejaus iniciatyvos. Buvo kalbama laivą pastatyti tarp Biržos ir Pilies tiltų", – teigė A.Cesiulis.

Svarstyta, kad laivą galima būtų prišvartuoti prie Pilies tilto, šalia Karlskronos aikštės arba priešingoje upės pusėje.

Tačiau paaiškėjo, kad toje vietoje po upe driekiasi svarbios miestui komunikacijos.

"Vieta laivui būtų buvusi labai gera, upės plotis pakankamas, tačiau ten iš principo jokie statiniai negali būti statomi. Kol kas aiškumo dėl laivo lokacijos nėra, tačiau Klaipėdos administracijos direktorius Gintaras Neniškis įpareigos darbuotojus rasti laivui techniškai tinkamą vietą", – kalbėjo A.Cesiulis.

Laivo "Sūduvis" techniniai duomenys

Laivas "Sūduvis" (M52) priskirtinas "Lindau" laivų klasei.

Šių laivų paskirtis – minų paieška, identifikavimas ir sunaikinimas. Naudodami prie laivo korpuso pritvirtintą povandeninį sonarą, šio tipo kariniai laivai jūros dugne aptinka įtartinus objektus, povandeniniais robotais identifikuoja minas, jas apžiūri ir prireikus susprogdina specialiu minų sunaikinimo užtaisu.

Siekiant išvengti minų su magnetiniais sensoriais aktyvavimo, "Lindau" klasės laivai pastatyti iš braziliško ąžuolo medienos, o visi laivo įrenginiai pagaminti iš nemagnetinio metalo.

Laivo gale įtaisytas tralas, kuriuo galima traluoti inkarines minas.

Laivas "Sūduvis" (M52) pastatytas 1958 m. Vokietijos kariniam laivynui.

1978–1979 m. laivas buvo modernizuotas iš minų traluotojo į minų paieškos laivą.

1999 m. birželio 22 d. laivas perduotas Lietuvos Respublikai.

Laivo ilgis – 47,1 m, plotis – 8,3 m, grimzlė – 3,7 m, vandens talpa – 395 t.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Reikia kaip 'Aurorą' į Vilnių plukdyt! :P

Tomui

Tomui portretas
Ne neimanoma. Eifelio bokštas:)

tomas

tomas portretas
Jei įmanoma, reikėtų atitempti į tvenkinį prie Jono kalnelio - ir papuoštų ir būtų universali scena įvairiausiems renginiams ir koncertams. Triumuose būtų pagalbinės patalpos repeticijoms gal ir kavinukė išsitektų. Primenu: ir prieš Eifelio bokštą daug paryžiečių protestavo, bet dabar - Paryžiaus širdis.
VISI KOMENTARAI 25

Galerijos

Daugiau straipsnių