Kanalui tvarkyti stokojama pinigų

Unikalaus paveldo objekto – Karaliaus Vilhelmo kanalo – statiniai dar ir šiemet greičiausiai nebus pradėti iš esmės tvarkyti.

Šalins tilto liekanas

Šiuo metu yra paskelbtas konkursas tik dėl nedidelio Karaliaus Vilhelmo kanalo objekto – Klišių tilto liekanų šalinimo. Tai yra buvusios senojo tilto į Dreverną liekanos, kurios šalia pastačius naują tiltą, jau stovi dešimtmečius.

Sutvarkyti senojo tilto liekanas paprašė kanale irklavimo varžybas rengianti viena iš moksleivių sporto organizacijų. Planuojama, kad pašalinti senojo tilto liekanas (kartu su projektu) gali kainuoti iki 20 tūkst. eurų.

Norint pašalinti tilto liekanas buvo atlikta speciali ekspertizė, kuri nustatė, kad istoriniu požiūriu jos nėra vertybė.

Klaipėdos rajono savivaldybės Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus teigė, kad, be Klišių tilto liekanų šalinimo, jokių kitų darbų – nei gilinimo, nei remonto Karaliaus Vilhelmo kanale šiemet nėra numatyta.

Reikia milijono

Dar pernai Klaipėdos rajono savivaldybės administracija ir buvęs meras žadėjo, kad bus sutvarkytas geriausiai išsilaikęs senasis Karaliaus Vilhelmo kanalo Jokšų tiltas.

A.Ronkus teigė, kad Jokšų tiltui kol kas nėra skirta pinigų, nors jo rekonstrukcijos projektas paruoštas. Iš šalies atrodytų, kad tiltą sutvarkyti nesudėtinga – tereikia pakeisti jo prie metalinių konstrukcijų pritvirtintas sijas ir lentas.

Tačiau A.Ronkus teigė, kad tiltas yra istorinė vertybė ir turi būti restauruotas pagal paminklosauginius reikalavimus taip, kaip jis atrodė prieškariu. Tokiai tilto rekonstrukcijai reikėtų ne mažiau kaip milijono eurų. Tokia suma Klaipėdos rajono savivaldybei esanti per didelė.

Vis labiau ryškėja ir kita problema. Nėra statybos organizacijų, kurios norėtų imtis už prieinamas kainas restauruoti senus statinius, o jei imasi, užsiprašo pasakiškų kainų.

Norėtų restauruoti šliuzą

Nepigiai ateityje kainuotų ir Lankupių šliuzo restauracija. Jį siekiama atstatyti autentiškai, tokį, koks šis šliuzas buvo tuo metu, kai veikė.

Šliuzas, kaip ir visas Karaliaus Vilhelmo kanalas, yra unikalus įrenginys, kokių Lietuvoje beveik nėra.

Lankupių šliuzo atstatymo dokumentus rengia Klaipėdos rajono savivaldybės Kultūros skyrius. Projektą kuruoja šio skyriaus vedėjo pavaduotoja Sonata Šmatauskienė. Jos teigimu, šliuzo rekonstrukcijos projektas galėtų būti paruoštas kitais metais.

Vėlgi iškils klausimas, iš kur paimti pinigų jam rekonstruoti? Tikimasi gal kiek prisidėtų Kultūros paveldo departamentas.

Ne mažiau aktualus klausimas yra ir tai, ką daryti su kitų Karaliaus Vilhelmo kanalo senųjų tiltų liekanomis? Galbūt nereikėtų nieko daryti, nes kaimai išnyko ir tiltai nebereikalingi. Galbūt buvusių tiltų vietoje užtektų lentelių su jų aprašymais?  

Unikalūs objektai, įtraukti į paveldo vertybių sąrašus, yra ir prie tiltų buvę kanalo prižiūrėtojų nameliai. Dauguma jų dabar priklauso privatiems asmenims. Dalis yra gerokai apleisti.

Ko gero, vienas iš sprendimų būtų prie restauruoto Jokšų tilto esančiame pastate, kuriame gyveno ir kanalo prižiūrėtojas, įrengti Karaliaus Vilhelmo kanalo ekspoziciją, kuri primintų, kokia didžiulė vertybė jis yra. Kyla klausimas, kas šito imtųsi? Jei kanalas taptų tikru, o ne popieriniu, turizmo traukos objektu, galbūt ir atsirastų entuziastų, kurie kurtų kad ir privatų kanalo muziejų ir tikėtųsi iš jo gauti pajamų?



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žinovas

Žinovas portretas
Kalba ne apie laisvą plaukiojimą, o apie senuosius tiltus, kurie netvarkomi. Senieji tiltai, kaip ir pats kanalas yra paveldas ir labai reikšmingas.

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
Kas draudžia plaukioti? Dar pernai Klaipėdos rajono savivaldybė skelbė, kad specialiai turizmui atidaromas lankupių šliuzas ir laivai gali laisvai įplaukti į kanalą.

Leiskite kanalui gyventi pagal paskirti

Leiskite kanalui gyventi pagal paskirti portretas
DURNELIAI kada toks tragiskas muziejus dave pelno......Leiskite plaukioti su vidaus degimo tarkim 10arkliu iki drevernos tai nors atsigaus galesite kavines irklavimus ar dar ka dabar vietiniu brakonieriu rojus
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių