- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl Klaipėdos uosto geležinkelių yra tam tikro chaoso – apie pusė jų priklauso Uosto direkcijai, likusi dalis – Lietuvos geležinkeliams ir dar šiek tiek pačioms uosto kompanijoms.
Skirtingi geležinkelių savininkai
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika siūlė visus uosto geležinkelius perduoti Uosto direkcijai. Jo teigimu, taip yra daugelyje Vakarų Europos uostų. Geležinkeliams atsidūrus vienose rankose jų vystymas būtų greitesnis ir kryptingesnis. Uosto kompanijos pastebėjo, kad jos geriau gali planuoti savo investicijas žinodamos, kad su jais susietą vieną ar kitą projektą vykdo Uosto direkcija.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, anot jos vadovo Arvydo Vaitkaus, nėra pasirengusi perimti visus geležinkelius. O ir perėmimas nebūtų paprastas, nes uosto geležinkeliai ne vien bėgiai, bet ir eismo reguliavimo sistemos. Geležinkelių perėmimo uoste klausimas lieka atviras. Jis turėtų būti detaliau aptartas su Lietuvos geležinkeliais.
Praeityje klausimas, kas turi valdyti geležinkelius buvo iškilęs ir ne vieną kartą.
„Mes stengėmės perduoti visus uosto geležinkelius Lietuvos geležinkelių bendrovei. Gaila, kad to padaryti nepavyko. Geležinkelius valdyti turi tas, kas geriausiai apie juos supranta“, - visiškai kitokios nuomonės laikosi buvęs ilgametis Uosto direkcijos vadovas Valentinas Greičiūnas.
Geležinkeliai – svarbūs uostui
Klausimas, kas turėtų valdyti uosto geležinkelius iškilo ir dėl to, kad buvo parengta, bet taip ir nepatvirtinta Klaipėdos uosto geležinkelio mazgo vystymo iki 2020 metų programa. Joje buvo planuota 57,5 mln. tuomet dar litų suma.
Bet uosto geležinkelio pertvarkymai vyko prisilaikant jos. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Gediminas Zumaras pastebėjo, kad iš 14 uosto geležinkelio projektų šiuo metu trys yra įgyvendinti, keturi baigiami, penkiuose vyksta darbai, dar dviem atliekami projektavimai.
G.Zumaras pastebėjo, kad uosto geležinkelius Klaipėdoje svarbu vystyti paraleliai su kanalo gilinimo, krantinių statybos darbais. Geležinkeliai Klaipėdos uostui yra itin svarbūs. Paskaičiuota, kad apie 70 proc. krovinių į uostą gabenama geležinkeliais.
Kai per pastarąjį dešimtmetį Klaipėdos uosto krovos augimas kasmet vidutiniškai didėjo beveik septyniais procentais, reiškia, kad ir geležinkelių plėtra kasmet turėtų įgyti panašias apimtis.
Planuose ir dideli projektai
Šiuo metu ryškėja ir naujų Klaipėdos uostui reikalingų geležinkelių kontūrai. Pateikta nauja pakoreguota Klaipėdos uosto geležinkelių mazgo vystymo programa. Ji sudaryta iš dviejų etapų – trumposios programos, kur geležinkelio objektus numatoma įvykdyti iki 2020 metų ir ilgesnės perspektyvos – iki 2025 metų.
Į programą iki 2020 metų įtraukti 25 objektai. Planuojamos investicijos į geležinkelių mazgo vystymą siektų 111 mln. eurų. Iki 2025 metų numatyta 10 projektų ir apie 120 mln. eurų minvesticijų. Į tolimesnio vystymo programą įtraukti netgi geležinkelio linijos, kurios galėtų būti tiesiamos link išorinio uosto ties Melnrage.
Klaipėdos uosto kompanijų atstovai iš esmės pritarė naujai Klaipėdos uosto geležinkelio mazgio vystymo programai. Kai kurios kompanijos norėtų, kad būtų paspartintas jau antrą dešimtmetį vykdomas pietinio geležinkelio dvikelio projektas iki „Begos“.
Uostininkai norėtų, kad Lietuvos geležinkeliai daugiau dėmesio skirto pagrindinei geležinkelio magistralei vedančiai į Klaipėdos uostą, o ne atskiriems šalutiniams geležinkeliams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje1
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo2
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?7
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas9
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?4
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus36
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų17
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...