- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bus analizuojami Klaipėdos uoste artimiausiais metais galintys vykti pokyčiai.
Nėra pramonės zonos
Klaipėdos uoste siekiama išanalizuoti, kokios būtų jūrinės inžinerinės pramonės plėtros idėjos, jų vertė, ekonominis naudingumas, praktinės įgyvendinimo galimybės.
Uosto direkcija pateikė informaciją, kad netrukus bus skelbiamas tokios analizės konkursas.
Inžinerinės pramonės vystymas Klaipėdos uoste dabar reikalingas labiau nei bet kada anksčiau.
Klaipėdoje būdavo laikomasi nuostatos, kad uoste yra mažai laisvų, be krovos teritorijų, todėl jame neverta forsuoti inžinerinės pramonės kūrimo. Skirtingai nei Vakarų Europos, netgi kaimyninės Latvijos, uostuose, Klaipėdos uosto dalyje nėra nei laisvos pramoninės zonos, nei ryškesnio pridėtinės vertės kūrimo.
Dabar, kai dėl geopolitinių pokyčių regione Klaipėdos uostas neteko dalies krovinių, jūrinės inžinerinės pramonės plėtra įgauna naujų atspalvių. Nors tokia pramonė yra ne tokia pelninga kaip krova, ji gali būti patraukli užpildant atsilaisvinančius plotus.
Dabar, kai dėl geopolitinių pokyčių regione Klaipėdos uostas neteko dalies krovinių, jūrinės inžinerinės pramonės plėtra įgauna naujų atspalvių.
Vėjo jėgainių bazė
Analizuoti Klaipėdos uosto inžinerinės plėtros galimybes verčia ir tai, kad Baltijos jūros Lietuvos teritoriniuose vandenyse maždaug už 30 km nuo Klaipėdos bus statomas vėjo jėgainių parkas. Pagal patvirtintą Lietuvos nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą, jūrinis vėjo jėgainių parkas mūsų šalies teritoriniuose vandenyse turi būti įrengtas iki 2028–2030 m.
Aiškinantis jūrinės inžinerinės pramonės plėtrą bus analizuojama laivų statybos, remonto bei jūrinių vėjo elektrinių ir jų komponentų gamybos, surinkimo ir sandėliavimo veikla. Taip pat ieškoma būdų kurti Klaipėdos uoste jūros vėjo jėgainių parko statybos ir priežiūros bazę ar netgi išdėstyti ją uoste keliose vietose
Tą daryti Uosto direkciją įpareigoja ir priimti Vyriausybės sprendimai. 2023 m. pabaigoje planuojama skelbti vėjo jėgainių parko statybos aukcioną. Jame turi būti pateikta aiški medžiaga apie tai, kokia veikla, susijusi su vėjo jėgainių parko statyba, bus Klaipėdos uoste.
Galimos naujos veiklos
Šiuo metu dar nėra paskelbta, kur Klaipėdos uoste būtų kuriama jūros vėjo jėgainių parko statybos ir priežiūros bazė. Yra tik preliminarus Energetikos ministerijos svarstymas, kad tokiai bazei uoste reikėtų maždaug 800 m ilgio krantinių. Toks bazės krantinių poreikis nėra užfiksuotas jokiuose oficialiuose valstybės dokumentuose.
Nėra ir konkrečiai nuspręsta, kokioje uosto teritorijoje būtų kuriama tokia bazė. Tik svarstoma, kad Klaipėdos uoste galėtų būti vykdoma daugiaplanė su jūros jėgainių parku susijusi veikla. Viena iš tokių veiklų galėtų būti vėjo jėgainių priežiūros laivų ruošimas, remontas. Kita veikla – vėjo jėgainių surinkimas, gal ir atskirų komponentų gamyba. Taip pat turėtų būti numatytos atskiros vėjo jėgainių dalių, įrangos sandėliavimo vietos su iškrovimo ir pakrovimo galimybėmis.
Galima pastebėti, kad Klaipėdos uoste yra nemažai tuščių buvusios krovos plotų. Jau ne vienus metus menkai naudojama buvusios Jūrų perkėlos teritorija.
Kol kas neaiški ir Birių krovinių terminalo teritorijos ateitis po to, kai neliko "Belaruskalij" trąšų. Bet čia įrengti sandėliai, infrastruktūra, kurie galėtų būti panaudoti bet kokiai kitai birių produktų krovai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eksperimentas pavyko: hidrauliniai bandymai Klaipėdoje atliekami per vieną parą1
Kasmet AB „Klaipėdos energija“ klientai turėdavo sukti galvą, kaip šaltomis pavasario dienomis ar karštą vidurvasarį kelias paras išsiversti be karšto vandens. Būtent tokių nepatogumų vartotojams sukeldavo centra...
-
Žvynelinė yra daugiau nei tik odos liga1
Nors klaipėdiečius jau džiugina šiltasis sezonas, dalis žmonių pilnavertiškai mėgautis šiais malonumais negali – privalo vilkėti drabužius stačiomis apykaklėmis ir ilgomis rankovėmis, dėvėti pirštinės, o kartu k...
-
Kam priklauso paviljonas?3
Šalia Lėbartų kapinių stotelės esančiame laukimo paviljone akis bado šiukšlės ir pernykščiai lapai. Vienai gyventojai trūko kantrybė, ji nutarė išsiaiškinti, kas atsakingas už šios aplinkos neprieži...
-
Gyventojai – prieš „Ekonovus“ planus: ketina prie magistralės rūšiuoti atliekas
Magistralėje, reprezentacinio Klaipėdos ženklo pašonėje, netrukus atvykstančiuosius į pajūrį gali pasitikti atliekų rūšiavimo padalinys. Vietos gyventojai, prisimindami bendrovės „Ekonovus“ darbą mieste, iš kur ji b...
-
Aplinkosaugininkai apie nudistų akibrokštą rezervate: tai yra sociopatija11
Nudistų akibrokštas pribloškė aplinkosaugininkus – nuogaliai pasigamino nelegalų užrašą „Nudistų pliažas“ ir ne tik įsmeigė jį pajūryje, bet net įsibrovė į rezervato teritoriją. ...
-
Benamiui už šiukšlinimą – tik bauda12
Benamiai – laisvi žmonės, eina, kur nori, miega, kada nori. Laisvoje šalyje tai nėra draudžiama. Neleistina tik šiukšlinti, nes teritorijos valymas – visų mūsų mokesčiais apmokamas darbas. ...
-
Klaipėdos teisme – byla dėl „Neptūnui“ skirtų 250 tūkst. eurų5
Klaipėdos apygardos teismas antradienį turėtų pradėti nagrinėti civilinę bylą, kurioje prašoma panaikinti Klaipėdos tarybos priimtą sprendimą 250 tūkst. eurų padidinti krepšinio klubo „Neptūnas“ kapitalą. ...
-
Jau šį savaitgalį – jubiliejinė Gargždų miesto šventė4
Šį ketvirtadienį, birželio 1-ąją, prasidės šventiniai 770-ojo Gargždų miesto gimtadienio renginiai, kurie tęsis keturias dienas – iki pat sekmadienio. Šiandien išsami jų programa pristatyta Gargždų parke, kur ir vy...
-
Viešajame transporte – daugiau galimybių atsiskaityti už kelionę2
Klaipėda tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kur už kelionę viešuoju transportu galima atsikaityti banko kortele arba išmaniuoju įrenginiu, susietu su banko sąskaita. Nuo šios savaitės daugėja maršrutų, kur keleiviai tokiu būdu...
-
Pristatė „Lornos“ gyvenimo metraštį
Padėkoti likimui už sutiktus šviesius, išmintingus, atsidavusius darbui žmones sumaniusi sveikatos centro „Lorna“ įkūrėja ir vadovė Loreta Bosienė tai padarė ne visai įprastai. Ketvirtį amžiaus gyvuojančios įstaigos vado...