- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant plėsti laivybą tarp Kuršių marių ir Vilhelmo kanalo, šiuos vandens telkinius jungiančioje Drevernos upėje svarstoma statyti naują, platesnį šliuzą. Vandens transporto specialistas teigia, kad pradžiai užtektų sutvarkyti ir senąjį.
Teigiama, kad Lietuva nuo Europos šioje srityje atsilieka šimtmečiais.
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) užsakymu parengti projektiniai pasiūlymai numato, kad įrengus naują šliuzą juo galėtų praplaukti iki šešių metrų pločio laivai, kai dabar plotis apribotas iki 3,3 metro.
„Jis yra tokio siaurumo, kad net maži laiveliai ten vos praplaukia, tai naujo šliuzo įrengimas yra tikrai labai reikalingas“, – BNS sakė direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas
Vos dviejų kilometrų ilgio Drevernos upė jungia Kuršių marias ir Vilhelmo kanalą, ji laikoma svarbia jungiamąja grandimi maršrute, kuriuo laivais galima pasiekti Miniją ir Atmatą, taip pat būsimus naujus vandens kelius.
Jis yra tokio siaurumo, kad net maži laiveliai ten vos praplaukia, tai naujo šliuzo įrengimas yra tikrai labai reikalingas.
Tradicinės laivybos specialistas Simas Knapkis sako, kad Drevernos upelio ir jo senojo šliuzo reikšmė yra didžiulė, nes jis atveria kelius į turistinius upių maršrutus, susiekimą vandeniu tarp Klaipėdos ir pamario gyvenviečių.
„Iš esmės Minija, Vilhelmo kanalas, turistinė trasa nebus gyva, jeigu neplauks pro Dreverną. Tai būtų alternatyvus maršrutas laivu, o ne automobiliu ar motociklu pasiekti Dreverną – tai yra ateitis, juo labiau, kad tas kelias atsigauna, uostas atsigauna, Svencelė tampa laivybos tašku, tad jo reikšmė tik augs“, – sakė S. Knapkis.
Jo manymu, pirmiausiai užtektų sutvarkyti senąjį šliuzą, o naujasis praverstų užbėgant už akių problemoms, nes vakarų Lietuvoje intensyvėjant laivybai ateityje gali kilti sunkumų dėl laivų srautų.
„Asmeniškai nesu plaukęs, bet nemažai žmonių ten plaukia ir susiduria su nemažomis problemomis, todėl ne tiek reikėtų platinti, statyti naują, o tvarkyti senąjį šliuzą, kad jis veiktų taip, kaip visame civilizuotame pasaulyje. Atrodytų, lyg pakeliamas tiltas ar šliuzas Lietuvoje – jūrinėje valstybėje – būtų stebuklas (...) Savalaikis dalykas (naujas šliuzas – BNS). Nežinau, kada jis atsiras, bet nesinorėtų, kad pirmiausiai atsirastų laivai ir jie negalės praplaukti, Nereikia laukti problemos, o ją numatyti“, – kalbėjo S. Knapkis.
V. Vinokurovas sako, kad naujo šliuzo įrengimą pavyko „išjudinti iš mirties taško“ su Klaipėdos rajono savivaldybe pradėjus ruošti dokumentus bei projektavimą. Jis neprognozavo, kada įrenginys galėtų atsirasti ir kiek kainuoti.
„Atlikimas yra labai greitas, pagrindinis iššūkis yra popieriai. (...) Daugiausiai užtrunka dokumentacija, derinimai, o statyba nėra sudėtinga. Dar neskaičiavome (kiek kainuos – BNS), bet kalbame ne apie milžiniškas sumas, ieškotume su savivaldybe sprendimų“, – teigė V. Vinokurovas.
Šis šliuzas Drevernos upėje skirtas ne laivų perkėlimui į skirtingo lygio vandens telkinius, o riboja sūresnio Kuršių marių vandens patekimą į kanalą tam tikromis oro sąlygomis – jo vartai dažniausiai yra atidaryti ir uždaromi tik pamaryje vyraujant vėjams, stumiantiems marių vandenį į kanalą.
Numatoma, kad naujas šliuzas būtų statomas greta senojo, šį paliekant kaip istorinį objektą.
Laivams per Drevernos upę patekus iš marių į kanalą sutrumpėja kelias į Klaipėdą, jis tampa saugesnis, sako laivybos specialistas.
„Mariomis kelionė ilgėja ir saugumo prasme geriau – tas metas, kai kanalas statytas, buvo burlaivių metas, o dominuojant šiaurės-vakarų vėjams laivyba lėtėdavo, stodavo, medienos plukdymas būdavo su tragiškomis pasekmėmis. Ir dabar dar marios pasiglemžia laivų“, – BNS kalbėjo S. Knapkis.
„Viskas buvo labai gerai padaryta, kad būtų išvengta marių, audrų, žūčių ir kitų nuostolių. Pirmas dalykas, aišku, gyvybė, antra – finansai, tai jau kryžiuočių laikais buvo suprasta, pradėti kanalai. Tai kiek mes šimtmečių atsiliekame?“ – klausė jis.
Vilhelmo kanalas iškastas 1863–1873 metais, juo laivai iš Nemuno patekdavo į Klaipėdą neišplaukdami į Kuršių marias.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Viceministras: susitarus dėl Ukrainos grūdų patikros Klaipėdoje kol kas niekas nesikeis2
Lietuvos, Lenkijos ir Ukrainos susitarimas dėl ukrainietiškų grūdų kontrolės perkėlimo iš Ukrainos–Lenkijos pasienio į Klaipėdos uostą yra tik pirmasis žingsnis lengvinant šių krovinių eksportą per Lietuvos uostamiestį ...
-
Neįgaliųjų biliardo turnyrai tampa tradicija
Klaipėdoje vyko jau antrasis šiais metais Lietuvos neįgaliųjų biliardo turnyras, kuriame šįkart rungėsi ne tik judėjimo negalią turintys sportininkai, bet ir vaikštantieji. Renginio organizatoriai tvirtino, kad varžybos dėl to ta...
-
Pagalba policijai reikalinga, bet ne visada
Klaipėdos apskrities policijos viršininkas Alfonsas Motuzas mano, kad policijos rėmėjų pagalba yra reikalinga, pareigūnai neretai dirba su talkininkais. Kartu pripažįstama, kad kasdieniame darbe rėmėjai nėra labai geidžiami, kartais juos pa...
-
Klaipėdoje keisis kapinių lankymo laikas9
Keitėsi kapinių lankymo laikas. Klaipėdos savivaldybė informavo, kad tarybos sprendimu vasaros sezonu (balandžio–spalio mėnesiais) kapinių lankymo valandos tebėra nuo 8 iki 21 val., o lapkričio–kovo mėnesiais laikas sutrumpės nuo 8 iki 1...
-
Vingio pasažo remontas: pabaigtuvių dar teks palaukti20
Vingio pasaže tebesitęsia tvarkymo darbai. Nors buvo žadėta visus juos užbaigti iki rugsėjo pabaigos, terminas nusitęsė mažiausiai dar kelioms savaitėms. Šiuo metu tvarkomoje teritorijoje matyti tiek zujantys darbininkai, tiek paruoštos...
-
Uostamiestyje baigėsi fontanų sezonas2
Uostamiestyje nuo spalio 1-osios buvo išjungti visi miesto fontanai. Klaipėdos savivaldybė informavo, kad nors pirmasis kalendorinio rudens mėnuo iki šiol lepino neįprasta šiluma, tačiau spalį žadami vėsesni orai, o tai esą ženkl...
-
Prie streiko prisijungę Klaipėdos pedagogai nenusileis22
Prie streiko prisijungę Klaipėdos pedagogai sudaro kone šeštąją dalį visų šalyje streikuojančių mokytojų. Streikas vyksta beveik pusėje visų uostamiesčio ugdymo įstaigų. Grupė mokytojų, juos palaikančių mokinių ir jų t...
-
Ūkininkė iš Klaipėdos rajono pasirinko netradicinį verslą1
Klaipėdoje yra neįprastas grybų ūkis. Tokiam verslui nereikia daug žemės. Čia eilėmis sustatyta apie pusantro tūkstančio rąstų. Ant jų ir kalasi iš Rytų Azijos atkeliavę grybai šitakiai, kitaip jie vadinami valgomaisiais danteniais...
-
Ketinama sutvarkyti kiaurą Klaipėdos rotušės stogą1
Klaipėdos valdžia ruošiasi tvarkyti miesto rotušės stogą – dėl prastos jo būklės šiuo metu užliejamos istorinio pastato patalpos. ...
-
Gyventojai įsiutę – dėl uždaryto kelio teko sukti ratu dešimtis kilometrų13
Šeštadienio rytą važiavusiems keliu Kretinga–Gargždai teko suktis atgal – rangovai uždarė kelią dėl pasiruošimo darbų krovinio pervežimui. ...