- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kopenhaga, Malmė ir Visbis laiko save didžiausiu Šiaurės Europos kruizų centru.
Kopenhagos pranašumai
Šiuose uostuose pernai apsilankė 465 kruiziniai laivai. Vien Kopenhagoje buvo 350 kruizinių laivų.
Tai, kad kruiziniai laivai plaukia į Kopenhagą, lyg ir nieko nuostabaus. Danijos sostinė yra pagrindinis centras, iš kur prasideda nemaža dalis kruizų ne tik į Baltijos, bet ir į Šiaurės jūrą, pagal Norvegijos krantus.
Kopenhagos, kaip kruizinio uosto, pranašumas akcentuojamas ir dėl to, kad netoli jūrų uosto Kastrupo miestelyje yra vienas geriausių Europoje Kopenhagos oro uostų.
Taip pat akcentuojamas palyginti trumpas įplaukimas į Kopenhagos kruizinių laivų terminalus, kurie yra pačioje patogiausioje uosto vietoje.
Visbį tempia partneriai
Didžiausia mįslė yra tai, kas kelia Švedijos Gotlando salos Visbio uosto patrauklumą kruizams. Jo augimas tiesiog fenomenalus. 2018 m. Visbyje lankėsi 70 kruizinių laivų, 2019-aisiais – 100, o šiais metais, planuojama, užsuks 136 laivai.
Galbūt sėkmė slypi ir tame, kad čia buvo įrengtas ir nuo 2018 m. pradėjo veikti naujas kruizinių laivų terminalas. Jis turi 360 ilgio krantinę ir gali priimti praktiškai bet kokio dydžio laivą. Prie krantinės vienu metu gali stovėti net 30 autobusų.
Gotlando salos Visbio uosto sėkmę galėjo lemti ir tai, kad nuo 2018 m. pradžios laivybos kompanijoms ir kitiems bendradarbiavimo partneriams tie patys agentai pardavinėjo tris kelionės vietas - į Kopenhagą, Malmę ir Visbį. Šie uostai taiko bendrą savo veiklos pateikimo klientams rinkodarą. Taip trys uostai tarsi buvo sublokuoti į vieną.
Vienu metu jie gali priimti net 18 kruizinių laivų: Kopenhaga – 10, Malmė – 3, Visbis – 5.
Tokia tripolio veikla, nenaudingiausia rytinės Baltijos, tarp jų ir Klaipėdos, uostams. Visbis centrinėje Baltijoje tampa svarbia stotele, kuria galėtų būti Klaipėda ar Ryga.
Planuojamas naujas terminalas
Kopenhaga šiais metais tikisi sulaukti apie 370 kruizinių laivų, kurie pirmą kartą jos istorijoje turėtų atplukdyti per 1 mln. kruizinių turistų. Pernai buvo per 900 tūkst. kruizinių svečių.
Kopenhagoje 4 skirtinguose kruiziniuose terminaluose vienu metu gali stovėti 10 laivų.
Bet ir to neužtenka. Kaip tik šiomis dienomis Kopenhagos ir Malmės uosto administracija paskelbė naujo kruizinio terminalo statybos viešojo pirkimo procedūrą. Tikimasi, kad rangovas bus žinomas gegužę.
Kopenhagoje planuojama pastatyti dviejų aukštų maždaug 10 tūkst. kvadratinių metrų kruizinių laivų terminalą, kuris vienu metu priimtų apie 5 tūkst. keleivių. Terminalas
įvardijamas kaip ekologiškiausias visame Baltijos jūros regione. Prie jo atplaukę kruiziniai laivai „bus maitinami“ elektra iš krantinių.
Naują kruizinių laivų terminalą Kopenhagoje tikimasi atidaryti 2022 m. Jis tarsi skirtas pakeisti esamus „Oceankaj“ terminalus. Tačiau jūrų turistų skaičius Kopenhagoje, kaip ir visame Baltijos ir Šiaurės jūrų regione, auga, todėl ir senieji terminalai dar bus naudojami.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Licėjuje – prieššventinis šurmulys
Klaipėdos licėjuje prieš šventes prasidėjo renginių maratonas, į kurį mokyklos bendruomenė įtraukia ir miestiečius. Šįkart jiems teko galimybė susipažinti su japonų kultūra ir jų šventinėmis tradicijomis. Licėjus ta...
-
Neįprasta akcija Palangoje: skautai matavo kurorto alėją
Jaunieji skautai surengė neįprastą akciją Palangoje – pasaulio skautų judėjimo pradininko Roberto Baden-Povelio vardu pavadintą alėją išmatavo įvairiausiais būdais. ...
-
Žyma uostamiestyje sukėlė daug klausimų
Uostamiesčio gyventojams įtarimų sukėlė Smilties Pylimo ir Viršutinės gatvių sankryžoje atsiradęs kelio ženklinimas. Miestiečiai net įtarė, kad taip nubrėžta linija veikiausiai buvo savavališkai – esą darbas atliktas atmesti...
-
Įspėja: erkės aktyvios ir žiemą
Erkes netoli uostamiesčio pastebėję klaipėdiečiai nustebo, esą gruodžio pradžioje dar niekada nebuvo aptikę šių kraujasiurbių. Ekspertai tikina: šie parazitai dabar aktyvūs būna dar ilgą laiką, o grėsmės žmonių sveikatai nebeke...
-
Pamaryje – paukščių būriai it vasarą
Ventės rage ornitologai stebi tūkstančius varnėnų. O į žieduotojų rankas vis dar pakliūva tokie paukščiai, kurie pas mus dažniausiai matomi tik vasarą. ...
-
Rūkoriai įgriso: nepaiso nei garbaus amžiaus žmonių, nei vaikų1
Autobuso stotelėse laukiantiems klaipėdiečiams įgriso rūkoriai. Šie rūko nepaisydami to, kad šalia stovi ir kenksmingais dūmais priversti kvėpuoti garbaus amžiaus žmonės ir mažamečiai vaikai. Nors už tokį elgesį numatyta administr...
-
Klaipėdiečiai piktinasi: vairuotojai savo gamtinius reikalus atlieka viešoje vietoje
Uostamiesčio gyventojai suirzę – šalia Klaipėdos arenos esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje tralus, mažesnius sunkvežimius ir kitas transporto priemones stato atvykėliai, kurie veikiausiai mieste ilgam likti neketina. Jie n...
-
Gera žinia vairuotojams: automobilių stovos vietų daugės
Klaipėdoje per šiuos metus įrengta pusantro tūkstančio vietų automobiliams. Kitąmet planuojama jų įrengti dar daugiau – daugiau nei du tūkstančius. ...
-
Naujovė Klaipėdos autobusuose: vietoj baudos – kontrolės bilietas1
Nuo 2025 m. sausio 1 d. Klaipėdos miesto viešajame transporte bus galima įsigyti naują kontrolės bilietą. Šis sprendimas leis keleiviams, kurie kontrolės metu neturės tinkamai pažymėto ar aktyvuoto bilieto, įsigyti bilietą vietoje ir i...
-
Keičiami įvažiavimo į Neringą rinkliavos dydžiai: šiuo vasaros laikotarpiu teks pakloti daugiau2
Ketvirtadienį Neringos savivaldybės taryba priėmė sprendimą pakoreguoti įvažiavimo į Neringą rinkliavos dydžius. Dešimt mėnesių – nuo rugpjūčio 21 d. iki birželio 19 d. ketinama takyti mažesnius rinkliavos dydžius ir du mėnesius,...