Apie mo­bin­gą, tu­ne­lį ir „atei­ties ran­ko­vę“

Uos­ta­mies­čio li­go­ni­nės pa­sta­ruo­ju me­tu tar­si po di­di­na­muo­ju stik­lu. Įs­tai­gų su­jun­gi­mas, mo­bin­gas, ei­lės, al­gos, pi­ni­gai. Te­mos, ku­rios yra ta­pu­sios itin ak­tua­lios ir ku­rias daug kas de­da­si iš­ma­nan­tys, kaip ir krep­ši­nį ar­ba „Eu­ro­vi­zi­ją“. Sveikatos vadybos profesionalas, Klai­pė­dos jū­ri­nin­kų li­go­ni­nės di­rek­to­rius dr. Jo­nas Są­ly­ga ne­sle­pia, kad mi­nė­ti klau­si­mai to­kie ak­tua­lūs ta­po tik­rai ne šian­dien.

– Bai­gė­si 2019 me­tai. Ko­kie jie bu­vo jū­sų va­do­vau­ja­mai įstai­gai?

– Me­tų pra­džio­je įstai­go­je di­džiu­lis dar­by­me­tis – sta­tis­ti­kos tar­ny­ba skai­čiuo­ja veik­los re­zul­ta­tus, fi­nan­si­nė tar­ny­ba – fi­nan­sus, pa­dau­gė­ja skai­čia­vi­mų Per­so­na­lo, Vie­šų­jų pir­ki­mų sky­rių dar­buo­to­jams. Tei­kia­mi ro­dik­liai, kas nu­veik­ta per 2019 me­tus. Tai su­si­ste­mi­nę pri­sta­ty­si­me įstai­gos Ste­bė­to­jų ta­ry­bai, o vė­liau li­go­ni­nės sa­vi­nin­kui – Svei­ka­tos ap­sau­gos mi­nis­te­ri­jai. Tu­riu pa­si­džiaug­ti, kad 2019 me­tai įstai­gai bu­vo ge­ri. Įs­tai­gos sta­cio­na­ruo­se per me­tus gy­dė­si dau­giau nei 19 tūks­tan­čių, o am­bu­la­to­riš­kai kon­sul­tuo­ta per 130 tūkst. pa­cien­tų. Li­go­ni­nė­je ope­ruo­ta dau­giau nei 5 300 li­go­nių, at­lik­ta per 500 šir­dies ope­ra­ci­jų.

Per­nai mi­nė­jo­me sa­vo – pir­mo­sios li­go­ni­nės, ati­da­ry­tos at­kur­tos Lie­tu­vos ne­prik­lau­so­my­bės me­tais – veik­los 25-me­tį. Pa­si­tei­si­no prieš ke­le­tą me­tų įkur­tų ūmi­nio in­sul­to bei mio­kar­do in­fark­tų cent­rų (klas­te­rių) veik­la. Iš­ti­kus in­fark­tui ar įvy­kus ūmi­niam in­sul­tui gy­dy­to­jai ar grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos dar­buo­to­jai ži­no kur nu­kreip­ti pa­cien­tą, kad jam bū­tų su­teik­ta aukš­čiau­sio ly­gio pa­gal­ba. Šių pa­cien­tų skai­čius au­ga, nes jie ne­be­gy­do­mi dau­giap­ro­fi­li­nė­se li­go­ni­nė­se, o ga­be­na­mi į spe­cia­li­zuo­tus cent­rus.

Svar­biau­sia, kad jie pas mus pa­tek­tų kuo grei­čiau nuo pir­mų­jų simp­to­mų at­si­ra­di­mo pra­džios – per va­di­na­mą­sias „auk­si­nes“ va­lan­das. Li­go­ni­nė­je pa­dau­gė­jo am­bu­la­to­ri­nių kon­sul­ta­ci­jų, die­nos sta­cio­na­ro bei die­nos chi­rur­gi­jos pa­slau­gų. Įvyk­dė­me vi­sus su­tar­ti­nius įsi­pa­rei­go­ji­mus su te­ri­to­ri­nė­mis li­go­nių ka­so­mis, įgy­ven­di­no­me pro­jek­tus, fi­nan­suo­ja­mus Eu­ro­pos Są­jun­gos struk­tū­ri­nių fon­dų lė­šo­mis, – įsi­gy­ta mo­der­ni kar­dio­lo­gi­jos, neu­ro­lo­gi­jos, rea­bi­li­ta­ci­jos įran­ga, su­re­mon­tuo­tos pa­tal­pos. 2019 me­tus bai­gė­me tei­gia­mu fi­nan­si­niu re­zul­ta­tu.

– Daug kas de­juo­ja, kad brangs­ta me­di­ci­nos prie­mo­nės, mais­to pro­duk­tai, įran­gos re­mon­tas, li­go­nių ka­sos ne­su­mo­ka už vi­sas su­teik­tas pa­slau­gas, o jūs su­tau­pė­te lė­šų – kaip tai pa­vy­ko, kam jas pa­nau­do­si­te?

– Nie­ka­da ne­tau­po­me pa­cien­tų są­skai­ta. Pa­te­ku­sia­jam į li­go­ni­nę pri­va­lo bū­ti at­lik­ti vi­si ty­ri­mai, ku­rie jam rei­ka­lin­gi, nors jie ir bū­tų pa­tys bran­giau­si. Mums svar­bu lai­ku ir ko­ky­biš­kai su­teik­ti aukš­čiau­sio ly­gio pa­slau­gą, pa­skir­ti rei­kia­mą gy­dy­mą.

Di­de­lį dė­me­sį ski­ria­me fi­nan­si­nės ri­zi­kos ver­ti­ni­mui ir val­dy­mui. Nuolatos skai­čiuo­ja­me gau­na­mas už su­teik­tas pa­slau­gas pa­ja­mas ir įstai­gos veik­los są­nau­das, at­si­sa­kė­me pir­ki­mų, ku­rie 2019 me­tais ne­bu­vo bū­ti­niau­si, su­tau­py­tas lė­šas pa­nau­do­si­me at­ly­gi­ni­mų di­di­ni­mui – al­gas pla­nuo­ja­me per­žiū­rė­ti pir­miau­sia tiems, ku­rie už­dir­ba ma­žiau­siai.

– Tur­būt tai mo­ty­vuo­ja žmo­nes? Jū­sų li­go­ni­nė jau daug me­tų yra vie­na iš di­džiau­sias al­gas gy­dy­to­jams mo­kan­čių įstai­gų ša­ly­je.

– Sup­ran­ta­ma, mo­der­niau­sia diag­nos­ti­kos ir gy­dy­mo įran­ga, nau­jai su­re­mon­tuo­tos li­go­ni­nės pa­tal­pos bū­tų be­ver­tės, jei ne čia dir­ban­tys žmo­nės. Jų įstai­go­je – per 1 200, o tai di­džiau­sia mū­sų ver­ty­bė. Tei­kiant pa­gal­bą pa­cien­tams, kiek­vie­nas iš jų svar­bus, ne­paisant, kuo dir­ba, nes ko­ky­biš­ka pa­slau­ga pri­klau­so nuo vi­sos ko­man­dos dar­bo. Džiau­giuo­si ma­ža dar­buo­to­jų kai­ta, ta­čiau vyks­ta ir nuo­la­ti­nis per­so­na­lo at­si­nau­ji­ni­mas – kas­met mū­sų įstai­ga su­lau­kia jau­nų gy­dy­to­jų, ku­riems su­da­ro­mos pui­kios są­ly­gos dirb­ti ir to­bu­lė­ti.

– Li­go­ni­nė­je dir­ba so­li­di spe­cia­lis­tų ko­man­da. Ar iš­ven­gia­te ko­le­gų tar­pu­sa­vio kon­ku­ren­ci­jos, mo­bin­go?

– Mo­bin­gas pra­si­de­da dar be­si­mo­kant aukš­to­sio­se mo­kyk­lo­se, vė­liau tai ga­li per­si­kel­ti ir į dar­bo ap­lin­ką. Kiek­vie­na­me ko­lek­ty­ve la­bai svar­bu tai nu­sta­ty­ti lai­ku. Tei­kiant pa­slau­gą pa­cien­tui, svar­biau­sia ko­man­di­nis dar­bas, at­sa­ko­my­bė, su­si­klau­sy­mas, ta­da vie­tos mo­bin­gui ne­be­lie­ka.

Per ma­no va­do­va­vi­mo li­go­ni­nei me­tus mo­bin­go ap­raiš­kų bū­ta. Ne­nuo­šir­du tai bū­tų neig­ti. Svar­biau­sia, kad su­si­da­riu­sios pro­ble­mos neį­si­se­nė­tų. Bū­ti­na, kad vi­si dar­buo­to­jai nuolat gi­lin­tų ži­nias apie san­ty­kius ko­man­do­je kur­da­mi ge­rą at­mos­fe­rą dar­be – tai la­bai pri­klau­so nuo skyriaus ar pa­da­li­nio ve­dė­jo, vy­res­nio­sios slau­gy­to­jos.

– Ki­ta pa­sta­ruo­ju me­tu ap­ta­ri­nė­ja­ma te­ma – pla­nai su­jung­ti li­go­ni­nes. Ar ši te­ma iš tie­sų to­kia ak­tua­li?

– Klai­pė­do­je sta­cio­na­rios svei­ka­tos prie­žiū­ros pa­slau­gos gy­ven­to­jams tei­kia­mos ke­tu­rio­se svei­ka­tos prie­žiū­ros įstai­go­se, dvi jų – šiau­ri­nė­je mies­to da­ly­je, dvi – mies­to cent­re. Dvi pa­val­džios Svei­ka­tos ap­sau­gos mi­nis­te­ri­jai, dvi – Klai­pė­dos sa­vi­val­dy­bei. Ži­no­ma, pa­cien­tui vi­sai ne­svar­bu, į ko­kio pa­val­du­mo li­go­ni­nę jis pa­ten­ka, bet jei vi­są pa­rą sep­ty­nias die­nas per sa­vai­tę vi­so­se li­go­ni­nė­se dir­ba la­bo­ra­to­ri­jos, diag­nos­ti­kos įran­ga, spe­cia­lis­tai, kai ku­rios pa­slau­gos dub­liuo­ja­mos, tai nė­ra ge­rai – ne­ra­cio­na­liai nau­do­ja­mos pri­va­lo­mo­jo svei­ka­tos drau­di­mo fon­do lė­šos.

– Esa­te pa­ty­ręs va­dy­bi­nin­kas – ką siū­lo­te?

– Pir­miau­sia, rei­ka­lin­gas vi­sų li­go­ni­nių va­do­vų ge­ra­no­riš­ku­mas – su­ta­ri­mas, kaip pa­si­skirs­ty­si­me dub­liuo­jan­čių pa­slau­gų tei­ki­mą, ko­kius pro­fi­lius vys­ty­si­me, vi­sus veiks­mus orien­tuo­jant į laiku suteikiamą, priei­na­mą ir ko­ky­biš­ką pa­slau­gą pa­cien­tui, taip pat tau­pant vals­ty­bės lė­šas. To­kie yra pa­grin­di­niai at­spir­ties taš­kai.

Spren­di­mai ga­lė­tų bū­ti prii­ma­mi ir įtei­si­na­mi įstei­gus di­rek­to­rių ta­ry­bą. Tai ga­li­ma bū­tų pa­da­ry­ti la­bai grei­tai. Ant­ra – nė­ra ir nie­ka­da ne­bu­vo pa­reng­tos il­ga­lai­kės stra­te­gi­jos, nu­ma­tant pla­nus bent 20–25 me­tus į atei­tį, kur Klai­pė­do­je tu­rė­tų bū­ti su­telk­tos vi­sos tei­kia­mos aukš­čiau­sio ly­gio sta­cio­na­rios pa­slau­gos, kur jos tu­rė­tų bū­ti ple­čia­mos, kur tu­rė­tų at­si­ras­ti šiuo­lai­ki­nės gy­dyk­los komp­lek­sas su mo­der­niu priė­mi­mo ir sku­bio­sios pa­gal­bos sky­riu­mi, pa­gal at­ski­rus pro­fi­lius kon­cent­ruo­ta šiuo­lai­ki­nė diag­nos­ti­kos ir gy­dy­mo įran­ga, vie­no­je vie­to­je dirb­tų vi­sų pro­fi­lių aukš­čiau­sio ly­gio spe­cia­lis­tai, kon­sul­tan­tai. Toks bend­ras priė­mi­mo ir sku­bio­sios pa­gal­bos sky­rius bent šiau­ri­nė­je mies­to da­ly­je esan­čia­me li­go­ni­nių komp­lek­se ga­lė­tų bū­ti pir­mas im­pul­sas to­les­niems veiks­mams.

Siū­ly­čiau su­kur­ti il­ga­lai­kę įro­dy­mais ir iš­sa­mia ana­li­ze pa­grįs­tą sta­cio­na­ri­nių svei­ka­tos prie­žiū­ros pa­slau­gų tei­ki­mo Klai­pė­do­je stra­te­gi­ją, su­da­ry­ti dar­bo gru­pę iš Vy­riau­sy­bės, Svei­ka­tos ap­sau­gos mi­nis­te­ri­jos, Klai­pė­dos uni­ver­si­te­to, sa­vi­val­dy­bės at­sto­vų, svei­ka­tos prie­žiū­ros pa­slau­gų tei­ki­mo or­ga­ni­za­to­rių, ku­rie, iša­na­li­za­vę esa­mą si­tua­ci­ją, pa­teik­tų pa­siū­ly­mus dėl sta­cio­na­ri­nių pa­slau­gų re­for­mos.

– Kal­bant apie re­for­mą, kai kas vis dar pri­si­me­na tu­ne­lį, ku­ris jun­gia jū­sų įstai­gą su kai­my­ni­ne li­go­ni­ne. Tai ga­lė­tų bū­ti pra­džia.

– Kai nė­ra stra­te­gi­jos, at­si­ran­da ter­pė įvai­rioms in­terp­re­ta­ci­joms, siū­lant pa­cien­tus ga­ben­ti po­že­mi­niu prieš­gais­ri­niu eva­kua­ci­niu tu­ne­liu, ku­ris su­jung­tas su ki­tos li­go­ni­nės On­ko­lo­gi­jos de­par­ta­men­to tu­ne­liu. At­ro­do, kad in­terp­re­ta­to­riams, ne­krei­piant dė­me­sio į pa­gal­bos pa­cien­tui su­tei­ki­mą per „auk­si­nes“ va­lan­das ar net mi­nu­tes, svar­biau „pri­vers­ti“ nau­do­tis prieš dau­giau nei 30 me­tų sta­ty­tu drėg­nu, neap­šil­do­mu, li­go­nių ga­be­ni­mui ne­pri­tai­ky­tu po­že­mi­niu tu­ne­liu, ku­ris net ne­su­jung­tas su Priė­mi­mo ir sku­bio­sios pa­gal­bos sky­riu­mi.

– Te­ko gir­dė­ti apie pla­nuo­ja­mus nau­jus, šiuo­lai­ki­nius li­go­ni­nes jun­gian­čius tu­ne­lius. Ar tai tie­sa?

– Sup­ras­ki­te, man la­biau rū­pi pa­cien­tai, o ne tu­ne­liai. Man ne­ra­mu, kai pa­cien­tas ne­ga­li lai­ku pa­tek­ti pas gy­dy­to­ją kon­sul­tan­tą, kai jam rei­kia il­gai lauk­ti ei­lė­se.

Li­go­ni­nė pa­sta­ty­ta dau­giau nei prieš 30 me­tų, Priė­mi­mo ir sku­bio­sios pa­gal­bos sky­riaus pa­tal­pos tu­rė­tų bū­ti to­bu­lai pri­tai­ky­tos dabarties po­rei­kiams, su mo­der­niau­sia diag­nos­ti­kos įran­ga, ku­rią pasitelkus pa­cien­tas bū­tų lai­ku nu­kreip­tas į sky­rių, tau­pant taip gy­vy­biš­kai svar­bų lai­ką.

Am­bu­la­to­ri­nio kon­sul­ta­ci­nio sky­riaus ati­da­rant li­go­ni­nę išvis ne­bu­vo nu­ma­ty­ta, nes to­kie sky­riai prie sta­cio­na­ro net neeg­zis­ta­vo. Tuo me­tu rei­kė­jo ieš­ko­ti pa­tal­pų ir jas pri­tai­ky­ti, ta­čiau kas­met di­dė­jant kon­sul­ta­ci­jų po­rei­kiui ir jos ta­po per ankš­tos.

Ap­ta­rę su svei­ka­tos ap­sau­gos mi­nist­ru, bai­gia­me pro­jek­tuo­ti prie­sta­tą, pa­tal­pos pa­di­dės tūks­tan­čiu kvad­ra­ti­nių met­rų, to­dėl at­si­ras nau­ji ka­bi­ne­tai pa­pil­do­mai įdar­bin­tiems spe­cia­lis­tams, dėl to su­ma­žės ei­lės pas kon­sul­tan­tus, pa­ge­rės pa­slau­gų priei­na­mu­mas at­vy­ku­siems į priė­mi­mą. Pro­jek­te nu­ma­ty­ta vie­ta ir ant­že­mi­niam tu­ne­liui, tai ga­lė­tų bū­ti „atei­ties ran­ko­vė“ į bend­rą ke­lių li­go­ni­nių pa­cien­tų priė­mi­mo pa­sta­tą.

Toks spren­di­nys pa­leng­vin­tų grei­to­sios me­di­ci­nos pa­gal­bos eki­pa­žų dar­bą, leis­tų pa­ge­rin­ti sku­bią diag­nos­ti­ką, su­tei­kiant pa­cien­tui ga­li­my­bę kuo grei­čiau gau­ti aukš­čiau­sio ly­gio pa­slau­gą, tau­py­ti lė­šas, ku­rias bū­tų ga­li­ma pa­nau­do­ti vis to­bu­les­nės įran­gos įsi­gi­ji­mui, dar­buo­to­jų ska­ti­ni­mui ir t. t.

Gal jau da­bar ver­ta gal­vo­ti apie atei­tį, ku­riant vi­sas mies­te esan­čias li­go­ni­nes šia­me komp­lek­se su pro­fe­sio­na­lių spe­cia­lis­tų pa­slau­gų vi­su­ma vie­no­je geog­ra­fi­nė­je vie­to­je, idea­lia sku­bio­sios pa­gal­bos su­tei­ki­mo lo­gis­ti­ka, su vie­ta ne tik bend­ram Priė­mi­mo ir sku­bio­sios pa­gal­bos sky­riui, bet ir sraig­tas­par­nių nu­si­lei­di­mo aikš­te­lei.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Xxx

Xxx portretas
Jungti ligonines reikia ir nebutinai per ta baisu tuneli gali padaryti bendra priemimo skyriu, jau kazkur buvo rasyta. O ta tuneli galima ir atremontuoti vien jau tam kad nuveztu mirusius i morga nes jurininku ligonine jo neturi. Kaip mire artimasis o tas buvo liepos menesi ji laike kazkur rusi, karstis baisinis , tai gerai kad yra firmos kuriuos greitai pasirupina.

Jūs ponuli

Jūs ponuli portretas
geriau savo personalui duokit nurodymą nušveisti ligoninės ir poliklinikos kėdes, suolus, duris(jų rankenas) ir bent kartą į metus viską išdezinfekuoti . O tai kardiologinio valgyklėlėje (ir kituose skyriuose) jau apgurgije kaip paskutiniam bomžų šiukšlyne. Vadovėlis bl..

To jonas lietuvis

To jonas lietuvis portretas
Labai tiksliai pasakyta, geriau nė nesugalvočiau
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių