- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Muzikinio teatro Klaipėdoje 200 metų sukakčiai skiriama Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera – šokio spektaklis pagal didingą Johanno Wolfgango Goethe’s filosofinę tragediją „Faustas“.
Pasakos šokio kalba
Spektaklį uostamiestyje stato žinomas lenkų choreografas, Poznanės Didžiojo teatro baleto meno vadovas Robertas Bondara, scenografė, kostiumų dailininkė Martyna Kander ir dirigentas Modestas Barkauskas.
J.W.Goethe’s filosofinė tragedija „Faustas“ baigta 1831 m. – tuo laikotarpiu, kai Klaipėdoje jau klestėjo Vokiečių teatras. Tad ji atspindi meninę atmosferą, kuria alsavo ir šio miesto muzikinis gyvenimas XIX a. pradžioje.
Scenografė, kostiumų dailininkė M.Kander ir choreografas R.Bondara. / O. Kasabovos nuotr.
Lapkričio 21-ąją premjerą teatras planavo pristatyti publikai Klaipėdos žvejų rūmuose. Bet dėl visoje Lietuvoje paskelbto karantino teko keisti planus. Premjera rytoj vis tiek įvyks, bet be žiūrovų. Ji bus nufilmuota ir artimiausiu laiku parodyta per Lietuvos televiziją.
Spektaklį statanti komanda karantino pateiktą iššūkį priima kaip galimybę atrasti naujas veiklos formas ir dar giliau nerti į chrestomatinę daktaro Fausto istoriją, kuri bus papasakota šokio kalba. „Laukiame ir tikime šio spektaklio sėkme“, – sakė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.
„Fausto“ repeticija. / J. Lebedevos nuotr.
Labiausiai spektaklio kūrėjų sumanymą atitiko trys skirtingų kraštų bei epochų kompozitoriai: Wolfgangas Amadeusas Mozartas, Fryderykas Chopinas ir Arvo Pärtas. Spektaklyje skambės jų muzika, gros Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras, pastatymo muzikos vadovas ir dirigentas – M.Barkauskas.
Amžina tema – naujomis spalvomis
Šokio spektaklį Klaipėdoje stato perspektyvus lenkų choreografas R.Bondara. Buvęs Varšuvos Didžiojo teatro baleto šokėjas dabar yra Poznanės S.Moniuszkos didžiojo teatro baleto meno vadovas. 2013 m. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre R.Bondara pastatė Giedriaus Kuprevičiaus baletą „Čiurlionis“.
„Fausto“ kostiumų eskizai. / O. Kasabovos nuotr.
Choreografas pasakojo, kad šokio spektakliai pagal „Faustą“ statomi dažnai. Šokio kūrėjus ypač vilioja pirmoji šio didingo literatūros veikalo dalis, o antrąją, sunkesnę, jie renkasi rečiau.
„Statydami „Faustą“ Klaipėdoje, mes irgi daugiau dėmesio skiriame pirmajai daliai. Antroji dalis bus, tačiau trumpesnė, labiau koncentruota. O spektaklio tema – amžina ir nekintanti: mokslo pažinimo siekiantis Faustas sudaro sutartį su Mefistofeliu, mainais pažadėdamas jam savo sielą. „Fausto“ siužetinė kelionė vyksta ne realybėje, o jo galvoje, mintyse. Čia jis naujai atranda savo gyvenimo prasmę“, – pasakojo R.Bondara.
Chrestomatinėje istorijoje publika išvys seną, sergantį ir pavargusį Faustą ir Faustą jaunystėje; Mefistofelį – nelabai baisų, nes, anot choreografo, visi savyje turime jo prado; dvi moteris – Eleną ir Margaritą. Prireiks ir mažo berniuko, vaizduosiančio Fausto sūnų.
R. Bondaros baleto pamoka Jūros šventėje. / A. Kubaičio nuotr.
„Sunku nusakyti spektaklio stilių. Dirbdamas naudoju visą diapazoną šokio technikų – nuo klasikinių iki šiuolaikinių. Čia svarbūs ir šokėjai. Klaipėdoje kuriu kažką labai naujo, kažką nuo ištakų. Čia yra visos galimybės naujovėms. Jūsų baleto trupė turi daug potencialo ir noro kurti. Manau, šokėjų atskleisti veikėjų charakteriai žiūrovus sujaudins ir maloniai nustebins savo išbaigtumu“, – sakė R.Bondara.
Scenografija virs prisiminimais
Šokio spektaklio „Faustas“ scenografiją ir kostiumus kurianti M.Kander teigė norinti scenoje pabrėžti Fausto ir jo vidinio pasaulio atspindį. Pradžioje žiūrovai išvys senąjį Faustą jo asmeninėje erdvėje, kur jis susikūręs sau saugią aplinką. „Iš akmens imitaciją primenančių sienų sukurtos dekoracijos bus permatomos ir tarsi įkūnys prisiminimus, nuo kurių neįmanoma pasislėpti. Jos primins net tai, ką Faustas norėtų pamiršti. Kiekvienoje scenos sienoje, kurios tarsi sluoksniuojasi, bus įamžinta po tokį prisiminimą. Pastatymo šviesų žaismas paliudys, kad Faustui pavyko įveikti prisiminimus, iš jų išsilaisvinti“, – kalbėjo M.Kander.
R. Bondaros baleto pamoka Jūros šventėje. / A. Kubaičio nuotr.
Pasak spektaklio scenovaizdžio kūrėjos, dirbti kuriant klasikinius spektaklius – iššūkis ir kartu malonumas. „Malonumas, nes prisilieti prie visų laikų garsiausių kūrinių su didžiais, nuostabiais personažais. Iššūkiai kyla, kai bandai sukurti kažką naujo tose istorijose, kurios statytos ir rodytos nesuskaičiuojamą daugybę kartų. Kaip ir „Faustas“, dabar statomas Klaipėdoje. Mes, kūrėjai, turime pradėti nuo klausimo sau: kokią inovatyvią idėją norime pristatyti mitu, kuris gyvuoja jau 500 metų? Kaip scenografė, aš nekuriu naujos istorijos ar naujos dramaturgijos. Labiau stengiuosi atrasti mūsų laikus atitinkančių metaforų, kurios erdvę užpildytų įdomiu dizainu. Manau, pačias geriausias naujas pjeses galima pastatyti be jokio rekvizito ir scenografijos“, – teigė ji.
Anot scenografės, pastatymui prireiks 68 šiuolaikiškų kostiumų. „Jie bus labai paprasti, kaip visada R.Bondaros spektakliuose. Jo estetika yra specifinė, ir aš žinau, kokią vizualinę kalbą ir spalvas mes galime rodyti scenoje. Jo istorijos visada universalios. Jūs tai išvysite kostiumuose: pagal jų stilių, sukirpimą tikrai negalėsite pasakyti, kurioje šalyje ir kuriais metais spektaklis pastatytas. Viskas bus modernu, šiuolaikiška ir be detalių“, – tvirtino M.Kander.
Scenoje publika išvys ir keturių muzikantų džiazo grupę, kuri gros „rūsio vakarėlyje“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kalėdinių giesmių festivalis Klaipėdoje: giedokime Lietuvą iš širdies į širdį
Gruodžio 28 d. Klaipėdos miesto chorinė bendrija „Aukuras“ kartu su Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčia organizuoja tradicinį Vakarų Lietuvos krašto bažnytinių chorų Kalėdinių giesmių festivalį. ...
-
Išskirtiniame renginyje – dėmesys ne tik žmogui
Šeštadienio vakarą Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete vyko šventinis vakaras, kurio metu ne tik skambėjo gražūs sveikinimai, koncertas, bet ir Klaipėdos Rotary klubų įsteigto „Vėtrungės“ apdovan...
-
Kretingoje pirmą kartą rengiamos mandarinų valgymo varžybos
Kretingoje šeštadienį pirmą kartą rengiamos mandarinų valgymo varžybos. ...
-
Į Teatro aikštę sugrįžta „Pilnatis“
Šiandien į Teatro aikštę sugrįš atnaujinta instaliacija „Pilnatis“, o visą savaitgalį čia tęsis ir kalėdinės linksmybės bei renginiai. Klaipėdiečiai bus laukiami ne tik ledo čiuožykloje, bet ir šalia jos &n...
-
Šventinį savaitgalį Klaipėdoje – ypatingi Vagelio ir grupės „Man-go“ koncertai
Šventinį savaitgalį tarp šv. Kalėdų ir Naujųjų metų klaipėdiečių ir miesto svečių laukia du išskirtiniai koncertai. Renginių erdvėje „Renginių kombinatas“ tarpšventinį savaitgalį savo pasirodymus surengs...
-
Klaipėdos dramos teatras 89-ojo sezono antrąjį pusmetį pasitinka naujovėmis ir nuolaidomis
89-asis sezonas koduoja priminimą apie viltį. „Įmanoma į tą pačią upę įbristi du kartus“, „Įmanoma viską pradėti iš naujo“ – tai tik pora Klaipėdos dramos teatro nešamų teiginių. Teatras visais sa...
-
Jusionių dinastijos galerija
Nuo rytojaus, gruodžio 19 d., Naujoji Klaipėdos galerija, įsikūrusi mados ir verslo centre „Herkaus galerija“, keičia pavadinimą ir tampa meno galerija JUSIONIS. Ta proga rengiama paroda „6J“, kurioje pirmą kartą kartu bus prist...
-
Šventinė Palanga laukia šeimų2
Netrukus prasidės moksleivių žiemos atostogos, o su jomis – ir tėvų galvos skausmas, kuo užimti savo vaikus. Šiemet Palanga siūlo daugybę pramogų ir edukacijų, skirtų būtent šeimoms, kad ir mažas, ir didelis galėtų atsikvėpt...
-
Švyturių metų kulminacija – „Odė šviesai“
Gruodžio 16-osios vakarą Klaipėdos dramos teatras taps šviesos ir meno erdve, kuri spinduliuos ypatingą šventinę dvasią. Čia vyksiantis renginys „Odė šviesai“ – tai Klaipėdos kultūrinio gyvenimo perlas, įprasmi...
-
Pirmą kartą Lietuvoje pristatoma K. Szymanowskio „Karaliaus Rodžerio“ sceninė versija1
2025 m. balandžio 5-ąją Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro scenoje bus pirmą kartą Lietuvoje parodytas lenkų kompozitoriaus modernisto Karolio Szymanowskio (1882–1937) žymiausias sceninis veikalas – opera „Karalius Rodžeris&ldquo...