Antrasis festivalio „Permainų muzika“ koncertas „Žmogaus balsas“ rugsėjo 16 d. 18 val. pasakos lyrinę meilės tragediją. Klaipėdos koncertų salės scenoje bus tik du atlikėjai: sopranas Raquelė Camarinha (Portugalija) ir pianistas Yoanas Héreau (Prancūzija).
Prancūzijoje gyvenančios portugalų solistės R.Camarinhos „demonstruojamas natūralus balso grožis ir jo galimybės išties įspūdingi, – rašė kritikai. – Pasitelkusi savo vokalinį ir aktorinį meistriškumą ir keliaudama per bemaž visus žmogaus balso registrus – nuo monologo iki lyrinio dainavimo, nuo kvatojimo iki džiazo, ji atlieka savo vaidmenį visomis šio žodžio prasmėmis.“
R.Camarinha prieš kelerius metus baigė vokalo studijas Paryžiaus nacionalinėje muzikos ir šokio konservatorijoje. Kelių nacionalinių ir tarptautinių konkursų laureatė specializuojasi atlikdama baroko ir šiuolaikinę muziką, yra sukūrusi vaidmenų keliose klasikinėse operose bei oratorijose, daug koncertuoja Europos koncertų salėse ir ypač domisi dabarties kompozitorių muzika, atlieka naujų kūrinių premjeras.
Pianistas Y.Héreau irgi neseniai baigė Paryžiaus nacionalinę muzikos ir šokio konservatoriją. Dabarties autorių muzika taip yra viena svarbiausių jo interesų sričių.
Pirmojoje koncerto dalyje skambės Paryžiuje gyvenančios žymios suomių kūrėjos Kaijos Saariaho „Leino dainos“ / „Leino Songs” sopranui ir fortepijonui, sukurtos pagal tautiečio poeto Eino Leino tekstus, ir Naujosios Vienos mokyklos atstovo austro Albano Bergo Sonata fortepijonui Op. 1.
Po pertraukos klausytojai išgirs labai retai Lietuvoje atliekamos garsaus XX a. prancūzų autoriaus Franciso Poulenco monodramą „Žmogaus balsas“ / „La Voix Humaine”, sukurtą pagal Jeano Cocteau pjesę. Ji skirta sopranui, fortepijonui ir vaizdo projekcijai. Operą režisavo Aleksi Barrière (Prancūzija, Suomija), kompozitorės K.Saariaho sūnus, taip pat atvyksiantis į Klaipėdą.
...Kambarys, lova, migdomųjų tabletės ir mylimojo palikta moteris: F.Poulenco „Žmogaus balsas“ yra tarsi operinės monodramos žanro kvintesencija, kurioje susitinka ir neatskiriamai susilieja muzika ir teatras. Sykiu tai ir geriausia laboratorija intensyviam darbui su muzikinio teatro scenine kalba, kur žodinis tekstas mus nukelia į tamsų slaptų troškimų, simbolių, sapnų ir haliucinacijų pasaulį. Scenoje matomi tik sopranas ir pianistas, tačiau to pakanka vaizduotėje inscenizuoti vykstančius konfliktus ir daugiaprasmį dialogą tarp balso ir akompanimento, dramos ir muzikos, dialogą, kuris kartu yra ir meilės istorija.
Kaip tvirtino festivalio meno vadovė Loreta Narvilaitė, „Žmogaus balsas“ – itin reto skonio meninis produktas muzikos ir teatro smaguriams.
Naujausi komentarai