- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vieno geriausių visų laikų pasaulio Lotynų Amerikos šokių ansamblio "Žuvėdra" vadovai Skaistutė Idzelevičienė ir Romaldas Idzelevičius – neišskiriama pora tiek Klaipėdos universitete, kur moko jaunuosius šokėjus, tiek gyvenime. Iki šiol R.Idzelevičius pasižymi stebėtinu rafinuotumu ir energija. Nenuostabu, kad jubiliejaus proga vyrą sveikino šimtai auklėtinių, gerai pažįstančių jį kaip trenerį. Tačiau mažiau žinomos klaipėdiečio biografinės detalės – taip pat įspūdingos.
Archyvas liks istorijai
– Klaipėdos universitete studentams dėstote sportinius šokius, mokote mažuosius šokėjus, teisėjaujate varžybose. Kaip spėjate?
– Jei atvirai, studentų skaičius stipriai sumažėjo. Pirmiausia todėl, kad įgytas bakalauro laipsnis jiems nesuteikia pedagogo kvalifikacijos. Tad baigę studijas jaunuoliai negali įsidarbinti valstybinėse švietimo įstaigose. Gerai, kad jau atsirado gretutinės studijos su pedagogo kvalifikacija, ir studentai turi daugiau praktikos mokyklose. Kalbant apie vaikus, ką anksčiau padarydavome per tris mėnesius, dabar užtrunka triskart ilgiau. Auklėtiniai labai skiriasi darbštumu, mąstymu, supratimu. Truputį sušilo ir jau bėga ilsėtis. Mūsų šokiai yra specifinė kalba. Tai ne istorija ar matematika – turime išmokyti bendrauti su muzika. Be darbo universitete, per metus tenka teisėjauti apie 30 varžybų Lietuvoje. Svetur tai daryti jau atsisakiau.
– Esate išnaršęs daugybę pasaulio vietų. Kur sugrįžtumėte?
– Didžiausią įspūdį paliko Kuba. Nors ir varginga, skurdi šalis, bet žmonės ten nepaprastai šilti, tikri linksmuoliai. Šokti jie eina į gatves. Nes daugiau nėra kur – mažai parduotuvių, nėra restoranų, prie mėsos – kilometrinės eilės. Nepaisant to, mane sužavėjo iš kubiečių trykštanti laisvė.
– Su žmona S.Idzelevičiene esate sukaupę milžinišką "Žuvėdros" pasirodymų archyvą. Ar išsaugojote jį?
– Oi. Turime krūvas kasečių su koncertų įrašais, beveik visą medžiagą perrašėme į kompaktinius diskus. Su "žuvėdriečiais" buvome paruošę 2,5 val. trukmės programą. Beje, filmuodavome ir savo priešininkus. Tam, kad vėliau galėtume pažiūrėti, kaip šoka konkurentai, kokias klaidas daro. Tai buvo mūsų stiprybė.
3 metus – šaltkalvis
– Baigęs mokyklą pasirinkote inžinerijos studijas.
– Taip, nuo pat mažens buvau gabus skaičiams, turėjau gerą atmintį. Pirmose klasėse matematikos pamokose neturėjau ką veikti. Laisvai daugindavau dviženklius skaičius be jokių daugybos lentelių, aparatų ar popieriaus. Dabar jau būtų sunkiau, nes įgūdžius reikia nuolat lavinti. Po mokyklos įstojau į Kauno politechnikos institutą. Bet susiklostė tokia keista situacija. Iš matematikos egzamino raštu gavau penkis, tuometėje sistemoje tai buvo maksimalus įvertinimas. Tačiau žodžiu – tris. Man teko kvaili klausimai, pavyzdžiui, apibūdinti, kas yra iracionalusis skaičius ar trupmenos. Mokykloje nekreipiau dėmesio į apibrėžimus, o stojant jų prireikė. Tada komisija pareiškė, neva, jei nesugebu žodžiu atsakyti į klausimus, vadinasi, nusirašiau. Ir nedavė bendrabučio. Buvo per brangu gyventi Kaune, todėl išvažiavau į Klaipėdą pas dėdę. Buvau priimtas į to paties instituto Klaipėdos fakultetą, laivų inžineriją. Baigęs įsidarbinau pagal specialybę laivų statykloje paprastu darbininku, trejus metus dirbau šaltkalviu. Paskui tapau meistru, pradėjau daryti karjerą. Tuo pat metu šokau. Jau nuo mokyklos laikų mane traukė įvairios sporto šakos, šokiai, mados. Anksti subrendau – septintoje klasėje draugaudavau su vienuoliktokėmis, eidavau į kultūros namuose vykusius suaugusiųjų šokius. Juk gerai judančių vyrų visada trūkdavo.
– Esate kilęs iš Veiviržėnų. Kaip atsidūrėte Sibire?
– Dvejų metų kartu su tėvais buvau ištremtas į Krasnojarsko kraštą. Vežė mus gyvuliniame vagone. Tremtyje praleidau apie dešimtmetį. Oficialiai – šešiolika, nes šešerius metus Lietuvoje gyvenau kaip nelegalas. Kai grįžome atgal į gimtinę, mūsų niekur nenorėjo priregistruoti. Mama apvažiavo visus šalies rajonus, bet pastangos nuėjo perniek. Tik parodydavo pasą, pasigirsdavo: "Laũk!" Maždaug po mėnesio, kai buvau vienas namuose, atėjo du vyrai ir liepė pasakyti mamai, kad dingtume iš Lietuvos. Todėl susirinkome daiktus ir išvažiavome pas senelį – mamos tėvą, kuris dar buvo gyvas ir gyveno vienkiemyje šalia Laukuvos. Dienomis sėdėdavome namie. Bijodavome išeiti, kad žmonės nepamatytų ir neįduotų mūsų. Galiausiai per didelius vargus, padedant pažįstamiems, pavyko laikinai prisiregistruoti Šilalėje. Tik po šešerių metų mums oficialiai vėl buvo leista gyventi Lietuvoje. Nenuostabu, kad mokykloje per rusų kalbos pamokas buvau nepralenkiamas. Kol mokytojai nesuuodė, sėdėdamas tualete taisydavau bendraklasių egzaminų užduotis. Įsivaizduokite, staiga visi mokiniai ima rusiškai rašyti be klaidų, natūralu, kad mokytojams tapo keista. Šiaip jau kalboms niekada nebuvau gabus, tai – mano silpnoji pusė. Ypač tarimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujas muzikinis projektas „Dovanota“ pristato pirmąjį savo kūrinį „Viena daina“1
„Dovanota“ – naujas projektas, įkvėptas sintezatorių skambesių bei šokių muzikos ir disco energijos. Jį įkūrė du Lietuvos naktinio gyvenimo scenos entuziastai: Ramūnas Tamošauskas (UraganiuS) ir Žilvinas Juodis (DJ Bl...
-
Baleto „Legenda“ scenografė S. Šimkūnaitė: norėčiau, kad žiūrovas pajustų laiko tėkmę1
„Tai bus mano pirmas darbas naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salės „Jūra“ scenoje, pirma šokio spektaklio premjera teatre. Man tai be galo svarbus įvykis, kurio laukiu“, – sakė Antano Jasenkos baletui &bd...
-
Etnokultūros puoselėtojams – premija: jūs esate tokie vieninteliai Lietuvoje
Daugiau nei 30-metį gyvuojantis Klaipėdos etnokultūros centras (KEC) šiemet apdovanotas Kultūros ministerijos Kultūros centrų premija už pastarųjų penkerių metų aktyvią veiklą. Tad šiandien, lapkričio 16-ąją, klaipėdiečiai buvo ...
-
Įsikūnijimas – tarsi į paveikslą
Kokie šamaniški dalykai vykdavo užkulisiuose, kiek žingsnių per repeticiją nueidavo aktoriai ir kaip vyko įsikūnijimas į Baroko amžiuje kūrusio dailininko paveikslus – apie tai ir kita buvo galima sužinoti Klaipėdos dramos teatro...
-
Klaipėdos pilies teatras kviečia į premjerą
Klaipėdos pilies teatras kviečia į pirmąją 39-ojo kūrybinės veiklos sezono premjerą – Keren Klimovsky komediją „Jūs užstojate man vandenyną“. ...
-
Klaipėdos kamerinis orkestras – nauja Italijos publikos žvaigždė
Italija – baroko gimtinė, tad nieko keisto, kad į šią šalį sugrįžta violončelininko Mindaugo Bačkaus vadovaujamas Klaipėdos kamerinis orkestras, ne kartą muzikos gerbėjų įvardintas kaip baroko muzikos stiliaus geriausias atlik...
-
Jaunavedžiams skirta paroda Klaipėdoje: naujos idėjos, tendencijos ir vertingi patarimai
Lapkričio 10 dieną Klaipėdoje, restobare „Džonis ir citrinos“, įvyko pirmasis didelis informatyvus renginys, skirtas jaunavedžiams. Įvairūs vestuvių industrijos specialistai suteikė vertingų patarimų ir dalijosi šiuolaikinėmis t...
-
Klaipėdos etnokultūros centras kviečia į premijos įteikimo iškilmes
Klaipėdos miesto savivaldybės etnokultūros centras, džiaugdamasis Lietuvos kultūros ministerijos skirta Kultūros centrų premija už mėgėjų meno ir dainų švenčių tradicijų puoselėjimą ir sklaidą bei už etninės kultūros ir nematerialau...
-
Lapkritį Klaipėdos dramos teatre pirmieji naujų spektaklių žingsniai
Antroje 89-ojo sezono pusėje Klaipėdos dramos teatre vyks didelė premjera. Jau trečią kartą šiame teatre dirbsiantis žymus latvių režisierius Elmārs Seņkovs vasario 14 d. pristatys spektaklį pagal kultinio populiarumo Latvijoje sulaukus...
-
Baleto „Legenda“ kompozitorius A. Jasenka: simfoninis orkestras man – nuostabiausias instrumentas
„Šio baleto vizija – leisti žiūrovui būti savo fantazijoje skambant muzikai“, – pasakojo muziką Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre (KVMT) choreografo Gajaus Žmavco statomam baletui „Legenda“ paraš...