Klaipėdos senamiesčio erdvėse – tarptautinio meno projekto kūriniai

Vienu iš baigiamųjų tarptautinio kultūrinių mainų projekto „Close Stranger“ („Pažink svetimšalį“) akcentų Klaipėdoje taps menininkų iš Lietuvos, Lenkijos ir Kaliningrado srities (Rusija) sukurtų viešo meno objektų ekspozicija uostamiesčio erdvėse.

Jiems pristatyti skirtoje nemokamoje ekskursijoje, kuri spalio 10 d. po 18 val. vyksiančio šiuolaikinio meno parodos „9000 km“ atidarymo Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (KKKC) pajudės nuo Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2), laukiami visi norintieji.

Interpretuoja praeitį ir dabartį

Šeši menininkai bei jų kolektyvai iš trijų šalių savo darbuose plėtoja mėgstamas raiškos sritis bei žanrus, nagrinėdami ir interpretuodami Klaipėdos praeities bei dabarties aktualijas. Kūrybos rezultatai – įvairūs, kaip ir patys autoriai: senamiestyje vienai dienai įsikurs garso instaliacijos, vizualieji objektai bei kiti netikėti atributai.

Menininkų grupė „San Donato“ (Kaliningradas) atkreipė dėmesį į boluojančią Parodų rūmų kiemo sieną. Ant jos kūrėjai sumontuos metalinį QR kodo pavidalo objektą. Mobiliuoju telefonu abstraktų geometrinį raštą bus galima perskaityti kaip tekstą: „Čia galėjo būti jūsų grafitis“.

Menininkai neturi iliuzijų, kad po jų projekto mieste sumažės nesankcionuotų grafičių intervencijų, bet viliasi, kad žaismingas sprendimas gali turėti teigiamos įtakos sprendžiant šią problemą.

O klaipėdietė Loreta Tallat-Kelpšienė pasitelkė kaleidoskopo principą, gintaro gabalėlius, veidrodžius bei vaikystės žaidimų motyvus, kurdama instaliacijas „Sekretai“ – beje, kur kas didesnes nei kadaise iš spalvotos folijos, akmenukų ir stiklo gabalėlių dėlioti jų prototipai.

Ruduo – tinkamas metas

Ewos Kobylarczyk (Gdanskas) sumanyta laikinoji instaliacija „Pasitiktì saulėlydžio“ pakeis įprastą Danės krantinės vaizdą, apgaubdama jos kontūrus efemerišku juodu tiuliu, kuris tarsi prisiminimų bei pamirštuose istorijos puslapiuose likusių paslapčių vualis keis įprastų objektų pavidalą. Anot E.Kobylarczyk, projekte dalyvaujantys Gdanskas, Klaipėda ir Kaliningradas yra panašūs savo istorija, o melancholiškas ruduo – tinkamas metas ją permąstyti.

Garso menininkas Danilas Akimovas (Kaliningradas) savo instaliacijoje „Kintantys Klaipėdos garsovaizdžiai“ nagrinės bei modifikuos įprastą uostamiesčio garsinį kraštovaizdį. Ar esate pastebėję, kad ausiai įprastų aplinkos garsų ilgainiui tarsi nebegirdime, o atsidūrę kitokioje erdvėje, nejučiomis imame juos gaudyti? Svečio eksperimentai atskleis, ar galima naujai išgirsti pažįstamas Klaipėdos erdves.

Tabalai ir supynės

Kitas garso menininkas, projekte Lietuvai atstovaujantis Donatas Bielkauskas, sumanė nagrinėti komunikacijos įpročius, keliose senamiesčio vietose įrengdamas tabalus – primityvius signalinius mušamuosius instrumentus, padarytus iš kelių ant medžio arba pastato pakabintų lentų. Senovėje jais būdavo išgenama banda, šaukiamos sueigos ir t. t. Ar šių dienų miestiečiui, pratusiam įbesti akis į išmanųjį telefoną, pakaktų smalsumo ir drąsos perduoti jais žinutę? Tikimasi, kad tabalų „tinklas“ paskatins klaipėdiečius jais ne tik pastuksenti individualiai, bet ir susisiekti ritminiais pokalbiais.

Žaismės Klaipėdos erdvėms ketina suteikti ir Michałas Podgórczykas (Gdanskas), Teatro aikštėje planuojantis įkurdinti mini sūpynių parką „Pasisupk su svetimšaliu“.
Kultūrinių mainų projektas „Close Stranger“ („Pažink svetimšalį“) suvienijo bendrai veiklai tris įstaigas: KKKC (Lietuva), Rusijos nacionalinio šiuolaikinio meno centro Baltijos skyrių Kaliningrade bei Gdansko (Lenkija) šiuolaikinio meno centrą „Łaźnia“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių