Klaipėdos mados savaitė prasidėjo renginių maratonu

  • Teksto dydis:

Subtili juvelyrika, rankų darbo batų gamybos paslaptys, mados fotografijų ir iliustracijos parodos bei mados verslo mokymai – viskas tilpo į vieną Klaipėdos mados savaitės pradžią žymėjusį savaitgalį. Aštuntus metus vykstantis mados mylėtojus buriantis renginys šiais metais pasižymi intensyvia ir marga programa.

Skelbdama „Fashion Week Klaipėda“ startą festivalio sumanytoja ir prodiuserė Jurga Sutkutė ne tik džiaugėsi augančiomis mada besidominčios bendruomenės gretomis, bet ir akcentavo kontraversišką visą savaitės tvarkaraštį vienijančią temą „Lūžis“.

„Mada nėra tik rūbai – tai vidinės esybės išraiška, filosofija, psichologija, bet už viso to taip pat stovi didžiuliai fabrikai su išnaudojamais darbuotojais, išteklių švaistymu ir dideliu atliekų kiekiu, – minėjo J. Sutkutė. – Turi įvykti posūkis nuo tuštybės į sąmoningumą, kai sutaikai vidų su išore atsiranda platesnis požiūris į madą. Tam tikra prasme ilgai buvome patamsyje – mados industrijos kūrėjai ir vartotojai, juk viskas galų gale susiveda į ekologiją“.

Mada nėra tik rūbai – tai vidinės esybės išraiška, filosofija, psichologija, bet už viso to taip pat stovi didžiuliai fabrikai su išnaudojamais darbuotojais, išteklių švaistymu ir dideliu atliekų kiekiu.

Pirmasis mados savaitės renginys buvo mados fotografijos konkurso finalistų paroda viešbutyje „Navalis“ – daugiausiai komisijos balsų sulaukę darbai bus apdovanoti spalio 11 d. Iškart po fotografijų parodos vyko juvelyrikos parodos atidarymas “Naujoje Klaipėdos galerijoje”.

Parodos kuratorė Ditė Dilginienė kalbėjo, kad tvarios mados koncepciją nėra sunku derinti su juvelyrika „tai dėkinga sritis tiek medžiagų, tiek ilgaamžiškumo prasme, nors gali būti ir dirbinių, kurie kaip mados akcentas greitai kinta, pavyzdžiui dirbiniai prekybos centruose. Šioje parodoje stengtasi surinkti autorius, kuriems svarbi meninė pusė, tai yra, ilgaamžis greitai aktualumo neprarandantis dizainas“. Apibūdindama galerijoje eksponuojamus juvelyrų dirbinius Ditė Dilginienė taip pat minėjo juos vienijantį žemiškumą, – „tai – paprasti, nešiojami kūriniai, jie nėra pernelyg iššaukiantys, jų kaina taip pat prieinama kiekvienam žmogui. Nėra, pavyzdžiui, deimantų, nes jie tiesiog per brangūs“.

Po juvelyrikos parodos atidarymo iškart laukė susitikimas su rankų darbo batų ateljė „Batų namai“ šeimininkais. Susirinkusius sveikino žymaus, šiemet mirusio batų dizainerio Žano Maslausko sūnus Benas Maslauskas ir Gintarė Petreikytė. B. Maslauskas demonstravo kaip gaminami batai, pasakojo apie unikalaus šeimos verslo kasdienybės peripetijas, netikėtumą atvedusį į Klaipėdą.

Penktadienis baigėsi Martynos Jančaitytės mados iliustracijų paroda vyninėje „Achtung Baby“, po jos vyko šventinis vakarėlis.

Organizatorių nuotr.

Šeštadienis prasidėjo intensyviais mokymais „Kaip tapti sėkmingu kūrybiniame versle“ kuriuose patirtimi ir įžvalgomos dalinosi žurnalistas, rašytojas, etikos specialistas Giedrius Drukteinis, verslo mentorė Snieguolė Kerpienė ir rinkodaros ir turinio kūrimo ekspertas Mindaugas Bertulis.

Šeštadienį taip pat vyko modelių atranka į finalinį „Fashion Week Klaipėda“ renginį – tarptautinį madų šou. Būrį jaunų žmonių sutraukiantis renginys jau tapo pagrindiniu praktinės patirties kaupimo etapu apie modelio karjerą svarstantiems pajūryje. Tą pačią dieną vyko ir rūbų keitimosi iniciatyva, ir pažintis su nauja dizainerės Dianos Paukštytės kolekcija.

Aštuntus metus vykstanti mados mylėtojų šventė Klaipėdoje žada intensyvų veiksmą visomis savaitės dienomis. Pilną renginių programą galima rasti „Fashion Week Klaipėda“ facebookpuslapyje fwklaipeda ir www.fwklaipeda.lt.

Bilietus į madų šou galima įsigyti „Tiketoje“. Festivalį iš dalies finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė ir Lietuvos kultūros taryba.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių