Į Europos miestus bilietus mažomis kainomis siūlo veiklą Lietuvoje pradėjusi oro bendrovė airBaltic
Antradienį į Kopenhagą, Dubliną ir Berlyną iš Vilniaus išskrido pirmieji keleiviai, už bilietą sumokėję apie 149 litus be oro uosto mokesčių. Vakar pradėti skrydžiai ir į Hamburgą bei Kelną. Juos keliauti į Europos miestus susirengusiems lietuviams pasiūlė bendrovė airBaltic. Siekdamos atlaikyti konkurenciją balandį pigesnių bilietų akciją paskelbė ir Lietuvos avialinijos, tačiau vėliau bilietai brangs.
Paklausa pranoko lūkesčius
Mes labai patenkinti bilietų užsakymais pirmiesiems skrydžiams. Tai rodo, kad rinka gerai įvertino mūsų pasiūlytą projektą. Kai kuriomis kryptimis, pavyzdžiui, į Dubliną, bilietai jau išparduoti iki rugsėjo pabaigos. Vis daugiau bilietų užsakoma ir kitais maršrutais. Tokie rezultatai tikrai pranoko mūsų lūkesčius, - teigia bendrovės airBaltic prezidentas Bertoldas Flikas.
Nuo rugpjūčio 15 dienos bendrovės lėktuvai pradės skraidyti dar 5 kryptimis - į Helsinkį, Oslą, Taliną, Vieną ir Varšuvą. Pasak B.Fliko, iki žiemos bendrovė pradės skrydžius dar dviem kryptimis, tačiau kol kas nedetalizuojama, kokiomis. Taigi iki metų pabaigos iš Vilniaus mūsų lėktuvai skraidys jau 12 maršrutų, - žada kompanijos prezidentas. Jo teigimu, kainas visą laiką bus stengiamasi išlaikyti patraukliausias rinkoje.
Bilietų kainos skrendant airBaltic svyruoja nuo 149 litų be oro uosto mokesčių. Tačiau bilieto į vieną pusę kaina priklauso nuo paklausos - kuo daugiau bilietų išpirkta, tuo didesnė jų kaina. Vadinasi, kuo anksčiau bilietą įsigysi, tuo pigiau už jį mokėsi. Bilietai skirstomi į verslo ir ekonominę klasę. Pirmieji brangesni, tačiau įskaičiuotas ir maistas. Ekonomine klase skrendantieji maisto ir gėrimų gali įsigyti už papildomą mokestį.
Mūsų rinkoje - pirmieji
airBaltic yra didžiausia Latvijos skrydžių kompanija. 52,6 proc. bendrovės akcijų valdo valstybė, 47,2 proc. - Skandinavijos kompanija SAS. Šiuo metu airBaltic skraidina keleivius iš Rygos į 19 Europos miestų. Jie kainuoja 149 litus į vieną pusę, be oro uosto mokesčių. Bilietų į vieną pusę už žemą kainą koncepcija yra labai populiari Latvijoje. 2003 metais šios oro bendrovės keleivių skaičius išaugo 33 proc., iki 348 tūkstančių.
Bendrovė, pirmoji Baltijos šalyse pasiūliusi pigius skrydžius, dar prieš rinkos liberalizavimą siekė įsitvirtinti Lietuvoje. Pigių skrydžių akciją mūsų rinkoje ji pradėjo pavasarį. Tačiau į Europos miestus buvo galima skristi tik iš Rygos. Jau tuomet airBaltic vadovai deklaravo, kad jų tikslas - atsispirti kitų užsienio oro kompanijų, siūlančių pigius skrydžius, skverbimuisi į Baltijos šalių rinką.
Pigių skrydžių srityje Europoje pirmauja Jungtinės Karalystės kompanija Easy Jet. Nedaug nuo jos atsilieka ir Airijos Ryanair. Iš viso Europoje pigius skrydžius šiuo metu siūlo apie 50 įmonių. Tarp jų yra ir Vengrijos bei Lenkijos pigių skrydžių įmonės. Daugelis iš jų taupydamos skrydžio metu atsisako maitinimo ir alkoholinių gėrimų, netgi ketina keleiviams siūlyti lagaminus į lėktuvą krautis patiems.
Bando atlaikyti konkurenciją
Mažų kainų akciją balandį pradėjo ir bendrovė Lietuvos avialinijos, siekdamos sumažinti nuostolius, į rinką atėjus airBaltic. LAL šiuo metu siūlo pigiau skristi į 10 Europos miestų: Amsterdamą, Berlyną, Briuselį, Kopenhagą, Paryžių, Hanoverį, Frankfurtą, Helsinkį, Londoną ir Stokholmą. Bilietų kaina svyruoja nuo 150 litų, plius oro uosto mokesčiai.
Tačiau, kaip teigia kelionių agentūros Delta interservis vadybininkė Vida Andriušienė, daugelis pigių bilietų jau išpirkti: Šiandien galėčiau pasiūlyti su airBaltic pigiau skristi į Dubliną tik spalio pradžioje. Dabar pigiausi bilietai kainuoja 800 litų. Tačiau pigių bilietų dar yra į Kelną ir Berlyną.
V.Andriušienės duomenimis, Lietuvos avialinijų pigiausieji bilietai į kai kurias šalis taip pat jau seniai parduoti. Pirmiausiai jie buvo išpirkti į Londoną. Tuo tarpu į kitus Europos miestus - Amsterdamą, Frankfurtą, Kopenhagą, Stokholmą, Paryžių dar galima keliauti už mažesnę kainą, tačiau bilietų pasirinkimas taip pat ribotas.
Vadybininkė įspėja, kad nurodyta mažiausia kaina - 149 ar 150 litų skaičiuojama be oro uosto mokesčių. Jie siekia apie 100 litų. Taip pat dar reikėtų priskaičiuoti ir agentavimo mokestį, imamą už bilieto užsakymą kelionių agentūrose. Jis gali svyruoti nuo 50 iki 80 litų. Tad realiai už kelionę teks mokėti beveik dvigubai daugiau, nei nurodoma pigių skrydžių reklamose.
Naujausi komentarai