Nuolaidų vilionės — apgaulingos Pereiti į pagrindinį turinį

Nuolaidų vilionės — apgaulingos

2008-03-12 00:00

Prekybos centruose siūloma maisto produktų, kurie atpiginami besibaigiant jų galiojimo laikui. Susigundžiusieji jų nusipirkti šiek tiek sutaupo, bet neretai nusivilia prasta kokybe.

Prekybos centruose siūloma maisto produktų, kurie atpiginami besibaigiant jų galiojimo laikui. Susigundžiusieji jų nusipirkti šiek tiek sutaupo, bet neretai nusivilia prasta kokybe.

Pirkėja liko nepatenkinta

Kaunietė pedagogė Irena M. viename didžiųjų prekybos centrų nusipirko žuvies vyniotinio, kurio rado atpigintų prekių skyriuje. Už plastikiniame indelyje supakuotą gaminį sumokėjo keliais litas pigiau nei jo ankstesnė kaina.

„Parsinešusi į namus pamačiau, kad produktas nebešviežias, nemalonaus kvapo. Kai sugrįžusi į parduotuvę bandžiau aiškintis su pardavėjomis, niekas manęs net klausyti nenorėjo. Negi pirkėjams galima siūlyti bet kokį gaminį ir manyti, kad už mažesnę kainą jį vis tiek pirks?“ – piktinosi moteris.

Centrų atstovai ginasi

Prekybos įmonės atstovai dienraščiui aiškino, kad visi prekybos centruose parduodami produktai atpiginami iki jų galiojimo termino ribos likus 2 dienoms. Tačiau parduotuvė gali kai kurias prekes atpiginti ir iki jų galiojimo ribos likus ne daugiau kaip 7 dienoms. Pasibaigus produkto galiojimo laikui tokias prekes parduoti griežtai draudžiama ir, prekybininkų teigimu, šios nuostatos laikomasi.

„Atpiginant prekes atsižvelgiama į prekių galiojimo laiką, nurodytą ant prekės pakuotės, ir gaminio išvaizdą. Neleidžiama prekiauti, jei produktai vizualiai pakitę ir pažeisti, ant pakuočių nėra jų galiojimo datos“, – komentavo situaciją vieno didžiausio prekybos tinklo darbuotoja.

Kokybė nuolat tikrinama

Parduotuvės esą griežtai seka produktų galiojimo terminus ir laikosi visų reikalavimų. Produktų ir parduodamų prekių kokybę nuolat tikrina įmonės Kokybės departamento atstovai, už atpiginimą atsakingi prekių grupių vadybininkai.

„Pirkėjai dėl gaminio kokybės visada gali kreiptis į parduotuvių darbuotojus. Jei paaiškėja, kad ji netenkina, grąžinami pinigai arba prekė priimama atgal“, – teigė bendrovės atstovė.

Taisyklės visiems vienodos

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Maisto skyriaus vedėjos Aušros Išarienės teigimu, ir dideliems prekybos centrams, ir mažoms parduotuvėms taikomi vienodi reikalavimai. Jie privalo laikytis 2001 m. Vyriausybės patvirtintų Mažmeninės prekybos taisyklių, kuriose nurodoma, kas leistina ir kas draudžiama pardavėjams.

Pagal taisykles draudžiama parduoti prekes, kurių tinkamumo naudoti terminas pasibaigęs. Negalima parduoti prekių be jų atitikties dokumentų, išduotų teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat tų, kurios buvo iš naujo paženklintos, perfasuotos (perpakuotos) ar kitaip apdorotos siekiant pratęsti jų tinkamumo naudoti terminą.

Prekės turi būti saugios

VMVT darbuotoja pastebėjo, kad neretai parduodamos prekės, kurios įsigyjamos teisės aktų nustatyta tvarka nepatvirtintais dokumentais.

„Ypač svarbu, kad prekės, kurioms nustatytas tinkamumo naudoti terminas, pirkėjams būtų parduodamos iki to laiko, kol yra kokybiškos. Jos turi būti švarios ir apdorotos, nekenksmingos ir saugios. Pirkėjas turi žinoti, kad vartojimo terminas pasibaigęs ir jokiu būdu negalima jo apgaudinėti. Deja, gauname nemažai skundų, kad nusižengiama šiems reikalavimams“, – komentavo A.Išarienė.

Gaunama daug skundų

VMVT praėjusiais metais gavo 1241 nusiskundimą dėl to, kad prekiaujant mėsa ir jos produktais nesilaikyta teisės aktais nustatytos tvarkos, 1000 atvejų nagrinėti dėl įvairių nusižengimų prekiaujant daržovėmis ir vaisiais. Beveik pusė šių vartotojų skundėsi, kad pažeisti tinkamumo naudoti terminai. Specialistės teigimu, daugiausia pažeidimų dėl maisto produktų kokybės nustatoma prekybos vietose turgavietėse ir gatvėse.

Nusipirkęs nekokybišką produktą ar maisto gaminį vartotojas turi teisę reikalauti, kad parduotuvėje jis būtų pakeistas į tokį patį kokybišką, grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti už prekę sumokėtų pinigų.

Jei pardavėjas nevykdo šių reikalavimų, galima kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą visą parą veikiančia nemokama telefono linija 8 800 40403 į VMVT, kur skundas bus užregistruotas ir peradresuotas regionų tarnyboms.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų