Maisto pramonė sieja ateitį su Europos Sąjunga Pereiti į pagrindinį turinį

Maisto pramonė sieja ateitį su Europos Sąjunga

2003-05-07 00:00

“Agrobalt” parodoje pirmą kartą geriausius produktus rinks vartotojai

“Agrobalt” parodoje pirmą kartą geriausius produktus rinks vartotojai

Vakar sostinės parodų centre “Litexpo” prasidėjo 12 - oji tarptautinė žemės ūkio, maisto ir pakuočių pramonės paroda “Agrobalt”. Deja, jos mažėjimo tendencijos, stebimos pastaruosius trejus metus, išlieka: palyginti su 1999 m., dalyvių skaičius sumažėjo beveik perpus. Parodoje nebedalyvauja didžiausios pieno, mėsos, grūdų perdirbimo įmonės. Tačiau aktyvesni tampa pavieniai ūkininkai, žemės ūkio atstovai, nedidelės bendrovės. Šiemet parodos metu rengiama mugė “Kaimo verslai”. Žemės ūkio ministerija parėmė smulkaus ir vidutinio verslo ekspoziciją. Iš viso savo gaminius “Agrobalt” pristato 384 dalyviai iš 22 šalių.

Padeda formuoti įvaizdį

Kaip teigia žemės ūkio ministras Jeronimas Kraujelis, pagrindinis parodos siekis - formuoti Lietuvos kaip modernios žemės ūkio šalies ir patikimo verslo partnerio įvaizdį. Integracijos į Europos Sąjungą kontekste tai yra labai svarbu, mano ministras. Kitas tikslas - prisistatyti mūsų vartotojams. Jų nuomonė gamintojams svarbi. Pastaraisiais metais pirkėjai dažniau renkasi nebe pigiausią, bet kokybišką prekę. Tai iššūkis gamintojams.

Simboliška, kad šiemet “Agrobalt” vyksta referendumo dėl stojimo į ES išvakarėse. Todėl ir paroda kiek įmanoma išnaudota narystės privalumams žemės ūkio srityje reklamuoti. Pasak Žemės ūkio ministerijos sekretoriaus Vytauto Grušausko, dabar valstybės parama žemės ūkiui siekia apie 235 mln. litų, o įstojus į ES ši suma išaugtų iki 1,2 mlrd. litų. Nemaža dalis šalies įmonių jau dabar dirba pagal ES standartus, yra apsirūpinusios moderniomis technologijomis, eksportuoja savo gaminius į ES šalis.

Tikisi plėsti eksportą

“Lietuvos maisto pramonė laikosi neblogai. Aš turiu galvoje mūsų asociacijai priklausančias įmones - duonos ir konditerijos, alkoholio, aliejaus gamintojus, kurie nėra taip tiesiogiai susiję su žemės ūkiu, skirtingai nei pieno ar mėsos perdirbėjai. Pastaraisiais metais nė viena iš 20 mūsų narių nebankrutavo. Žaliavos netrūksta, gaminti mokame. Technologijų požiūriu įmonės taip pat nėra atsilikusios - daugelis turi sertifikatą ISO 9002”, - sakė asociacijos “Lietuvos maisto pramonė” prezidentas Stanislovas Dulskas.

Įmonės daug vilčių sieja su naryste ES. “Laukiame, kad plačiau atsivertų Europos rinka. Įmonių pajėgumai dabar visiškai nepanaudojami. Todėl daugelis tikisi, kad galės padidinti eksporto apimtis. Šiuo metu asociacijos įmonės vidutiniškai eksportuoja tik apie 20 - 30 proc. produkcijos”, - aiškino asociacijos vadovas. Jo teigimu, vietos rinkoje darosi ankšta. Atsiranda daug naujų, smulkių gamintojų, ypač duonos kepyklų, konditerijos įmonėlių, net didelės maisto parduotuvės gamina pačios.

Tenka tobulinti produkcijos kokybę, kurti naujus produktus, įvertinus pirkėjų poreikius: sveikus, mažiau kaloringus, skirti dėmesio ir lėšų jų reklamai. Jie randa vietą Lietuvos rinkoje, sėkmingai eksportuojami. Kaip pavyzdį S.Dulskas mini akcinę bendrovę “Javinė”, kurios originalūs ir sveiki grūdų gaminiai - javinukai, duoniukai, gruzdučiai ir kiti turi tokią paklausą Lietuvoje ir užsienyje, kad vos spėjama dviem pamainomis gaminti.

Pristatomi nauji produktai

Beveik visi dalyviai, ypač maisto pramonės atstovai, stengiasi parodoje pristatyti bent vieną naują produktą. Gausiai lankoma paroda - tinkama vieta jų reklamai: vartotojai čia pat gali jų paragauti, sužinoti, iš ko jie pagaminti, kur jų galima įsigyti pigiau. Tačiau tai aktualiau rinkos naujokams, tuo tarpu stambios įmonės, jau turinčios nuolatinius vartotojus, kaip tik dėl šios priežasties nebesiveržia dalyvauti “Agrobalte”.

Pasak uždarosios akcinės bendrovės “Biovela” generalinio direktoriaus Virginijaus Kantausko, pirmą kartą parodoje prieš ketverius metus dalyvavusiai įmonei buvo svarbu pasireklamuoti, nes ji tik pradėjo veiklą. Dabar tokio poreikio nebėra. Šiuo metu “Biovela” iš vietinės žaliavos gaminamus beveik 100 pavadinimų gaminius eksportuoja ir į Didžiąją Britaniją, Airiją, deramasi su Vokietijos prekybos tinklais, o ir vietos rinkoje turi savo pirkėją.

Lietuvos šiltnamių asociacijos prezidentas, akcinės bendrovės “Kauno šiltnamiai” direktorius Antanas Šležas apgailestauja, kad pirkėjai dar dažnai susigundo mažomis užsienietiškų gėlių ir daržovių kainomis, nekreipdami dėmesio į jų prastą kokybę: “Mūsų išaugintos gėlės visais aspektais “neša” užsienietiškas. Ilgai laikosi, nes parduodamos šviežios, o ne apvytusios, savo grožį praradusios kelionėje”.

“Jau nekalbu apie daržoves, kurios auginamos nenaudojant cheminių, tik biologines apsaugos priemones. Mūsų šiltnamiai jau pajėgia aprūpinti šviežiomis daržovėmis beveik visus metus: agurkai dera nuo vasario iki spalio, pomidorai - nuo kovo iki lapkričio. Visą žiemą galima nusipirkti ir lietuviškų krapų, petražolių, salotų. Neseniai parduotuvėse pasirodė paprikos, baklažanai”, tikina A.Šležas.

Rinks ir vartotojai

Kasmet “Agrobalt” metu renkami geriausi produktai, kuriems suteikiami parodos aukso medaliai. Šiemet konkursui buvo pateikti 33 produktai ir 6 pakuotės. Medalius pelnė 15 gaminių: AB “Mėsa” sterilizuotas “Pabiručių” paštetas, “Daumantų” majonezas, “Biovela” vytinta medžioklės dešra, UAB “Rūta” saldainių rinkinys “Vilnius”, “Stumbro” trauktinės su brendžiu, nekaloringas latviškas miško uogų džemas, kurį gamina bendrovė “Pūres cechs”.

Medaliu įvertinta ir Vilniaus mėsos kombinato džiovinta dešra servelatas, R.Irtmono firmos pagaminta virta “Sveikuolių” dešra, “Čečetos” rūkyta “Lietuviška” dešra, UAB “Vikeda” ledai “Dadu plombyras”, AB “Danisco sugar Kėdainiai” 10 kg cukraus pakuotė su rankena. Įteikti 3 medaliai už pakuotes, apdovanojimą pelnė ir žemės ūkio technika, ir Lietuvos sunkiųjų veislės eržilas, išaugintas ūkininko Juozo Bekampio.

Už mėgstamiausią produktą šiemet kviečiami balsuoti ir parodos lankytojai - tai naujovė. Vartotojų aukso medalį skirs ne profesionali komisija, o žmonės, kasdien perkantys bei vartojantys maisto produktus, gaiviuosius ir alkoholinius gėrimus. Konkurse dėl šio medalio galės dalyvauti visos parodoje užsiregistravusios Lietuvos bendrovės. Kitas naujas dalykas - šiųmetinėje “Agrobalt” paskutinę parodos dieną, penktadienį, skelbiama akcija “Geras skonis”. Jos metu lankytojams bus rengiamos degustacijos ir naujų produktų pristatymai.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų