”Baltijos tekstilė ir oda” sudomino garsias Europos prekybos firmas Pereiti į pagrindinį turinį

”Baltijos tekstilė ir oda” sudomino garsias Europos prekybos firmas

2003-09-05 00:00

Kitą savaitę prasidedančioje parodoje ketina dalyvauti beveik 90 užsienio firmų

Kitą savaitę prasidedančioje parodoje ketina dalyvauti beveik 90 užsienio firmų 

Per pirmąjį šių metų pusmetį siuvimo bei tekstilės pramonės eksporto apimtys į Europos Sąjungos šalis sumažėjo 4 proc. Tačiau įmonės nesiskundžia užsakymų trūkumu ir į ateitį žvelgia optimistiškai. Praradus vienus užsakovus ES šalyse, ateina kiti, skverbiamasi į Rusijos rinką. Naujų verslo kontaktų gamintojai tikisi kitą savaitę Vilniuje rengiamoje tarptautinėje parodoje “Baltijos oda ir tekstilė”. Joje dalyvauti planuoja 87 užsienio firmos, besidominčios lietuviška produkcija bei galimybėmis bendradarbiauti.  

Žada naujų kontaktų  

Šiemet “Baltijos tekstilė ir oda” sudomino daugelį garsių Europos prekybos firmų. Pasak UAB “Lietuvos lengvosios pramonės centras” direktoriaus Lino Lasiausko, gausios prekybinės misijos atvyksta iš šalių, į kurias Lietuvos tekstilės ir aprangos įmonės parduoda pagrindinę savo produkcijos dalį.

Sulauksime garsių Prancūzijos prekybos tinklų “Auchan” bei “Karrefour”, kurie Lenkijoje turi dešimtis parduotuvių bei prekybos centrų, vokiečių “Metro group”, britų “Tesco” atstovų.

Šiais metais žymiai išaugo lietuviškos produkcijos eksporto apimtys į Jungtinę Karalystę, kuri yra antras po Vokietijos mūsų tekstilininkų ir siuvėjų prekybos partneris. Eksportas į šią šalį siekia per 18 proc. viso lengvosios pramonės eksporto. Ir susidomėjimas neslūgsta. Į parodą atvyksta 3 prekybinės misijos iš Vidurio Rytų Anglijos regiono, Šiaurės Airijos bei Tyne anr Wear regiono, pavieniai įvairių šios šalies firmų atstovai”.

Nemažai potencialių prekybinių partnerių laukiama ir iš Vokietijos, Švedijos, Suomijos, Danijos ir netgi Japonijos, kuri tampa viena iš augančių eksporto rinkų namų tekstilės gaminiams. Neatsisakoma ir ryšių su Rytais plėtojimo. Parodoje dalyvauja nemažai žymių Rusijos firmų iš Maskvos, Sankt Peterburgo ir kitų regionų, Baltarusijos, Ukrainos prekybos kompanijos.  

Plečia gamybos apimtis  

Įmonių vadovai parodos išvakarėse nusiteikę optimistiškai. Kauno avalynės fabriko “Lituanika” direktorius, Avalynės gamintojų asociacijos prezidentas Kęstutis Deltuva teigia, kad įmonę planuojama modernizuoti, perstatyti. Baigiama įdiegti moderni kokybės valdymo sistema, tikimasi greitu laiku gauti ISO 9000 sertifikatą.

“Mums pavyko išlikti ir šiuo metu gana sėkmingai eksportuojame savo produkciją. Pagrindiniai mūsų prekybos partneriai - Anglija, Danija, Suomija, Švedija. Ruošiamės rimtai kovai ES rinkoje, kita vertus, nesame joje naujokai - nuo 1987 m. pradėjome eksportuoti savo gaminius į Italiją ir Vokietiją”, - sako įmonės vadovas.

Jo teigimu, vietinėje rinkoje sekasi sunkiau - “šonus gerokai talžo” kontrabandinės prekės, kurios gabenamos autofurgonais. Vietiniams gamintojams tai nepadeda išsikovoti didesnės vietinės rinkos dalies, jie pasigenda aktyvesnių valdžios veiksmų kovojant su šiuo reiškiniu.

Kauniškė trikotažo bendrovė “Trys sezonai” šiemet persikėlė į naujutėlį pastatą. Pasak generalinio direktoriaus Juliaus Dilio, užsakymų netrūksta. Į Vokietiją išgabenama 20 proc., o į Skandinavijos šalis - 55 proc. gaminių. “Trijų sezonų” produkcija domisi Prancūzijos prekybos tinklai. Ypač džiugu, kad jie perka lietuvišką produkciją su įmonės firminiu ženklu.

“Orientuojamės į Vakarų rinką. Per pirmąjį šių metų pusmetį gamybos apimtis pavyko padidinti 25 proc. Ypač apsidžiaugėme, kad mūsų buvę užsakovai iš Suomijos, prieš metus užsakymus “permetę” į Kiniją, sugrįžo, mat ten jiems prigamino daug broko”, - aiškina J.Dilys.  

Trūksta kokybiškų žaliavų  

Siuvimo įmonė “Dobilas” šiemet parodoje “Baltijos oda ir tekstilė” nusprendė nedalyvauti. “Rugsėjo pabaigoje numatome didelę akciją Maskvoje. Turime planų įsitvirtinti Rytų rinkoje, nors tai sunku, nėra patikimų partnerių”, - tikina įmonės valdybos pirmininkas Saulius Šeštakauskas.

Šiuo metu “Dobilo” pagrindinis prekybos partneris - Vakarų Europos šalys. Šiemet įmonė planuoja 50 proc. augimą. “Pakeitėme įmonės valdymo struktūrą. Nuo liepos pradžios 70 proc. mūsų produkcijos yra gatavas produktas - tai yra patys perkame žaliavas, gaminame ir eksportuojame”, - teigia S.Šeštakauskas.

Daugiausiai problemų kyla dėl lietuviškų žaliavų. Vienintelis tinkamas kokybės požiūriu audinys yra gaminamas AB “Drobė”. Tačiau ši įmonė gamina audinius vyriškiems kostiumams, o “Dobilas” siuva daugiau moteriškų drabužių. Jiems vilnonį audinį tenka pirkti Italijoje.

Anksčiau tokį gamino bendrovė “Liteksas”, tačiau ją įsigijus italams vilnonių audinių gamyba nutraukta. Siuvimo įmonių vadovai mano, kad įmonę italai įsigijo turėdami tikslą ne plėsti gamybą, o sunaikinti konkurentą.

“Prieš kelias dienas bendrovė “Apranga” pateikė užsakymą pasiūti daug paltų. Mes tai kaipmat padarytume, tačiau kol užsakytą audinį gausime iš Italijos, kone mėnuo praeis. Jei šiandien tebeveiktų “Liteksas”, nuvažiuotume į jo sandėlius ir kitą dieną jau turėtume reikiamos žaliavos”, - nusimena, kad neteks gero užsakymo S.Šeštakauskas.

Siuvimo įmonės “ECG” vadovas Edmundas Kolevaitis teigia, kad žaliavas tenka pirkti užsienyje, nes mūsų tekstilės įmonės negamina audinių, tinkamų aukštos kokybės drabužių siuvimui. “Nebeliko “Šilko”, “Kauno audinių”, o kitų įmonių medžiagos prastai nešiojasi, išskalbus blunka, nekokybiška jų apdaila.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų