- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Viešasis transportas daugeliui senjorų yra vienintelė susisiekimo priemonė. Tačiau kartais po kelionės šiuo transportu gali prireikti ir kitos – greitosios medicinos pagalbos automobilio.
Praėjęs penktadienis, nors ir ne 13, o 12 diena buvo, ilgam įsimins kaunietei Onai Šarkuvienei dėl dviejų priežasčių.
Pirmoji – moteris susitiko su giminaite, kurios buvo nemačiusi 55 metus. Antroji – ypatinga kelionė Kauno viešuoju transportu.
Apie 14 val. O. Šarkuvienė su giminaite įlipo į 4-o maršruto troleibusą. Kaunietė greitai atsižymėjo savo nuolatinį bilietą ir žengė užimti vietą atsisėsti.
Jos giminaitė kairėje rankoje laikė krepšį, o dešine ištiesė pinigėlius pro langelį vairuotojui, nes ji gyvena Vilniuje ir jos nuolatinis pas mus negalioja.
„Tą pačią sekundę troleibusas taip šoktelėjo iš vietos, kad mano giminaitė krito aukštielninka, o aš vos spėjau su dviem tašėm atsiremti į turėklą. Nespėjau net prieiti iki sėdimo vietos“, – laiške „Kauno dienai“ liejosi O. Šarkuvienė.
Kiti troleibuso keleiviai šoko kelti nugriuvusią moterį. Anot kaunietės, tik kitame sustojime troleibuso vairuotojas teikėsi keleivei parduoti bilietą ir apibarė.
Tą pačią sekundę troleibusas taip šoktelėjo iš vietos, kad mano giminaitė krito aukštielninka, o aš vos spėjau su dviem tašėm atsiremti į turėklą.
„Vairuotojas ėmė ant jos šaukti, kodėl ji nesilaiko už turėklo. Ji ėmė aiškinti, kad Vilniuje pirmiausiai vairuotojas parduoda bilietus, o tada pradeda važiuoti. Moteris susitrenkė alkūnę ir dubenį, gerai, kad niekas nelūžo. Ji smulkutė, nedidukė ir krisdama dar galvą suspėjo į priekį palenkti, o galėjo būti ir liūdniau. Man buvo labai nesmagu, kad mūsų mieste vis dėl to požiūris į senjorus labai jau negarbingas“, – tęsė O. Šarkuvienė.
Be kita ko, moteris pastebėjo, kad troleibuso vairuotojui nebuvo kur skubėti – jis sustojime buvo minute anksčiau nei nurodyta grafike.
Asociatyvi Freepik nuotr.
Likimo ironija, kad, palydėjusi giminaitę į Autobusų stotį, O. Šarkuvienė įsėdo į to paties vairuotojo vairuojamą 4-o maršruto troleibusą. Vairuotojo vairavimo stilius išliko toks pat – pajudant iš vietos staigus trūkt, keleiviai čiūžt.
„Čia ne pirmas kartas, kai žmonės griūva, susilaužo, susižeidžia, tik tyli ir niekam nesiskundžia. O juk ateis senatvė visiems, vairuotojams taip pat. Ar jau mes, senjorai, pokario vaikai, visą gyvenimą dirbę, mokėję mokesčius, atstatę šalį po karo, nenusipelnėme senatvę užbaigti bent jau nesulaužyti viešajam transporte?“ – retoriniu klausimu laišką redakcijai baigė O. Šarkuvienė.
Dėl O. Šarkuvienės aprašytos situacijos „Kauno diena“ kreipėsi į „Kauno autobusus“. „Nagrinėjant šį įvykį buvo peržiūrėta stebėjimo kamerų užfiksuota medžiaga, kuri parodė, kad keleivė, įlipusi į transporto priemonę, niekur nesilaikė, nes tuo metu bandė paruošti reikiamą pinigų sumą vairuotojui. Visi keleiviai sulipo, vairuotojas uždarė duris ir pradėjo judėti. Stovinčios keleivės jis tiesiog nepastebėjo. Vairuotojas yra įspėtas dėl savo pareigų netinkamo atlikimo“, – nurodė „Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.
Įmonės atstovas taip pat labai apgailestavo dėl susiklosčiusios nemalonios situacijos ir patikino, kad transporto priemonių vairuotojai ne visada spėja pastebėti, ar nėra stovinčių keleivių, kurie nesilaiko, prieš pradedant judėti transporto priemonei.
„Visgi, turime suprasti, kad vairuotojų darbas yra atsakingas ir sudėtingas dalyvaujant judriame eisme, todėl prašome keleivių saugoti save ir įlipus į transporto priemonę nedelsiant atsisėsti arba tvirtai laikytis. Taip pat prašome bilietams skirtus pinigus pasiruošti iš anksto, be grąžos prieš įlipant į transporto priemonę, tam, kad nebūtų trikdomas įlaipinimas bei tam, kad būtų išvengta didesnių nelaimių“, – tęsė R. Stankaitis.
Nujausdami, kad „skęstančių gelbėjimas yra pačių skęstančių reikalas“, klausėme „Kauno autobusų“ kodėl vairuotojams taip sunkiai sekasi iš vietos pajudėti švelniai ir tolygiai, kad nespėję atsisėsti vyresnio amžiaus keleiviai griūna? Kodėl vis dėlto pasitaiko, kad vairuotojai neįvertina įlipančių žmonių situacijos, ypač kada keleiviai perka bilietus?
„Pagrindinė priežastis, kodėl įvyksta šios nelaimės yra pačių keleivių saugumo nesilaikymas – dažnai keleiviai net ir esant laisvoms sėdimoms vietoms, stovi, bet nesilaiko nei už durų laikymosi rankenų, nei už turėklų ar laikymosi diržų su kilpomis. Svarbu nepamiršti, kad vairuotojai dažnai yra priversti staigiai sustabdyti transporto priemonę dėl kitų eismo dalyvių. Pavyzdžiui, pavojingų kitų transporto priemonių manevrų, pėsčiųjų neatidumo. Labai prašome keleivius įvertinti galimas rizikas ir tai, kad vairuotojas negali vienu metu stebėti situacijos kelyje bei pastebėti saugumo nesilaikančių keleivių transporto priemonės viduje“, – aiškino R. Stankaitis.
Transporto eksploatacijos direktorius nurodė, kad įmonė stengiasi priminti vairuotojams būtinus keleivių saugumo niuansus. Anot R. Stankaičio, vairuotojams reguliariai vedami mokymai, kuriuose visada akcentuojami keleivių ir eismo dalyvių saugos klausimai. Taip pat visi įvykiai (kitų eismo dalyvių nusižengimai sukėlę avaringą situaciją viešajam transportui, keleivių susižalojimai) yra fiksuojami vaizdo kameromis ir situacijos išaiškinimui perduodami nagrinėti policijos pareigūnams, jei keleiviai nukenčia arba turi nusiskundimų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė67
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas7
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...