- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno regiono profesinio mokymo įstaigos bendradarbiauja su "Lietuvos geležinkeliais" dėl mokinių pavežėjimo. Tačiau pastaruoju metu mokiniams paslauga pasinaudoti yra sunku, nes, pasak "Lietuvos geležinkelių", techninės galimybės neleidžia lanksčiai reaguoti į kintantį mokymo tvarkaraštį ir apmokėjimą už paslaugas.
Negali atidėti mokėjimo
Į Kaune įsikūrusias profesinio mokymo mokyklas mokiniai suvažiuoja ne tik iš miesto, bet ir aplinkinių regionų. Patogu į mokymus atvykti traukiniu, tad profesinės mokyklos bendradarbiauja su viena "Lietuvos geležinkelių" antrine bendrove "LTG Link" dėl mokinių pavežėjimo, tačiau pastaruoju metu paslaugos tiekimas stringa.
"Mokinių pavežėjimo paslaugas apmoka Lietuvos Vyriausybė per savivaldybes, procesą organizuoja profesinio mokymo įstaigos. Šiai paslaugai yra garantuotos lengvatos. Kiekvienais metais profesinio mokymo įstaigos su Kauno miesto savivaldybe pasirašo tikslinio dotavimo sutartį ne anksčiau nei balandžio mėnesį, o pavežėjimas traukiniais turi vykti visus mokslo metus.
AB "LTG Link" neteikia paslaugos, kol už tai neapmokama, nors profesinio mokymo įstaigų biudžetuose, skiriamuose steigėjo, tokių lėšų nenumatyta, todėl tai kelia didelių problemų. Su kitais paslaugos teikėjais mokymo įstaigos susitaria dėl apmokėjimo už paslaugas atidėjimo ir už paslaugas atsiskaito tada, kai gauna dotacijas", – apie tai, kad "Lietuvos geležinkeliai" nesutinka pakoreguoti mokėjimo grafiko, kalbėjo Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos tarybos narė Kauno regionui, Kauno taikomosios dailės mokyklos direktorė Daina Rožnienė.
AB "LTG Link" neteikia paslaugos, kol už tai neapmokama, nors profesinio mokymo įstaigų biudžetuose, skiriamuose steigėjo, tokių lėšų nenumatyta, todėl tai kelia didelių problemų.
Kintamas tvarkaraštis
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų (PPAR) organizuotoje diskusijoje su "Lietuvos geležinkelių" atstovais buvo iškelta dar problema, susijusi su profesinio mokymo įstaigų mokinių pavežėjimu. Pasak D.Rožienės, norint pasinaudoti lengvatiniais traukinio bilietais, reikia nurodyti ne tik konkrečias stoteles, kuriose įlips ir išlips mokiniai, bet ir tikslų laiką, tačiau mokinių tvarkaraštis yra kintamas, todėl ne visada pavyksta traukiniais vykti būtent nurodytu laiku.
"Užsakant bilietus iš mokymo įstaigų yra reikalaujama nurodyti tikslų mokinio kelionės laiką, tai kelia papildomų problemų, nes dėl modulinio mokymo organizavimo ypatumų mokinių tvarkaraščiai dažnai keičiami, COVID-19 situacija taip pat daro įtaką dažniems mokymo organizavimo pasikeitimams. Profesinio mokymo įstaigose mokosi specialiųjų poreikių mokiniai, kurie turi menkus socialinius įgūdžius ir todėl dažnai negali pasinaudoti lengvatomis", – diskusijos metu dėstė D.Rožnienė.
Ji aiškino, kad šiuo metu ne visada yra iš anksto žinoma, kaip bus vykdomas mokymo procesas, todėl reikėtų, kad "Lietuvos geležinkeliai" į tai atsižvelgtų ir leistų lanksčiau nurodyti laiką, kada mokiniai važiuos traukiniais į mokslus ar namus. Kaip nurodė Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos tarybos narė Kauno regionui, su "Lietuvos geležinkeliais" nepavyksta rasti bendro sutarimo, todėl dažnai profesinio mokymo įstaigų mokiniai turi už traukinio bilietą mokėti visą kaina.
Techninės galimybės
"Lietuvos geležinkelių" atstovai Kauno PPAR diskusijoje sutiko, kad kol kas mokinių pavežėjimo paslaugai trūksta lankstumo, tačiau dėl techninių galimybių šiuo metu sistemoje negalima nurodyti kintamo mokinių važiavimo laiko. Specialistai nurodo, kad išeitis – bilietas, kuris leidžia važiuoti traukiniais nurodytomis stotelėmis, tačiau tai padaryti galima nebūtinai konkrečiu laiku.
Keleivių vežimo bendrovės "LTG Link" atstovas Gediminas Šeškus nurodė, kad situacija dėl koronaviruso neaiškumo įveda ne tik į mokymo procesą, bet ir į transporto sektorių, ne išimtis – ir į geležinkelius, nes dėl sumažėjusių keleivių srautų tenka koreguoti ir traukinių maršrutus. Jis minėjo, kad nelanksčią bilietų įsigijimo tvarką lemia techniniai netobulumai.
"Bilietų pardavimo sistema įdiegta gana seniai, ji jau pasenusi ir šiuo metu net nėra galimybės perprogramuoti kitaip. Šiuo metu jau yra paskutinėse vystymo stadijose naujos bilietų pardavimo sistemos pirkimas, ją įdiegti numatome iki kitų metų vidurio. Ją įdiegiant, stengsimės atsižvelgti į tokius poreikius, kai reikia lanksčiau žiūrėti į situacijas, kai lengvatinius bilietus perka įstaigos. Ši sistema turės daug platesnių galimybių tiek perkant, tiek grąžinant bilietus", – situaciją dėl bilietų pardavimo diskusijoje aiškino G.Šeškus.
Jis nurodė, kad, kol nėra techninių galimybių profesinėms mokykloms pasiūlyti lankstesnių bilietų, rekomenduojama rinktis nuolatinius bilietus.
"Ypač tiems moksleiviams, kurie turi dažnesnį keliavimo poreikį, rekomenduojame naudotis terminuotais bilietais, kuriems galima gauti iki 55 proc. siekiančią nuolaidą. Su tokiu bilietu konkrečiu maršrutu galima važiuoti neribotą kiekį. Kitaip tariant, bet kurią dieną, bet kuriuo laiku konkrečiu maršrutu asmuo gali keliauti. Tie, kurie keliauja mažiau, laikinai gali tekti ieškoti kitų būdų, kaip įsigyti bilietų", – nurodė "LTG Link" atstovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?8
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms4
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų31
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose25
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa28
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...