Keletą savaičių trukęs kapitalinis vamzdynų remontas, o jo rezultatas – kosminė sąskaita ir tik kosmetiškai aptvarkytos patalpos. "Kauno diena" pasidomėjo, su kokiais iššūkiais susiduria daugiabučių gyventojai, rengdamiesi artėjantiems šalčiams ir šildymo sezonui.
Apgavo auksiarankiai
Dienraščio redakciją neseniai pasiekė skaitytojo laiškas, kuriame jis papasakojo apie kryžiaus kelius, nueitus keičiant daugiabučio namo vamzdynus. Pasak autoriaus, viename miesto daugiabučių grupelė gyventojų sutarė pakeisti aprūdijusius vamzdynus. Bendras gyventojų sprendimas iniciatoriams kainavo daug nervų, tačiau dar daugiau sveikatos pareikalavo santykiai su darbus atlikusiais meistrais, rastais pagal skelbimą laikraštyje.
Nors iš pradžių darbininkai atrodė solidžiai, vėliau gyventojus ėmė erzinti nuolatinis terminų nesilaikymas. Vėliau "auksarankiai" netgi mėgino apgauti užsakovus atlikdami tik dalį numatytų darbų, bet sąskaitas pateikdami už visą objektą. Gyventojai klastą pastebėjo tik paskutinę akimirką prieš pervesdami pinigus.
Redakcijos kalbinti namus administruojančios įmonės specialistai pripažino susidūrę su ne viena panašia istorija.
"Tokių atvejų pasitaiko ir ne taip retai. Prisiklausome neįtikimų istorijų", – prisiminė bendrovės "Mano būstas LT" atstovė Vida Naudžiūnienė.
Neseniai šios įmonės specialistams teko guosti moterį, kurią įžūliai apgavo privačiai dirbantys meistrai. Gyventoja savo bute ir dalyje bendro naudojimo patalpų nutarė pakeisti pasenusius vamzdžius. Jie ir buvo pakeisti, tačiau tik tose vietose, kurios buvo matomos išoriškai. Kitur – palikti senieji.
"Galite įsivaizduoti, kokia buvo jos reakcija, kai neseniai ji iškvietė mūsų meistrus atlikti smulkių darbų, o sužinojo, kad ir toliau tebegyvena su surūdijusiais vamzdynais. O juk už darbus ji atseikėjo apvalią sumą. Žmogus tiesiog neteko žado", – pasakojo V.Naudžiūnienė.
Skambučių pagausėjo
Bendrovės Kauno regiono skyriui vadovaujanti specialistė neslėpė, kad tokie atvejai paskatina gyventojus kreiptis pagalbos į kvalifikuotus specialistus.
"Tarkime, mūsų meistrai gauna vis daugiau užsakymų atlikti darbus privačiuose butuose. Matyt, gyventojai mumis pasitiki labiau nei auksarankiais iš gatvės ar skelbimų skilčių. Žmonės įsitikino, kad mūsų darbų kokybė nekels abejonių, ir jie turės ilgalaikę garantiją. O jei iškils klausimų, jie net ir prabėgus ilgesniam laikui galės kreiptis į aiškiai nurodytą specialistą ir gaus išsamią konsultaciją", – svarstė V.Naudžiūnienė.
Ypač užsakymų pagausėja artėjant šaltajam laikotarpiui. Gyventojai, šiltaisiais mėnesiais gyvenę malonesniais rūpesčiais, tarsi prisimena apie artėjančius žiemos išbandymus.
"Kai kurie gyventojai tik atvėsus orams pamato, kad kažkuris langas praleidžia šaltį ar prastai šyla radiatorius. Mūsų aptarnaujamuose daugiabučiuose jie visada gali kreiptis į namui priskirtą pastato administravimo vadybininką. Dirba ir mūsų skambučių centras, operatyviai priimantis informaciją", – pasakojo darbuotoja.
Jos teigimu, įmonės avarinės tarnybos ekipažai į iškvietimus reaguoja bet kuriuo paros metu. Gedimus jie stengiasi pašalinti ne ilgiau kaip per parą.
Gelbėja ir kates
V.Naudžiūnienės žodžiais, administravimo vadybininkai jau įprato atlikti ne tik tiesiogines pareigas – prižiūrėti namą ir jo aplinką, bet ir išklausyti gyventojus, patarti jiems buitiniais, netgi gyvenimiškais klausimais.
"Daugiabučiuose gyvena nemažai senyvo amžiaus, vienišų žmonių. Mes laikomės principo, kad ne tik jie turi eiti pas mus, bet ir mes lankytis pas juos. Su gyventojais randame bendrą kalbą, reguliariai pildome jų pageidavimų anketas ir analizuojame surinktą informaciją. Taip užsimezga šiltesnis ryšys tarp vadybininko ir gyventojo", – kalbėjo specialistė.
Jos žodžiais, kauniečiai prašo padėti ne tik tiesioginiais namo eksploatacijos klausimais.
"Žmonėms padėjome ir nugenėti medžius, ir greičiau išvežti nuolat perpildomus šiukšlių konteinerius, netgi prižiūrint benames kates", – šypsojosi pašnekovė.
Kaip gražaus bendradarbiavimo pavyzdį V.Naudžiūnienė nurodė Taikos pr. 103 daugiabutį. Šis namas pagarsėjo kaip vienas labiausiai sutaupiusių mokesčiams už šildymą. "Kauno dienos" kalbinta viena jo gyventojų ponia Antanina atskleidė, kad sąskaitas pavyko sumažinti namą prižiūrinčiai bendrovei pasiūlius įgyvendinti šilumą taupančias priemones.
"Buvo sutvarkytas šilumos punktas, pakeisti seni laiptinių langai. Investicijos kainavo ne tiek ir mažai, užtat dabar žiemą pasitinkame kur kas ramesni", – džiaugėsi pašnekovė.
Naujausi komentarai