Kodėl alternatyvus ugdymas populiarėja?

Mokslo metai jau įpusėjo, tačiau tėvai, besirūpinantys vaikų išsilavinimu, net ir metų eigoje toliau ieško geriausių mokymosi sąlygų savo vaikams.

Tėvų iniciatyva

"Jaučiame suaktyvėjusį tėvų domėjimąsi alternatyvia pedagogika. Valstybinės mokyklos keičiasi, tačiau, matyt, tai vyksta ne taip greitai, kaip norėtųsi, todėl tėvai jaučiasi geriau, savo vaikams rinkdamiesi netradicinę pedagogiką", – teigė Kauno Valdorfo mokyklos pavaduotoja ugdymui, klasės mokytoja Kristina Pačėsienė.

Valdorfo pedagogikos bendruomenė šiemet mini 100 metų jubiliejų. "Kauno diena" iš arčiau pažvelgė, kaip šios pedagoginės idėjos sklinda Kaune.

2009-aisiais Kaune mokytojų ir tėvų iniciatyva buvo įkurta privati, pelno nesiekianti Valdorfo mokykla. Nuo to laiko ši institucija vykdo ne tik mokyklinį, bet ir ikimokyklinį bei priešmokyklinį ugdymą.

Nuo 2017 m. mokykla, gavusi Švietimo ir mokslo ministerijos pritarimą, įgijo gimnazijos statusą ir teikia vidurinį išsilavinimą.

Viena iš svarbiausių mūsų puoselėjamų vertybių yra bendruomeniškumas.

Aktyvus susidomėjimas

Pradėjusi su 100 mokinių, Kauno Valdorfo mokykla dabar džiaugiasi 280 ugdytinių. Šiais metais mokyklos administracijai, sprendžiančiai gimnazinių klasių mokinių sutalpinimo klausimą, teko uždaryti vieną darželio grupę. Tai nuostolis mokyklos šeimoms, kurių vyresnieji broliai ar seserys mokosi šioje mokykloje.

Vienas iš pagrindinių sėkmės veiksnių, dirbant pagal šią pedagogiką – tai ugdymo proceso organizavimas taip, kad atlieptų vaiko ar jaunuolio amžiaus tarpsnį ir tam metui būdingus interesus, norus ar troškimus. Vidinis poreikis patirti tiesą, gėrį ir grožį, gali būti įvairiai atlieptas. Valdorfo mokyklose ne tik ugdymas, bet ir visas gyvenimas – ruošimasis svarbiausiems metų įvykiams, šventėms, patys renginiai, netgi talkos ar žygiai į artimiausią miško parką – tampa ugdomosiomis priemonėmis, padedančiomis vaikams augti asmenybėmis.

"Sulaukiame vis didesnio tėvų susidomėjimo mūsų mokykla. Viena iš priežasčių yra ta, kad ir mums, mokyklos darbuotojams, ir tėvams rūpi vaikai, esantys šalia mūsų", – pastebi pavaduotoja ugdymui Eglė Kriaučiūnienė.

Ko gero, jausmą, kad esi svarbus, tavimi domisi, esi ne vienas, dažniau patirsi būdamas bendraminčių būryje. "Viena iš svarbiausių mūsų puoselėjamų vertybių yra bendruomeniškumas. Aktyvus tėvų dalyvavimas vaikų mokymosi procese – vienas iš ypatumų Kauno Valdorfo mokykloje. Mokantis šioje mokykloje, neužtenka pasidomėti, kaip vaikui sekėsi pamokose. Šios mokyklos mokinių tėvai dalyvauja visose šventėse, išvykose su klase, kartu su vaikais ruošiasi renginiams. Kadangi mokykla įsteigta mokytojų ir tėvų iniciatyva, ši organizacijos dalis ir toliau aktyviai rūpinasi gyvenimo mokykloje gerinimu, pavyzdžiui, dalyvauja Plėtros grupės veikloje, ieško finansinės paramos sunkiai besiverčiančioms šeimoms", – pasakojo mokyklos vadovė Vilma Šlentnerienė.

"Kitos svarbios vertybės yra laisvė, pagarba, esmiškumas – prasmės paieškos. Galima išskirti ir saiką, kuris ypač svarbus dabartinėje visuomenėje, kurioje vis daugiau žmonių pasirenka eiti sąmoningumo keliu ir atsiriboti nuo vartotojiškumo", – gimnazijos vertybes vardino V.Šlentnerienė.

Mokyklos bendruomenė šiuo metu rūpinasi, kaip mokyklai įsigyti naujas patalpas, kuriose galėtų sutilpti visi norintys mokytis.

Ieško naujų patalpų

"Dabar mokykla yra įsikūrusi ankštose buvusio darželio patalpose, kuriose veikia ir darželis, ir mokykla. Jau kuris laikas Kauno miesto savivaldybė skelbia aukcionus ir bando parduoti netoliese esantį, apleistą ir nusiaubtą pastatą – buvusią Vydūno mokyklą. Šis statinys, manome, galėtų tapti tinkama vieta augančiai mokyklai įsikurti ir toliau sėkmingai vystyti savo veiklą. Vydūno mokyklos erdvėse po vienu stogu, tilptų ir darželis, ir mokykla", – sakė tėvų tarybos narys, dalininkas Darius Straigis.

Įsigijus apleistos mokyklos erdves ir jas atnaujinus, atsirastų galimybė ne tik priimti daugiau mokinių, tačiau ir užtikrinti jiems komfortiškesnę aplinką.

"Naujose patalpose būtų erdvės įrengti aktų, sporto sales, erdvią valgyklą, stadioną. Pakaktų klasių pamokoms ir popamokinei veiklai. Tačiau savomis jėgomis kol kas nepajėgiame aukcione įsigyti parduodamos mokyklos, todėl nusprendėme ieškoti investuotojo, galinčio nupirkti parduodamą pastatą su žemės sklypu ir suteikti gimnazijos bendruomenei galimybę jį įsigyti išsimokėtinai. Nors esame ne pelno siekianti VšĮ, tačiau apskaičiavome, kad susitelkę pajėgtume išmokėti reikiamą sumą", – užtikrintas D.Straigis.

Svarbi investicija

Su tokia bendruomene, kuri kartu keliauja, švenčia šventes, stato miuziklus, augina rugius, kepa duoną, valo parko mišką, rengia muges, dalyvauja talkose, iš tiesų, galima kalnus nuversti. "Matome visą administravimo schemą – nuo pat naujų erdvių įsigijimo iš investuotojo iki išsimokėjimo, dėl to nebijome prisiimti tokios atsakomybės. Suvokiame, kaip pinigai bus grąžinami. Deja, bankams esame nepatrauklūs, nes nesiekiame pelno, tačiau privatiems investuotojams esame tikrai gera investicija. Jei įsigytume mokyklą, atsirastų galimybė prašyti daugiau paramos iš užsienio fondų, nes jau būtume nebe nuomotojai, o savininkai. Dalyje paramai gauti skirtų projektų mes negalime dalyvauti tik todėl, kad neturime savo nuosavybės ir dėl to negalime pagrįsti projektų vystymo nuoseklumo. Žingsniai artimiausioje ateityje – kurti UAB, priimti įnašus iš tėvų, praėjus dvylikai metų, kai vaikas baigia mokyklą, tuos įnašus sugrąžinti", – idėjomis dalijosi tėvų tarybos narys D.Straigis.

"Įprasta investuoti į sporto erdvių atnaujinimą, būsto jaunoms šeimoms įrengimą, o investicijos į švietimą – retenybė. Priešingai, spaudoje dažniau galima rasti pranešimų apie uždaromas mokyklas. Žinoma, tam yra savų priežasčių. Todėl Kauno Valdorfo mokyklos augimas džiugina mokyklos bendruomenę, ir tai skatina ieškoti geresnių mokymosi sąlygų", – teigė pavaduotoja ugdymui K.Pačėsienė.

"Todėl labai lauktume žmogaus ar žmonių, kurie susidomėtų ir norėtų paremti Kauno Valdorfo mokyklą, įsigyjant naujas patalpas, remtų ne tik mokyklą bet ir kitas iniciatyvas, kurias gimnazija vykdo ne tik dėl savęs. Tai būtų didžiulis indėlis į Lietuvos visuomenę", – sakė mokyklos vadovė V.Šlentnerienė.

Mokyklos bendruomenė prašo ne paramos, o skatina visus, kurie turi galimybę, prisidėti prie idėjos įsigyti didesnes patalpas augančiai mokyklai. Mokyklos atstovai skatina susidomėjusius prisidėti prie projekto įsigyti pastatą ir tokiu būdu palaikyti kuriamą sąmoningesnę, kūrybiškesnę ir atsakingesnę visuomenę.

"Jei atsirastų altruistų, kuriems socialiai atsakingos idėjos yra patrauklios, kviečiame juos atvykti į mokyklą, pamatyti, kaip mes gyvename, kaip jaučiasi vaikai", – ragina mokyklos vadovė V.Šlentnerienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kelmas

kelmas portretas
Tarp kitko paanalizavus pažangiąją Suomijos švietimo sistemą matosi nemažai Valdorfo mokyklose taikomų metodų ir sistemų. Taip kad nereikia nuvertint alternatyvių mokyklų. Ne visiems tinka tas pats mokymo kurpalis atsiskleidimui. Gaila, kai aš augau tokių pasirinkimų nebuvo.

Viltis

Viltis portretas
Kiekvienam savo, nėra nei geriausios nei blogiausios mokyklos. Kiekvienas ieško tai, kas geriausia vaikui, o kiekvienas yra asmenybė, skirtingas ir negalim visi mokytis pagal vieną kurpalių.

Raimis

Raimis portretas
Tai jau pirmieji dvyliktokai išleisti. Ir išėję aksčiau iš mokyklos , puikiai mokosi kitose švietimo įstaigose.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių