Kauno centre keisis automobilių ir dviračių eismas

Artimiausiu metu vairuotojams teks keisti įpročius, nes centrinėse Kauno vietose keisis eismo organizavimo tvarka. Pokyčiai palies ir dviratininkus.

Posūkis į kairę

Eismo saugumo komisija pritarė Vytauto prospekto ir Karo ligoninės gatvės sankryžoje šiek tiek pakoreguoti eismo tvarką. Specialistai pritarė, jog važiuojant iš Karo ligoninės gatvės automobiliams būtų draudžiama sukti į kairę. Vairuotojai galės sukti tik į dešinę ir keliauti link geležinkelio stoties. Tokie pakeitimai būtini tam, kad būtų sklandžiai vykdomas ir taip intensyvus Vytauto prospekto eismas ir sumažėtų avarijų tikimybė. Atitinkami ženklai, draudžiantys sukti į kairę, bus sudėti artimiausiu metu.

„Nuo „Žalgirio“ arenos važiuojantys vairuotojai kairįjį posūkį į Vytauto prospektą galės daryti per Griunvaldo gatvę. Iš Karo ligoninės važiuodami tik į dešinę, pagerins Vytauto prospekto pralaidumą. Be to, galima sukti į Bažnyčios gatvę ir ten apsisukti, nes ten prie autobusų stoties yra įrengta žiedinė sankryža“, – aiškino eismo saugumo specialistai.

Kiti pakeitimai

Dar keliose centrinėse Kauno vietose vairuotojams teks stebėti naujus ženklus. Štai Nemuno gatvėje, ties Senamiesčio progimnazija atsiras „Kiss & Ride“ stotelė. Šios mokymosi įstaigos bendruomenė prašė, kad būtų užtikrinta saugi galimybė ryte išleisti vaikus. Iki šiol vaikus atvežę tėvai sustodavo kairėje Nemuno gatvės pusėje, tuomet vaikams tekdavo kirsti gatvę, kad patektų į progimnaziją. Įrengus „Kiss & Ride“ stotelę, vaikai bus išlaipinami toje pačioje pusėje, kur yra mokykla.

„Dabar dešinėje pusėje eina dviračių takas „Like Bike“. Įrengus saugią vaikų išleidimo stotelę, dviračių takas turės būti pertrauktas – jis užsibaigs prieš „Kiss &Ride“ aikštelę, o už jos vėl tęsis. Siūlome šią stotelę įrengti už pėsčiųjų perėjos, tad sustoję automobiliai nepablogins pačios perėjos matomumo“, – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Gaunasi, kad tiek dviratininkai, tiek vairuotojai vieni kitų nemato ir kyla konfliktinių situacijų.

Stebėti šviesoforo signalą vairuotojams teks ir Laisvės alėjos pradžioje. Kol kas važiuojant nuo Vytauto parko laiptų ties sankryža su Vytauto prospektu yra įrengta žalia rodyklė, leidžianti praleidus pagrindinį automobilių srautą, sukti į dešinę ir kilti Parodos kalnu. Eismo saugumo komisija pritarė šią žalią rodyklę naikinti, tad patekti į Vytauto prospektą bus galima tik degant žaliam šviesoforo signalui. Žalia rodyklė Laisvės alėjos ir Vytauto prospekto sankryžoje naikinama dėl nesutarimų su dviratininkais.

„Nuo Parodos kalno nusileidę dviratininkai per pastatą nemato automobilių ir kerta Laisvės alėją, tuo metu automobilių vairuotojai dėl žalios rodyklės daro posūkį į dešinę. Gaunasi, kad tiek dviratininkai, tiek vairuotojai vieni kitų nemato ir kyla konfliktinių situacijų. Šioje vietoje nėra intensyvus automobilių srautas, todėl posūkio manevrą užtenka atlikti degant šviesoforo signalui“, – sakė P.Keras.

Dviračių eismas

Eismo saugumo komisijoje panaikintas sprendimas drausti dviratininkams važiuoti nelyginiais namų numeriais pažymėta Parodos kalno puse. Bus nuimti dviratininkų eismą draudžiantys kelio ženklai, tad dviratininkai galės vėl važiuoti abejomis Parodos kalno pusėmis.

Sprendimas drausti dviračių eismą viena šio kalno puse buvo priimtas prieš maždaug du metus. Tuomet vietos gyventojai skundėsi, kad dviratininkai nuo kalno leidžiasi dideliu greičiu, tad gali kliudyti pėsčiuosius bei į namus einančius kauniečius. Dviratininkų bendrijos atstovas tikino, kad toks sprendimas buvo nelogiškas, nes kitoje gatvės pusėje taip pat yra gyvenamųjų namų, bet ten dviratininkai galėjo laisvai važiuoti.

„Šita atkarpa yra intensyvi magistralinė dviratininkų trasa. Nėra alternatyvų, kaip patogiau užvažiuoti į kalną. Kai eismas vyksta abiejose gatvės pusėse, pasiskirsto srautai. Be to, kas drąsesni ir nori greičiau nusileisti, važiuoja važiuojamąja kelio dalimi, o važiuojant šaligatviu ir taip galioja taisyklės, kad reikia pristabdyti ir apvažiuoti pėsčiuosius. Nebuvo logikos uždrausti eismą Parodos kalnu toje pusėje, kur yra biblioteka, nes ženklas draudė galimybę ir kilti į kalną, nors kylant nėra didelio greičio. Toks ženklas neatlieka jokios funkcijos, tik erzina dviratininkus“, – nuomonę išsakė Lietuvos dviratininkų draugijos atstovas.

Jis pridūrė, kad dviračių eismą draudžiantis ženklas kėlė įvairias interpretacijas, nes ne visiems buvo aišku, ar draudžiama važiuoti šaligatviu, ar ir važiuojamąja kelio dalimi, todėl kai kurie dviratininkai ženklo tiesiog nepaisė. Be to, dviratininkų nuomone, gyventojai prašė drausti dviračių eismą viena kryptimi, dėl to, kad norėjo apsaugoti savo automobilius, kuriuos palieka ant prie namų esančio šaligatvio.

Eismo saugumo komisijos nariai patikino, kad dviračių eismą draudžiantys kelio ženklai bus nuimti artimiausiu metu, tačiau jie pažymėjo, kad reikės pasirūpinti priemonėmis, kurios skatintų dviratininkus šioje vietoje pasirinkti saugų greitį. Svarstoma pasinaudoti socialine reklama ir taip atkreipti nuo kalno besileidžiančių dviratininkų dėmesį. Be to, apie eismo pakeitimus ketinama informuoti ir gyventojus, kurių prašymu prieš du metus buvo uždraustas dviračių eismas viena Parodos kalno puse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vaidas

Vaidas portretas
Ačiū už geras naujienas

veteranas55

veteranas55 portretas
Kaip suprantu kalbame apie Kauną ne apie Londoną :) Gal kas išverstumėte - „Kiss &Ride“, „Like Bike“

koment

koment portretas
Taip pat siūlau peržiūrėti naujai įrengtas sankryžas ir esant galimybei sumažinti ženklų, šviesoforų stulpų skaičių, nes daug kur dubliuojasi ar stovi ant dviračių tako vidurio. PVZ. pažiūrėkit Laisvės-Vytauto sankryža ties policijos komisariatu.
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių