Vargas dėl naujo automobilio: ar pavyks atgauti pinigus?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Naujas automobilis ne visada užtikrina, kad važiuosite be rūpesčių. Net ir garantija nesuteikia ramybės. Tuo įsitikino Kauno rajono gyventoja Inga Striganavičiūtė, prieš dvejus metus įsigijusi naujutėlaitį automobilį "Nissan Juke".

Naujas automobilis ne visada užtikrina, kad važiuosite be rūpesčių. Net ir garantija nesuteikia ramybės. Tuo įsitikino Kauno rajono gyventoja Inga Striganavičiūtė, prieš dvejus metus įsigijusi naujutėlaitį automobilį "Nissan Juke".

Nenorėjo rūpesčių

Važiuoti, o ne nuolat remontuoti ir ieškoti patikimų meistrų – toks buvo I.Striganavičiūtės noras, todėl moteris apsisprendė pirkti naują automobilį iš Kaune esančio "Nissan" atstovo bendrovės "Ivuana". Šiandien moteris mielai susigrąžintų sumokėtus per 60 tūkst. litų arba sutiktų, kad mašina būtų pakeista nauja.

"Tai gamyklinis defektas. Man nereikia taisyto automobilio, šitiek pinigų sumokėjau už naują! Tad neketinu nuleisti rankų", – aiškino I.Striganavičiūtė. Moteris jau dvejus metus vargsta su vis gęstančiu mašinos varikliu.

Pirmas gedimas esą išlindo po keturių važinėjimo naujuoju "Nissan Juke" mėnesių. "Pastebėjau, kad atšoko oro pagalvės dangtis. Ne iš karto susirūpinau, tačiau kai visai atsilupo, nuvažiavau į "Nissan" autorizuotą saloną Kaune, kur ir pirkau automobilį. Jie per dešimt minučių pakeitė tą oro pagalvę", – prisiminė moteris. Tai tebuvo įžanga į tolesnius moters rūpesčius dėl naujutėlaičio automobilio.

Sustojo kelyje

I.Striganavičiūtė pasakojo, kad po oro pagalvės remonto ji gavo automobilio nutempimo pamoką. Kelyje Kaunas–Vilnius mašinos variklis užgeso ir nė iš vietos. Pasak I.Striganavičiūtės, "Nissan" buvo nutemptas ir tame pačiame servise apžiūrėtas, gedimas nerastas, o moteris išlydėta linkint geros kelionės.

Linkėjimai neišsipildė. "Važiuojant užsidegdavo lemputės ir automatiškai greitis sumažėdavo iki 40 km/val., paskui užgesdavo variklis. Ši problema vis kartojosi", – pasakojo naujo automobilio savininkė.

"Nissan" atstovai Kaune neneigia, kad pernai liepą I.Striganavičiūtės automobilis svečiavosi jų servise. Administracija taip apibūdina savininkės vizitą: "Automobilis buvo pristatytas į servisą dėl užsidegusios prietaisų skydelyje įspėjamosios lemputės, rodančios, kad variklio valdymo sistema užfiksavo kažkokią klaidą. Tokio pobūdžio įspėjimas galimas dėl įvairių priežasčių, pvz., netinkamos kuro kokybės, drėgmės ir t. t."

Gedimo nerado

"Buvo atlikta kompiuterinė diagnostika, pašalintos rastos klaidos, jokios atsarginės dalys nebuvo keičiamos. Automobilis atiduotas pirkėjai toliau eksploatuoti", – dėstė bendrovės "Ivuana" direktorius Artūras Ūsas.

Tuo metu naujuoju automobiliu I.Striganavičiūtė buvo pravažiavusi viso labo 4 tūkst. km. Kad tai gali būti gamyklinis defektas, moteris sakė iš karto ėmusi aiškinti "Nissan" centre Kaune, tačiau jo darbuotojai esą moteriai garantavo, kad mašina yra kokybiška.

Automobiliu "Nissan Juke" savininkė dabar yra pravažiavusi beveik 30 tūkst. km. Garantija galioja 100 tūkst. km ridai arba trejus metus. "Jie laukia, kol baigsis garantinis laikas, o tada – gaudyk vėją laukuose", – nervinasi I.Striganavičiūtė.

Pasikartojantis "stop"

Moteris prisiminė vieną įspūdingiausių savo kelionių į Italiją "Nissan" centro darbuotojų garantuotu puikiuoju automobiliu. "Manęs laukė 2,5 tūkst. km kelionė. Mašina buvo tik po diagnostikos. Pirmą kartą užgesau Lenkijos miškuose", – patirtimi dalijosi "Nissan Juke" savininkė. Moteris pasakojo palaukusi apie pusvalandį. Bandymas užvesti variklį pavyko ir ji toliau riedėjo Lenkijos keliais.

Vis dėlto "Nissan Juke" esą vis užgesdavo maždaug kas 300 km. Moteris leisdavo varikliui atvėsti ir vėl bandydavo važiuoti. Taip priverstinai stabčiodama I.Striganavičiūtė pagaliau pasiekė Italiją.

Ten jau nieko nelaukdama šiemet gegužę susirado "Nissan" atstovus. "Jie pakeitė filtrą, bet perspėjo, kad jei kartosis panašus gedimas, būtinai turiu kreiptis ten, kur pirkau mašiną, nes tai greičiausiai yra gamyklinis defektas", – pasakojo I.Striganavičiūtė.

Kelionė atgal į Lietuvą praėjo be nuotykių, bet paskui mašina nedavė ramybės. Pasak I.Striganavičiūtės, grįžus į Lietuvą užsidegė trečia įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje. "Laukiau keturias valandas, tikėdamasi, kad mašina vėl užsives. Tačiau po laukimo valandų automobilis ėmė visas drebėti. Tokiu drebančiu ir nuvažiavau į "Nissan" centrą", – dėstė moteris.

Trūko kantrybė

Tą kartą serviso darbuotojai jau neįrodinėjo, kad automobilis tvarkingas. Diagnozė – keisti purkštuką. Apie šį gedimą "Kauno dienai" patvirtino ir bendrovės "Ivuana" Kauno skyriaus vadovas.

"Pagal naujai išreikštą nusiskundimą buvo atlikta automobilio kompiuterinė diagnostika ir nustatyta, kad automobiliui reikia pakeisti vieną kuro purkštuką, kuris yra susidėvėjęs, – aiškino A.Ūsas. – Tai smulkus ir daug pastangų suremontuoti nereikalaujantis gedimas. Nurodytam automobiliui galioja gamintojo suteikta garantija, tad įmonė užsakė reikiamą atsarginę dalį, kurią pakeisti galima bet kuriuo metu. Dėl mums nežinomų priežasčių pirkėja atsisakė tai daryti. Pirkėjai taip pat buvo paaiškinta, kad automobiliui yra suteikta trejų metų arba 100 tūkst. km ridos gamintojo garantija ir kad už šias paslaugas mokėti nereikės."

"Man pasiūlė dešimčiai dienų palikti automobilį ir esą per dvi savaites galėsiu jį atsiimti jau su pakeistu purkštuku, bet nepasiūlė pakaitinio automobilio. Jie pasiūlė išsinuomoti. Kaip klientė tikėjausi pagarbos", – pasakojo I.Striganavičiūtė. Būtent toks "Ivuanos" darbuotojų požiūris, pasak moters, ją paskatino ieškoti teisybės.

Konfliktas tęsiasi

Moteris įsitikinusi, kad mašina ne sugedo, o nuo pat pradžių buvo su gamykliniu defektu, kuris išryškėjo praėjus keturiems mėnesiams po pirkimo. Esą pirmiausia tai pasireiškė atšokusia oro pagalve, o paskui pradėjo lįsti ir rimtesni dalykai. "Aš kaip moteris gal ir ne viską išmanau, tačiau remiuosi tuo, ką man meistrai sakė Italijoje", – dėstė I.Striganavičiūtė.

"Nissan Juke" pardavėjai tvirtina, kad I.Striganavičiūtė visą automobilio eksploatacijos laiką įmonėje "Ivuana" jokių techninių priežiūros darbų nebuvo atvykusi atlikti. "Visos paslaugos, kurias mūsų įmonė suteikė nurodytam automobiliui buvo tik plovyklos paslaugos", – aiškino A.Ūsas.

Bendrovė taip pat tvirtina, kad apie jokius gedimus ar kitus automobilio remontus atliktus ne Lietuvoje jie informacijos neturi.

I.Striganavičiūtė surašė pretenziją Valstybinei ne maisto produktų tarnybai prie Ūkio ministerijos. "Kol negausiu jų atsakymo, net neketinu keisti to purkštuko", – apsisprendė I.Striganavičiūtė.


Komentaras

Antanas Dzikas

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Kauno skyriaus vedėjas

Esame gavę skundą dėl "Nissan Juke" automobilio. Vartotoja mini gamyklinį automobilio defektą, tačiau jo niekuo negrindžia. Ji mini, kad nuo pat automobilio įsigijimo 2012 m. dėl jo turėjo rūpesčių. Automobilio variklis ne kartą buvo užgesęs kelyje. Nurodo, kad automobilis gedo ištisus dvejus metus. Ji reikalauja nutraukti sutartį ir grąžinti pinigus arba pakeisti automobilį nauju.

Pagal vartotojos pateiktus dokumentus neaišku, kaip ir kas nustatė jos minimą gamyklinį defektą. Be abejo, vyksta tyrimas. Inspektorius išsamiai išnagrinės medžiagą. Bus pateiktas atsakymas vartotojai, ši galės su juo sutikti arba nesutikti.

Atliekame dokumentų analizę, automobilio apžiūrą ir padarome išvadas. Jeigu vartotojas pareiškia, kad automobilis sutvarkytas, tai tokio automobilio apžiūrėti galimybių neturime. Jeigu mums pateikiamas sugedęs automobilis, tada kreipiamės į ekspertą, apžiūrime automobilį pasirinktame servise, surašome apžiūros aktą ir pagal apžiūros aktą pateikiame išvadas.

Per metus į mūsų tarnybą kreipiasi daugybė žmonių dėl labai įvairių nusiskundimų. Štai pernai kreipėsi vartotojas dėl "Škoda Fabia" automobilio. Jis pareiškė pretenziją, kad yra surūdijęs kėbulas. Taip, iš tiesų buvo surūdijęs. Automobilis naujas, bet surūdijęs. Pasikėlėme pirkimo–pardavimo sutartį. Ten nurodyta, kad gamintojas suteikia dešimčiai ar dvidešimčiai metų garantiją nuo kiauro prarūdijimo. Tai absurdas. Vadinasi, vartotojas negali net dažyti tų rūdžių, nes mašina taip niekada neprarūdys!

Būna ir piktybinių atvejų, kai vartotojas, nusipirkęs techniškai tvarkingą automobilį, netvarkingai naudoja tepalus, sugadina variklį ir reikalauja kapitalinio remonto. Šios kartos dyzelinių automobilių ypač jautrios vietos – kuras ir purkštukai. Kuras turi būti aukštos kokybės, bet daugelis kuro ieško nusipirkti kuo pigiau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nusivylusi qaskay

nusivylusi qaskay  portretas
Va va ir aš pasimoviau su nauja Nissan qashkay ,2metus pavažinėjus parėjo greičio dėžė,dabar 1 mėnuo liko iki garantinio pabaigos parėjo vairo stiprintuvastiesiog judrioje sankryžoje sustingo vairas gerai kad nepasimečiau ir kad nebuvo slidu ... irgi kyla noras gražinti mašina tik kaip ta padaryti ?

variantas

variantas portretas
tai aisku isdure panele, turbut pamate kad viena, o kad piltusi is kaires kura nelabai tikiu, nes perkant toki automobili atsiranda pinigu ir ant kuro.tiesiog teisybes lietuvoj nerasi ir viskas.

Via

Via portretas
Pikta ir koktu skaityt. Man tai p. Dziko pasisakymas kvepia pardavėjų dūdelės grojimu... Ar žinote p. Antanai, kad viskas po naujų mašinų kapotu uždengta ir panelė pati neįslys:) Ar žinote, kad garantiniu laikotarpiu tepalus keičia ne pats pirkėjas? Aš pati turiu naują auto, kuris jaučiu turi trūkumų ir labai bijau kreiptis į servisą, kad nepatirčiau tokių bėdų kaip ta panelė.
VISI KOMENTARAI 21

Galerijos

Daugiau straipsnių