Tekstilės stilių jungtis ir įvairovė

Tarptautinio projekto parodoje "Tekstilės interpretacijos: Z.Varnauskas, grupės "Esame" ir "Moterys mene" atskleidžiami skirtingoms kultūroms atstovaujančių kūrėjų sprendimai.

Paremta tarptautiniais ryšiais

Parodoje dalyvauja menininkai iš Lietuvos, Vokietijos, Ispanijos, Didžiosios Britanijos. Joje pristatomi Lietuvos tekstilės pradininko Zenono Varnausko (1923–2010), Birutės Serapienės, Virginijos Kirvelienės, Marijonos Sinkevičienės, Saulės Urbanavičiūtės, Almyros Weigel (Vokietija), Dovilės Riebschlager (JAV), Solveigos Vaitkutės, Inos Minduiz (Lietuva, Ispanija), Eli Acheson-Elmassry (Didžioji Britanija), Wandos Zyborskos, Angelos Davies (Didžioji Britanija) darbai.

Šiuolaikinį ir tarpdisciplininį meną parodos dalyviai interpretuoja savaip, pasitelkdami skirtingas meninės raiškos priemones ir vizualinio pateikimo formatus – tekstilę, koliažą ir tapybą, tapybą ant šilko, taip pat imasi gobelenų, medijų meno, reljefinio objekto, koliažinės fotografijos ir kitų technikų. Dalis menininkų kasmet šioje parodoje pristato vis naujus kūrinius.

Parodos išskirtinumas – didžiulė įvairovė, kurios svarbius dėmenis sudaro ir tekstilės pradininko Z.Varnausko tapybos darbai, išryškinantys moters pasaulėjautos, motinos ir vaiko emocinių ryšių suvokimą, ir kauniečių tekstilininkių grupės "Esame" bei svetur kuriančių moterų menininkių kūrybinės vizijos.

Kiekviena parodos autorė moteriškumą interpretuoja skirtingai: moterų gyvenimo patirtys tarsi įsispaudžia koliažiniuose reljefiniuose objektuose, fotografijose su moters veido kontūrais, tekstiliniuose objektuose, fiksuojančiuose moters gyvenimo fragmentą.

Moteriškas žvilgsnis

Parodos kuratorės I.Mindiuz, jau ne vienus metus organizuojančios lietuvių ir užsienio menininkų kūrybinius mainus, teigimu, šio projekto pagrindinė idėja – interpretuoti tekstilės meną: sujungti įvairių kartų šio meno šakos atstovų patirtį su parodos koncepcija, kurią galima įvardyti vienu žodžiu – "moteriškumas". Tokius bruožus kaip jausmingumas, gailestis, kentėjimas, rūpestingumas, švelnumas ir kitus tradiciškai laikomus moteriškais ir būdingus moters prigimčiai bruožus kiekviena parodos dalyvė traktuoja ir interpretuoja skirtingai, pristatydamos savo vertybių ir įvairių patirčių sampratą.

Itin svarbūs parodoje dalyvaujančių menininkių darbuose išlieka emocinių išgyvenimų ir egzistenciniai momentai, šiuolaikiniuose tekstilės objektuose jiems išreikšti naudojamos skirtingos meninės priemonės.

Projektas "Tekstilės interpretacijos. Z.Varnauskas, grupės "Esame" ir "Moterys mene" per metus apkeliavo Ispaniją.  Kiekvienoje parodoje keitėsi dalyvių sudėtis: šioje tarptautinėje parodoje pakviestos dalyvauti Didžiosios Britanijos dailininkės.

Antrasis gyvenimas

Pati I.Mindiuz parodoje pristato kelis reljefinius objektus-koliažus "Body text: praeities dabartis". Kurdama moteriškos figūros pavidalo koliažus, menininkė naudoja laikraščius, įvairias žurnalų iškarpas, naudodama mišrią techniką – tapybą, akrilą, koliažą. Iš koliažų koncepcijos galima matyti, kad, naudojant įvairias raiškos priemones (šiuo atveju ekspresyvias spalvas, susidedančias iš įvairių dėmių, kurios atsiranda iš laikraščių ir žurnalų popieriaus), autorei yra svarbu pavaizduoti tai, kas įvairiomis informacinėmis žinutėmis parašyta ant kūno.

Reljefinių koliažų objektuose, pavirtusiuose moterų kūnais, menininkė atskleidžia moteriškumą, kurį sieja su praeities ir dabarties kontekstu. Jai taip pat svarbu atskleisti santykį su atmintimi ir jos pateikimu per užkoduotas žinutes.

Parodoje dalyvaujanti Berlyne gyvenanti A.Weigel pristato eksperimentinės tekstilės kūrinius. Dažnam darbui sukurti dailininkė naudoja netradicines priemones: karštų klijų techniką, laikraščius, siūlus, laidus ir kitas medžiagas. Ji eksponuoja Komerio parko prijuostę iš savo jau sukurtų kūrinių ciklo "Prijuostės". Prijuostės struktūrai kurti menininkė panaudojo likusių pakvietimų į parodą atvirukus, su, pačios žodžiais tariant, "viskuo, kas juose buvo atspausta: visų dalyvių pavardėmis, parodos pavadinimu "Jaunoji Lietuvos tekstilė", parodos atidarymo ir trukmės laiku bei mėlynu motyvu – vieno iš eksponatų nuotrauka".

Asmeninė patirtis

Britų kūrėja E.Acheson-Elmassary kuria šiuolaikinio meno, medijų meno ir performanso srityje. Parodoje ji pristato vaizdo ir šiuolaikinio meno objektus. Kūrinio "Disonansas: mamos žlugimas" pagrindinis akcentas – mamos pianinas, kuris buvo filmuojamas plūduriuojantis jūroje. Šiuo videofilmu autorė siekia sukurti Alzheimerio liga sergančiojo pasaulėjautą, tačiau kartu šį kūrinį galima vertinti ir kaip ekologijos idėją.

Parodoje yra pristatomas ir dailininkės objektas – improvizuotas lovos kontūras, apdengtas apklotu, kurio auksinės spalvos pagrindas tampa fonu multiplikuojamam atverstos knygos vaizdui. Per šią priešpriešą tarsi siekiama sujungti racionalųjį praktinį ir dvasinius aspektus.

Kita parodoje eksponuojama kompozicija sudaryta iš namų apyvokos buities daiktų, išlietų iš mėlynos spalvos latekso. Ilgą laiką menininkė tyrinėjo jos jau mirusių tėvų ryšį su jiems svarbiais daiktais, tai fiksuojama ir filmuotoje vaizdo medžiagoje, kuri pristatoma parodos metu. Meninėje instaliacijoje mėlyni indai sukuria, rato, laikrodžio aliuziją, primena praėjusio laiko detales.

 


Kas? paroda "Tekstilės interpretacijos: Z.Varnauskas, grupės "Esame" ir "Moterys mene".

Kur? galerijoje "Meno parkas".

Kada? veikia iki gruodžio 15 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

taip baisu

taip baisu portretas
TAip baisu būna "Meno parke" retai... Nyki ekspozicija. Kaip ten pateko gerb. Z. Varnausko subtilūs tapybos darbai, kodėl šeima juos davė į tą blusturgį? Pilna blogo meno. Matyt, ir tokių pat menotyrininkų. O apie "kuratorę" Mindiuz tai jau nekalbu.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių