Spektaklis „Mikado“: kai šokis sutinka kovos meną

  • Teksto dydis:

Ką tik pasibaigusi meninė rezidencija Klaipėdoje trumpam pavirto skirtingus pasaulio kraštus sujungusia įspūdinga santalka: būsimo spektaklio "Mikado" repeticijose susitiko Šeiko šokio teatras, Kauno šokio trupė "Nuepiko", italų šiuolaikinio šokio kūrėjai Vittoria de Ferrari Sapetto, Andrea Valfrè ir septyni specialią atranką įveikę šokėjai iš penkių Europos šalių. Bendro kūrybinio darbo rezultatas bus pristatytas "Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022" programoje.

Aktuali simbolika

Trejus metus brandintas projektas – išskirtinis Lietuvos šokio ir kultūros lauke, mat kuriant bendrą spektaklį pajėgas sujungė du šokio teatrai, pakviesta užsienio kūrybinė grupė, taip pat atranką praėję Europos šokėjai ir vietinės bendruomenės.

"Mikado" tyrinėja šiuolaikinį žmogų, kurio gyvenimas keliasi į virtualų pasaulį, o fizinis kontaktas mąžta. Scenoje vaizdus kuria žmogaus kūnas, medinės lazdos ir nuolat mus lydintys mobilieji įrenginiai. Kūrinyje derinamos skirtingos judesio kalbos: natūralus kūno fiziškumas, archajinė aikido ir kitų Rytų dvikovų tradicijos bei šiuolaikinis šokis.

Anot Kauno šokio trupės "Nuepiko" meno vadovo, šokėjo Mariaus Pinigio, spektaklis paliečia temą, kuri pandemijos metu tapo esmine: kaip kuriami žmonių ryšiai, kaip esame vieni nuo kitų priklausomi.

"Ironiška, kad lazdos, su kuriomis dirbame, yra vieno metro ilgio, t.y. "saugaus atstumo". Kūrybiniame procese lazdos tampa pagrindiniu komunikacijos įrankiu, kuris nors ir atriboja, tačiau vis tiek paskatina juo kurti santykį. "Ryškus ir domino efektas. Kadangi scenoje šešiolika šokėjų, sujungtų lazdomis, kiekvienas judesys veikia visą sistemą. Turi būti atsargus, jautrus ir ieškoti pusiausvyros su kitais šokėjais", – spektaklio idėją pristatė M.Pinigis.

Ženklai: naujajame spektaklyje aikido ir kitų Rytų dvikovų tradicijos praturtina šiuolaikinio šokio tradiciją. / E. Sabaliauskaitės nuotr.

Garsenybės iš Italijos

Prie spektaklio dirba net trys ryškūs Italijos menininkai. Choreografė V.de Ferrari Sapetto – didžiulę patirtį turinti šokėja, dirbanti su svarbiausiais Europos choreografais ir režisieriais, tokiais kaip Janas Fabre'as, Sidi Larbi Cherkaoui, Damienas Jaletas, Quan Bui Ngoc, Akramas Khanas, Romeo Castellucci ir kitais.

"Kurti kartu su ja garbė ir didelis laimėjimas Šeiko šokio teatrui ir "Nuepiko" Kauno šokio trupei bei partneriams, o taip pat reikšmingas Lietuvos šokių žingsnis tarptautinės lygos link. Labai įdomi V.de Ferrari Sapetto darbo metodika. Kūryboje ji jungia šiuolaikinį šokį, Rytų dvikovų menus ir teatrą. Iš to gimsta labai įvairiapusė, turtinga kūryba", – pastebėjo Šeiko šokio teatro meno vadovė Agnija Šeiko.

Scenoje vaizdus kuria žmogaus kūnas, medinės lazdos ir nuolat mus lydintys mobilieji įrenginiai.

Šeiko šokio teatro šokėja Gintarė Marija Ščavinskaitė papildo A.Šeiko pristatydama italų kūrybos užduotis ir principus, kuriuos pasitelkus kuriama choreografija: "Medžiagą kuriame nuo mažo impulso ir auginame iki didesnės kompozicijos. Įsiklausome ir leidžiame judesiui tekėti lazdomis ir šokėjų kūnais tarsi vandeniu. Taip atsiranda labai natūralios, vientisos judesių sekos."

Dar du italai kurs šviesų dizainą ir muziką. Tai garsus šviesų dailininkas Giacomo Gorini, taip pat dirbęs su režisieriumi Romeo Castelluci ir pripažintas kompozitorius Giorgio Ferrero.

Ženklai: naujajame spektaklyje aikido ir kitų Rytų dvikovų tradicijos praturtina šiuolaikinio šokio tradiciją. / E. Sabaliauskaitės nuotr.

Iš visos Europos

30 į vieną vietą – tokią atranką turėjo įveikti septyni šokėjai iš Italijos, Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Nyderlandų ir Rumunijos, kad galėtų prisijungti prie "Mikado". Pandemijos įkarštyje paviešintas kvietimas dalyvauti atrankoje sulaukė didelio susidomėjimo – daugiau nei 200 paraiškų. Finaliniame atrankos etape Milane, Italijoje, septyni atlikėjai buvo pakviesti papildyti lietuvių ir italų kūrybininkų grupę.

"Kartu su mumis dirba labai įdomi, skirtinga komanda. Ne tik šiuolaikinio šokio šokėjai, bet ir cirko artistas prancūzas Nino Wassmer ir kung Fu kovotojas rumunas Dan Mihai Rădulescu. Kūrimo proceso metu palaikydami glaudų fizinį kontaktą turime galimybę keistis patirtimi, įsiklausyti ir kurti organišką ir autentišką judesį." – apie svečius teatre pasakojo Šeiko šokio teatro šokėjas Mantas Černeckas.

Iš užsienio atvykusius atlikėjus dalyvauti projekte patraukė galimybė dirbti su italų choreografais ir būsimo spektaklio tema – santykių kūrimas, tarpusavio priklausomybės ryšys, hierarchija ar jos nebuvimas.

Ženklai: naujajame spektaklyje aikido ir kitų Rytų dvikovų tradicijos praturtina šiuolaikinio šokio tradiciją. / E. Sabaliauskaitės nuotr.

Šokėją Steffi De Leeuw iš Nyderlandų patraukė komunikacijos tema, santykių kūrimo strategijos. "Šokdama pastebiu, kad esu linkusi laukti impulso, bet ne inicijuoti, todėl dabar mokausi išlyginti šias svarstykles. Tai, kas vyksta šokyje, atsikartoja gyvenime, kasdienybėje. Iš šio proceso galiu pasisemti naujų būdų kurti ryšį su pasauliu. Manau, kad "Mikado" – labai gražus projektas, atmosfera organizacijoje labai atvira, laisva. Mano manymu, tai praturtina būsimą kūrinį, nes padeda atrasti galimybes, panaudoti bendrą komandos kūrybinį potencialą", – sakė ji.

Kitąmet Kaunui tampant Europos kultūros sostine, prie kūrybinio proceso prisijungs Kauno miesto ir rajono bendruomenė, šokio mėgėjai. Kartu su būriu profesionalių šokėjų bendruomenių nariai pasirodys spektaklio premjeroje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių