- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno valstybinis choras sugrįžo iš XXXV Kanarų salų tarptautinio muzikos festivalio, kuriame su didžiuliu pasisekimu atliko vieną gražiausių Giuseppe Verdi kūrinių – "Requiem".
"Kelionė buvo sunki, – pasakojo choro vadovas prof. Petras Bingelis. – Tačiau vertėjo, nes patekome į aukščiausio lygio festivalį, kuris mums buvo ir didelis išbandymas, ir puiki kūrybinė patirtis."
Festivalyje dalyvavo Hamburgo ir Sankt Peterburgo filharmonijų simfoniniai orkestrai, Bremeno filharmónijos kamerinis orkestras, Kadakeso (Katalonija) orkestras, garsi Argentinos pianistė Martha Argerich ir žinomas senovinės muzikos ansamblis "Hisperion XXI" bei kiti pripažinti atlikėjai.
"Labai džiaugiamės galėdami pakviesti žymiausius Europos ir pasaulio muzikos kolektyvus ir atlikėjus, pasiūlyti programą, kuri dovanoja nepamirštamų akimirkų: pažintį su tarptautinės klasės atlikėjais ir orkestrais, įvairių epochų muzikos korifėjų kūryba, nuostabiais solistais", – sakė festivalio organizatoriai.
Tradiciškai didžioji aplodismentų dalis tenka solistams, tačiau šį kartą ypač didelių ovacijų sulaukė choras.
Didingasis G.Verdi kūrinys Kanarų salų klasikinės muzikos festivalyje buvo atliktas pirmą kartą. Pirmasis koncertas vyko Tenerifėje, antrasis – kitoje Kanarų saloje, Gran Kanarijoje.
"Kauno chorui talkino puikus Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, kurio atlikėjai surinkti iš įvairių pasaulio šalių, – pasakojo Kauno filharmonijos vadovas Justinas Krėpšta. – Pasiruošimas koncertams vyko keturias dienas, labai intensyviai ir atsakingai. Pirmiausia choras repetavo su koncertmeisteriu, po to su orkestru, o paskutines dvi dienas ir su solistais. Atrodytų, gerai pažįstamas kūrinys, kurį Kauno choras atlieka daugelį metų, tačiau šį kartą užduotys buvo gerokai skirtingos."
Dirigentas Karelas Markas Chichonas jau per pirmąją reperticiją pasakė, kad jis visiškai kitaip įsivaizduoja šį "Requiem" nei Wolfgango Amadeus Mozarto, Hectoro Berliozo ar Johanesso Brahmso kūrinius. Jis šį kūrinį prilygino G.Verdi operoms, su joms būdinga dramine raida ir dinamika. Beje, K.M.Chichonas yra buvęs žymiausio G.Verdi specialisto Riccardo Muti asistentu ruošiant šį kūrinį, taip pat dirbęs su garsiuoju Kurtu Masuru, todėl galėjo palyginti dvi labai skirtingas kūrinio interpretacijas.
"Kauno choras šį "Requiem" dar niekada nebuvo taip dainavęs, – kolektyvo atlikimu džiaugėsi ir maestro P.Bingelis. – Labai daug priklauso nuo dirigento, kaip jis supranta kūrinį. K.M.Chichon diriguoja daug G.Verdi ir Giacomo Puccini operų, puikiai išmano italų muziką. Šis kūrinys reikalauja ypatingo vokalinio išraiškingumo, remiasi dramaturgine linija, panašiai kaip operos. Dirigento reikalavimai buvo dideli, malonu, kad juos sugebėjome patenkinti. Atsisveikindamas jis ištarė: "Iki greito pasimatymo."
Kauno choras džiaugėsi publikos reakcijomis. "Didžiąją salės dalį sudarė svečiai iš Skandinavijos ir Vokietijos. Koncerto metu salėje vyravo mirtina tyla. Jautėme didelį klausytojų dėmesį ir pagarbą", – įspūdžiais dalijosi P.Bingelis.
Kauniečius sužavėjo salių akustika. Šios dvi nedidelės salos turi puikias sales, kviečia žymius atlikėjus.
Kauno valstybiniam chorui talkino Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, solistai: debiutuojantis jaunas Tenerifės tenoras Celso Albelo, sopranas Mariangela Sicilia ir mecosopranas Marianna Pizzolato, bosas seras Brynas Terfelis. Pastarasis apie Kauno chorą atsiliepė ypač šiltai: "Jūsų chorą priskiriu prie pačių stipriausių pasaulio chorų, su jumis dirbti garbė ir gera patirtis."
"Labai malonu buvo matyti, kaip pasibaigus koncertams dirigentas ir publika dėkoja atlikėjams, – pasakojo J.Krėpšta. – Tradiciškai didžioji aplodismentų dalis tenka solistams, tačiau šį kartą ypač didelių ovacijų sulaukė choras. Kai į sceną išėjo maestro P.Bingelis ir pristatė chorą, salė tiesiog sprogo nuo plojimų ir šauksmų. Tokią reakciją tenka retai matyti."
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Nerk į teatrą“: interaktyvumas be amžiaus cenzo
Tarptautinis edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“ šiemet Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) vyks jau keturioliktą kartą. Jo programoje nuo balandžio 25 d. iki birželio 14 d. – pusšimtis edukacijų, dvi premjeros, a...
-
Šių metų „Gintarinė pora“: žiūrovų laukia didelė staigmena!4
Bene vienas svarbiausių tikro ir šilto pavasario pranašų Kaune – pirmąjį gegužės mėnesio savaitgalį mieste vykstančios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Šiemet jos bus surengtos ...
-
„Lietuvos teatrų pavasaris“: 45-asis festivalis
Kauno teatro mylėtojai visą savaitę turi unikalią progą mėgautis profesionalų sukurtais spektakliais iš visos Lietuvos: sekmadienį prasidėjo jau 45-asis festivalis „Lietuvos teatrų pavasaris“. ...
-
H. L. Asbjørnsen – džiazo karalienė ir scenos katė
Kauno bigbendas, tik ką turėjęs įkvepiančius koncertus Birštono džiazo festivalyje ir Kaune su džiazo fleitininku Néstoru Torresu (Puerto Rikas / JAV), vėl kviečia į unikalų pasimatymą. Šį kartą – su džiazo primadona i...
-
Ketvirtoji Kauno literatūros savaitė jungs žemynus ir žodžius
Gegužės 8–12 dienomis Kaunas taps literatūros meka – čia jau ketvirtąjį kartą vyks tarptautinis knygų ir rašytojų festivalis „Kauno literatūros savaitė“. Renginys šiais metais suburs autorius ne tik iš Li...
-
Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone balandžio 23–28 d.
Balandžio 23 d. Raudondvario kultūros centras: 16 val. vaikų meno kolektyvų šventė „Parvažiavo saulė“ (Jurginės). Dalyvauja jaunučių liaudiškų šokių kolektyvai ir vaikų kapela „Karklynėlis“. Ilgakie...
-
Garbūs svečiai atvyko į A. Areimos premjerą „Dviejų Korėjų susijungimas“5
Balandžio 19-ąją publika rinkosi į režisieriaus Artūro Areimos Nacionaliniame Kauno dramos teatre režisuotą spektaklį pagal J. Pommerat pjesę „Dviejų Korėjų susijungimas“. ...
-
KVMT scenoje – reveransas baleto įvairovei: nuo klasikos iki technomuzikos
Baletas gali būti labai įvairus ir turėti daugybę veidų. Tuo įsitikins žiūrovai, apsilankę Tarptautinei šokio dienai skirtame Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) koncerte. Balandžio 27-osios vakarą teatro scenoje atsiskleis tikra klasik...
-
Unikalus garso spektaklis tamsoje: ką girdi ausis, kai nemato akis?1
„Klausymasis – tai kita regėjimo forma“, – neabejoja garso spektaklio „eiti į pat vidurį“ kūrėjai. Garso menininkų kartu su neregiais sukurtas spektaklis vyksta visiškoje tamsoje, klausantis Jono Meko poeziją i...
-
Tarpininkai. Po kilogramą laimės, laisvės ir būties
Pokalbis su tapytoju Andriumi Miežiu – bendros meno parodos „Tarpininkai“ kontekste apie kultūrą, natūrą, meno kūrinio suvokimą; tarpininkavimą ir bendravimą su meno publika, atveriant jai meno pasaulius. Naujausius tapybos kūrinius...