„Injekcijos“ konkurso žiuri atskleidžia, kokia bus mados ateitis

  • Teksto dydis:

Individualumo paieškos ir besaikis vartojimas, noras stebinti ir išsiskirti, greitis ir tvarumas – kodai, kuriuos vardija jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ komisijos narės, kalbėdamos apie tai, kas vyksta mados pasaulyje ir kokia jos ateitis.

„Šiemet turime itin stiprią mados eksperčių komisiją. Tai Paryžiuje dirbanti mados namų „Nina Ricci“ vyriausioji dizainerė Eglė Čekanavičiūtė, „Aprangos“ grupės pirkimų direktorė Ilona Šimkūnienė, mados agentė Edita Vigelytė, mados prekės ženklų vystymo specialistė Victoria Dias. Jų patirtis dirbant su didžiaisiais prekių ženklais bei užsienio rinkomis yra unikali, nes jos yra arčiausiai šalia to kas vyksta pasaulyje“, – pristato „Mados infekcijos“ idėjinė vadė, dizainerė Sandra Straukaitė, pakvietusi šias profesionales iš viso pasaulio.

Kuo greičiau ir kuo daugiau įspūdžių

I. Šimkūnienė, jau daugelį metų stebinti kuo gyvena pasaulio rinkos, sako neatsimenanti, kad būtų tiek daug audringų pasikeitimų mados pasaulyje ir socialiniame gyvenime, kurie vysta dideliu greičiu. O tie, kam pirmiausiai pasiseka atspėti, ko žmonės norės rytoj plačiąja prasme, kaip jie norės gyventi, kaip jie norės jaustis, tie ir turi didžiausią galimybę pataikyti į madą.

„Šiandien išskirčiau tą didžiulę kaitą, greitį ir labai aiškų poreikį iš pirkėjų kuo daugiau įspūdžių, patogumo ir dar kartą įspūdžių, noro išsiskirti. Matome kas vyksta drabužių versle ir kiek daug pasikeitimų. Mados namų kaip „Burberry“ ir „Céline“ dizaineriai, kūrę jiems daug metų, išeina, o atėję naujieji kreipia viską į kitą pusę. Akivaizdu, kad prekiniai ženklai ieško naujovių ir proveržių, nes pirkėjui reikia naujų įspūdžių“, – sako I. Šimkūnienė.

Dizainerė Eglė Čekanavičiūtė, baigusi studijas „Central Saint Martins“ koledže Londone, paskutinius 10 metu dirbanti aukštosios mados namuose Paryžiuje – „Christian Dior“, „Martin Margiela“, „Céline ir paskutiniu metu vyr. dizainere „Nina Ricci“ ir „Lanvin“ studijoje – taip pat akcentuoja, kad šiais laikais itin svarbu labai greitai padaryti didelį įspūdį.

„Pastebiu, kad didžiausių kompanijų dizaineriai reaguoja į visuomenės elgseną ir siekia šokiruoti. Pažiūrėkim „Gucci“ kolekciją, kur modeliai, demonstruodami kolekciją, kartu nešasi savo galvas iš vaško. Jau nebėra kažkokių kodų kas yra teisinga, taisyklinga, svarbiausia padaryti kuo didesnį įspūdį, per kuo trumpesnį laiką. O tai yra socialinių tinklų įtaka “, – sako E. Čekanavičiūtė.

Anot jos, drabužiai keičiami labai greitai ir žmonės nespėja įsigilinti į kolekcijas, dizaineriai nespėja kurti ir reikalaujama „nauja, nauja, nauja“. Ne taip kaip anksčiau, kai gražus drabužis buvo prestižo reikalas ir investicija. To vis mažiau ir mažiau, nes norima kuo greičiau atsinaujinti.

Naujas vaidmuo mados agentams ir stilistams

„Mada, palyginus su kitomis industrijomis, vystėsi ne taip greitai ir lėčiau įsileido naujoves, todėl dabar yra puikus laikas mados ženklams kurti. Viena stipriausių tendencijų, kurią įžvelgčiau – mados agentų, taip vadinamų  middle men, atsiradimas. Šiandien prekės ženklai ir dizaineriai gali tiesiogiai parduoti didiesiems prekių ženklams ar agentams savo idėjas ir tai naudinga tiek dizaineriams, tiek prekės ženklams, tiek pirkėjams“, – teigia V. Dias, pastaruosius penkiolika metų dirbanti mados prekės ženklų identiteto srityje, taip pat tyrinėjanti mados makro tendencijas.

Dizainerė E. Čekanavičiūtė atkreipia dėmesį, kad itin svarbiu tapo stilisto darbas. „Dizainerių, kurie kuria visiškai naują drabužį, mažėja ir daugėja stilistų, kurie viską sudeda į kontekstą. Šiais laikais mada yra daugiau kontekstas, o ne patys drabužiai, jų formos ar kirpimas. Daug kas yra maišoma, nėra tokių dalykų kaip geras ar blogas skonis. Viskas yra galima, viskas pateisinama, svarbiausia kokiame tai kontekste“, – sako dizainerė.

V. Dias pastebi, kad tvarumas vis labiau tampa mados verslo kultūros dalimi ir šis aspektas itin svarbus, nes jame mada gali augti. Visuomenė pavargo matyti tą patį sezoną po sezono, nežinodama apie patį produktą. Mes norime tikrų daiktų, padarytų žmonių žmonėms ir drabužių gamintojai jau pradeda „humanizuoti“ savo gamybos procesus.

„Mados infekcijos“ idėjos autorė, dizainerė S. Straukaitė sako, kad kurdama siekia universalumo bei tvarumo. „Noriu parodyti, kad tas pats drabužis gali būti nešiojamas tiek vyrų, tiek moterų. Man svarbus universalumas, paprastumas. Todėl siekiu, kad apdaras tiktų visiems ir kuriu skulptūriškus, didelių matmenų (ang. oversize) drabužius“.

S. Straukaitė akcentuoja, kad besaikis vartojimas jau pasiekė kritinį tašką, todėl dalis visuomenės pradeda stabdyti. „Suvokiame, kad uždusim nuo begalinio vartojimo, pradedame galvoti, ar man reikia dar vienų marškinėlių, kuriuos išmesiu po kelių kartų ar geriau turėti kelis daiktus ir prisidėti prie gamtos resursų išsaugojimo. Šiuo metu vadovaujuosi tokia filosofija – aš negaminu masinės produkcijos“, – sako S.Straukaitė.

Štai mados agentė Edita Vigelytė, stebinti jaunuosius kūrėjus Lietuvoje ir Latvijoje, teigia, kad visa ši susiklosčiusi situacija yra puiki terpė naujai kūrybai ir atradimams. Tai gimdo naujus požiūrius, kūrybą ir sprendimus, kurie neabejingi tam, kas vyksta pasaulyje.

„Injekcija“ apie šiandien ar apie rytojų?

Kokius kūrybinius sprendimus ir tendencijas parodys kūrėjai iš Lietuvos ir užsienio galėsime išvysti jau lapkričio 24 d. jaunųjų dizainerių konkurse „Injekcija“.

Žiūrovai pamatys 16 kolekcijų, kurias pristatys Agnė Laurinavičiūtė, Andrea Grossi (Italija), Baiba Tamane (Latvija), Danuta Šimelytė, Gerda Kasilevičiūtė, Greta Astašauskaitė, Inga Skripkaitė, duetas Justas Taroza ir Augustė Zukaitė, Laima Jurča (Latvija), Sandra Dombrovska (Lenkija), Serena Schettino (Italija), Simona Davli, Urtė Katiliūtė, duetas Urtė Vosyliūtė ir Kotryna Lipkevičiūtė, Vytautė Lastauskaitė, Darya Nikolajevna (Baltarusija).


Šiame straipsnyje: Injekcijamadadrabužiai

NAUJAUSI KOMENTARAI

tomas

tomas portretas
Neduok, Dieve - negi grįšime į akmens amžių?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

  • Įvaizdžio konsultantė: ne viskas, kas madinga, tinka jums
    Įvaizdžio konsultantė: ne viskas, kas madinga, tinka jums

    Atšalus orams – amžina bėda: desperatiškai lendame į spintą, drabužiai virste virsta per duris, o apsirengti nėra ką. Pažįstamas jausmas? Ką daryti, klausiame kaunietės Giedrės Šimelienės. „Kviesti į pagalbą įva...

    3
  • Kavos aparatų įvairovė
    Kavos aparatų įvairovė

    Kavos aparatų įvairovė šiuo metu yra stulbinanti. Nuo itin modernių ir futuristinių, leidžiančių bet kokio skonio ir stiprumo kavą pasigaminti vos vienu prisilietimu iki elegantiškų, romantišką praeitį primenančių kavos apara...

  • „Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai
    „Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai

    Šį sekmadienį „Lietuvos balso“ projekte prasidės kovingasis dvikovų etapas. Projekto studijoje atsiras ir penktoji kultinė kėdė – ją užims iki šiol savo komandą atskirame kambaryje paslapčiomis rinkęs Free Finga. ...

    4
  • Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys
    Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys

    Pastaraisiais metais dešimtmečiais dizaino sąvoka labai išsiplėtė ir apima jau ne tik madą, plakatus ar mus supančius produktus. Jaunosios kartos dizaino kūrėjai dar studijų metais leidžiasi į įvairius temų, ne tik medžiagų ir form...

  • Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo
    Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo

    Nors gyvena ir dirba sostinėje, mados dizainerė Justina Semčenkaitė gatvės madą stebi visur, kur tik nuvyksta. Kadangi dažnai lankosi Kaune ir Klaipėdoje, pastebėjo, kad šių miestų statistinis mados vartotojas labai skiriasi. ...

    6
  • Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos
    Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos

    Su Agniete Vaitulioniene sutariame kalbėtis, kol dukrelė miega pietų. Nuo jos, sako, viskas ir prasidėjo. „Gimus Amelijai, norėjosi širdžiai mielos veiklos. Viena pažįstama parodė makramė technika pintus kalėdinius žaisliukus. Užsiman...

    3
  • Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą
    Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą

    Ar kada pagalvojote, kad ištikimiausia nakties draugė pagalvė – gali būti ne tik draugė, bet ir didžiausia odos priešė. O gal geriausia sąjungininkė? Kol ramiai miegame, mūsų oda išgyvena tikrą nuotykį, apie kurį dažnai...

  • Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose
    Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose

    Vėjyje besiplaikstančios močiučių servetėlės, pavirtusios ramaus miego sergėtojomis, levandų kvapo maišeliai norintiems giliai panirti į sapnų karalystę, sojų vaško žvakės – magiški nakties žibintai… Atrodo, vi...

    1
  • Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu
    Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu

    „Uoslė yra be galo svarbi, tačiau ją dažniausiai įvertiname tik netekę“, – šypsosi parfumerė Jolanta Cinaitienė. Natūralių kvepalų kūrėja atskleidžia, kaip mus veikia skirtingi kvapai ir kodėl tas pats aromatas vienam ga...

    3
  • Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais
    Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais

    Feisbuko paskyros „SiulasVirbalaiVaselis“ kūrėja Vilija Krasauskienė dienomis dirba rimtą darbą aplinkosaugos srityje, vakarais atsipalaiduoja megzdama žaislus iš siūlų likučių – tokių, anot jos, kur nei vienai kojinei, nei ...

    1
Daugiau straipsnių