Strateginių rinkos tyrimų bendrovė „Euromonitor International" prognozuoja, jog, nepaisant įtemptos ekonominės situacijos, per artimiausius penkerius metus ir duonos, ir pieno gaminių rinkos vertė kasmet augs ne daugiau kaip 3 proc.
Naujausias tyrimas rodo, jog šiais metais duonos gaminių rinkos vertė išaugo apie 7 proc. ir sudarė 593 mln. litų, o rinkos apimtis šiais metais pasiekė 136 tūkstančius tonų. Prognozuojama, kad nepaisant tolesnio duonos gaminių rinkos vertės augimo, duonos produktų suvartojimas per artimiausius penkerius metus kasmet vidutiniškai mažės apie 1 proc. Ši tendencija pastebima jau kelerius metus iš eilės.
Pavyzdžiui, šiais metais vienas Lietuvos pilietis duonos gaminių suvalgė vienu kilogramu mažiau nei praėjusiais metais - apie 40,5 kg. Anot „Euromonitor International" Rytų Europos rinkų analitikės Rusnės Naujokaitytės, žaliavų savikainos didėjimas pastaraisiais metais privertė gamintojus kelti produkcijos kainas, o vartotojai į esamą situaciją reaguoja, atidžiau rinkdamiesi produktus, atkreipdami dėmesį į jų sudėtį, kokybę bei kainą.
Be to, vis populiaresnės tampa rinkoje atsiradusios naujos alternatyvos - duonos bandelės ar duonos trapučiai, kurių rinkos apimtis per artimiausius penkerius metus vidutiniškai augs apie 3-4 proc. kasmet.
„Euromonitor International" pastebi, jog duonos produktų gamintojų rinka yra gana pasiskirsčiusi, tačiau pirmąsias vietas dalijasi „Vilniaus Duona", „Naujasis Nevėžis" ir „Fazer Gardėsis".
Naujausi komentarai