- Eglė Merkytė, LRT Televizijos laida „Panorama“
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gamtinių dujų tiekėjai siūlo alternatyvą dyzelinui – naudoti itin mažai aplinką teršiančias suskystintąsias gamtines dujas. Europos Sąjungai priimant vis naujus aplinkosauginius reikalavimus dėl išmetamo anglies dvideginio kiekio, vežėjams darosi sudėtingiau atitikti normas.
Ekspertai pastebi, kad Lietuva, statanti suskystintųjų gamtinių dujų terminalą, turėtų rimtai pagalvoti apie galimybę plėsti šių dujų panaudojimą ir transporte.
Lenkiškas autobusas yra vienas iš nedaugelio Europoje, varomas ne benzinu ar dyzelinu, o suskystintomis gamtinėmis dujomis. Šių dujų kaip kuro naudojimas transportui kol kas pasaulyje yra naujovė.
Autobuso bake telpa 130 kilogramų suskystintų gamtinių dujų. Su tokiu kiekiu autobusas mieste gali nuvažiuoti 400 kilometrų. Iš bako iki skysčio užšaldytos dujos teka į specialų įrenginį, kuris jį vėl paverčia dujomis ir siunčia į autobuso variklį.
„Naudojant suskystintas gamtines dujas, galima sutaupyti iki 30 proc., palyginti su dyzelino kaina. Žinoma, tai priklauso ir nuo vietinių kainų. Dar verta paminėti, kad kol kas šiomis dujomis neprekiaujama didmeniniu būdu, o tai irgi didina kainą“, – teigė autobusų gamintojo „Solbus“ atstovas Michalis Slizakas.
Suskystintų gamtinių dujų nereikėtų painioti su suskystintomis naftos dujomis, kurių galima rasti beveik visose Lietuvos degalinėse. Šios dujos taip pat skiriasi nuo suslėgtų gamtinių dujų, kurias Lietuvoje naudojau didžiųjų miestų autobusų parkai.
Lenkų gamybos autobusas dabar yra visiškai priklausomas nuo sunkvežimio, kuris iš tiesų yra mobili degalinė. Specialiu raktu žarną sujungus su autobusu, bakas visiškai pripildomas vos per keletą minučių.
„Vežėjai šiuo metu jaučia didelį spaudimą, kad atitiktų Europos Sąjungos aplinkosaugos reikalavimus. Jie gali rinktis taupesnius dyzelinius sunkvežimius, bet nėra jokių alternatyvų tolimųjų reisų vilkikams. Hibridiniai ar elektriniai varikliai čia ne išeitis. O suskystintos gamtinės dujos yra draugiškos aplinkai, nes jos išmeta 25 proc. mažiau anglies dvideginio nei įprastais degalais varomos priemonės“, – tvirtina „GAZPROM Germania“ atstovas Davidas Graebe.
Ekspertai pastebi, kad suskystintų gamtinių dujų terminalą statančios valstybės, tokios kaip Lietuva, turėtų rimtai pagalvoti ir apie šių dujų plėtrą transporto sektoriuje.
„Jei Lietuva turės didelio pajėgumo suskystintų gamtinių dujų terminalą, kodėl nepanaudojus šių dujų transporto priemonėms, kurios turi tam pritaikytus variklius? O jei tai yra ne sunkiasvorės priemonės, o lengvieji automobiliai, joms tame pačiame terminale būtų labai pravartu įrengti kitos rūšies – suslėgtų gamtinių dujų – kolonėlę“, – siūlo Europos gamtinėmis dujomis varomų automobilių asociacijos vadovas Matthias Maedge.
Šiuo metu Europoje tėra vos 30 degalinių, kuriose sunkiosios transporto priemonės gali įsipilti suskystintų gamtinių dujų. Jų gamintojai pastebi, kad būtina skatinti investicijas į tokių dujų degalinių tinklus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė siūlo dukart neapmokestinti Lietuvos ir Taivano verslų
Vyriausybė siūlo įtvirtinti Lietuvos ir Taivano susitarimą dukart netaikyti apmokestinimo verslui, taip sudarant palankesnes sąlygas abiejų šalių verslininkams. ...
-
Seimo komitetas pritarė 200 MW kaupiklių naudojimui
Seimo Ekonomikos komitetas pritarė, kad pernai Lietuvoje pradėję veikti 200 megavatų (MW) bendros galios elektros kaupimo įrenginiai kitų metų vasarį Baltijos šalių elektros tinklus sinchronizavus su Europa trejus metus būtų naudojami sistemo...
-
„OP Corporate Bank“: Lietuvos ekonomika 2025–2026 metais augs
Suomijos finansų grupės „OP Financial Group“ bankas „OP Corporate Bank“ prognozuoja, kad Lietuvos bendrasis vidaus produktas (BVP) 2025 ir 2026 metais augs vienu procentiniu punktu daugiau nei šiemet – po 3 proc. ...
-
Šadžius: nauja Vyriausybė derėsis dėl RRF plano pokyčių
Paskirtasis finansų ministras Rimantas Šadžius tikisi, kad Europos Komisija pritars naujos Vyriausybės siekiui pakeisti kai kuriuos įsipareigojimus, numatytus Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plane (RRF). ...
-
Apklausa: gerėjant ekonomikai 35 proc. lietuvių tikisi algų augimo1
Augant Lietuvos ekonomikai daugiau nei trečdalis šalies gyventojų kitą pusmetį tikisi darbo užmokesčio augimo, rodo naujausia Baltijos šalių vartotojų lūkesčių apklausa. ...
-
Kasmetinės atostogos: viskas, ką privalote žinoti
Ar jaučiatės pasiilsėję, o galbūt lėkdami per darbus ir užduotis jau net nebepamenate, kada paskutinį kartą atostogavote? Gal darbą be poilsio jau skaičiuojate ne mėnesiais, o metais? Tuomet turime dvi blogas žinias. Pirma, jūs rizikuojate savo f...
-
Ministrė Ruginienė: kol dirbsiu Vyriausybėje, vyro verslas nebus susijęs su viešaisiais pinigais3
Paskirtoji socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė tikina, kad jos darbo Vyriausybėje metu jos sutuoktinio verslai nebus susiję su viešaisiais pinigais. ...
-
Vėluoja skrydis: kaip gauti kompensaciją?
Žiemą, nors aktyvusis kelionių lėktuvais metas jau pasibaigęs, skrydžiai vėluoja, ir gana dažnai. Tam įtakos turi ir sudėtingesnės oro sąlygos arba lėktuvų, įgulų narių trūkumas. Čia ekspertai pataria nenuleisti rankų – domėtis ir ai...
-
Vyriausybė leido karinius miestelius vystyti viešos ir privačios partnerystės būdu4
Ministrų kabinetas trečiadienį leido Rūdninkų ir Kairių karinius miestelius vystyti pasitelkiant viešojo ir privataus sektorių partnerystę. ...
-
„Utenos trikotažo“ ginče su vokiečiais dėl „About“ pasiektas taikos susitarimas
SBA valdomos tekstilės gamybos bendrovės „Utenos trikotažo“ antrinė įmonė „Aboutwear“ ginče su Vokietijos bendrove „About You GmbH“ dėl prekės ženklo „About“ pasiekė taikos susitarimą. ...