Vandens policija pradeda sezoną


2009-04-25
Tomas Jarusevičius
Vandens policija pradeda sezoną

Ekonomis sunkmetis nemažina vidaus vandenyse tvarką prižiūrinčių pareigūnų ryžto. Nuolat bus prižiūrimos ne tik Kauno marios, bet ir atokūs vandens telkiniai.

Tendencijos: dažniausiai baudos skiriamos už neįregistruotas vandens transporto priemones arba dėl to, kad jos neperėjo techninės apžiūros.

Bauda: įkliuvus pareigūnams be laivavedžio pažymėjimo, vandens motociklą gali tekti į krantą tiesiog parstumti.

Tomo Jarusevičiaus nuotr.

Atleido septynis darbuotojus

Šį savaitgalį Lietuvoje oficialiai prasideda navigacijos sezonas. Tam rengiasi ir Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos (VVVLI) pareigūnai.

"Kauno dienos" kalbintas VVVLI viršininkas Algividas Dainoras pastebėjo, kad ekonominio sunkmečio problemos neaplenkė ir jo vadovaujamos inspekcijos.

"Kaip ir visoms valstybinėms institucijoms, mums taip pat tenka taupyti. Buvome priversti savo 42 darbuotojų pajėgas sumažinti septyniais žmonėmis. Mažinami ir darbuotojų atlyginimai. Nieko nepadarysi, toks laikotarpis. Turime pasispausti ir mes. Nuo šiol į reidus turės vykti ir kabinetuose dirbantys mūsų darbuotojai, egzaminuojantys laivavedžius ar registruojantys laivus", – kalbėjo A.Dainoras.

Siekdami nešvaistyti turimų lėšų, pareigūnai daugiau reidų rengs, kai bus geros oro sąlygos, o tada vandens telkiniuose aptinkama daugiausia poilsiautojų su laivais.

Paklaustas, kaip ketinama išsiversti su kuklesnėmis lėšomis, A.Dainoras pateikė pavyzdį, kad į įvairius miestus vandens transporto priemonių registruoti vykdavę inspektoriai nuo šiol nebevažiuos į atokesnius mažesnius miestelius. Laivų šeimininkai turės patys atvykti pas pareigūnus į apskričių centrus. Taip tikimasi sutaupyti šiek tiek degalų, kurie bus panaudoti inspekcijos technikai vandenyje.

Tikrins visus telkinius

Pernai VVVLI pareigūnai per sezoną surengė 205 reidus, patikrino beveik 4 tūkst. vandens transporto priemonių, išrašyti 364 administracinių teisės pažeidimų protokolai, o į valstybės biudžetą išieškota iš viso 60 tūkst. litų baudų. Anot A.Dainoro, šie skaičiai tik patvirtina, kad vandens telkiniuose yra būtina akyla priežiūra, nes pajutę laisvę, pramoginių laivų savininkai dažnai pamiršta elementarias taisykles.

Užfiksuotų pažeidimų statistika byloja, kad daugiausiai baudų išrašoma už plaukiojimą neregistruota arba techninės apžiūros neperėjusia vandens transporto priemone. Kaip ir automobilių vairuotojų gretose, taip ir čia netrūksta asmenų, neturinčių laivavedžio pažymėjimų. Devyni asmenys sučiupti vairavę laivus neblaivūs.

Šiuo metu VVVLI žinioje yra daugiau nei 57 tūkst. vidaus vandenyse plaukiojančių įvairių transporto priemonių. Nepaisant to, vis dar nemažai įvairių laivų yra neregistruoti. Jų šeimininkams A.Dainoras žada šiemet užkurti nemenką pirtį: "Anksčiau negalėdavome patekti į sunkiai privažiuojamas vietas, o šiemet nesunkiai įveiksime kliūtis, nes turime tris naujus "Mitsubishi L200" markės visureigius. Tad ir atokiausiuose kampeliuose neregistruotais, netvarkingais vandens motociklais plaukiojantys ar laivavedžių pažymėjimų neturintys asmenys neturėtų jaustis ramūs."

Erzina atsainus požiūris

Vandens inspektoriai pastebi, kad kas trečias laivo šeimininkas neišlaiko egzaminų laivavedžio pažymėjimui gauti (pernai tokių buvo 13 proc., o šiemet jau 36 proc.). Dėl tokios situacijos susirūpinęs A.Dainoras pakvietė pokalbiui atstovus iš visų trijų Lietuvoje esančių įstaigų, rengiančių būsimuosius laivavedžius.

Per praėjusius metus šalies vidaus vandenyse įvyko šešios avarijos ir vienas avarinis atvejis. Dažniausiai į jas patekdavo asmenys, plaukę pramoginiais laivais. VVVLI vadovas užtikrino, kad bus imtasi visų įmanomų priemonių siekiant užbėgti nelaimėms už akių ir sutramdyti netvarką vandenyje keliančius pažeidėjus.

Susisiekimo ministerijoje neseniai imta kalbėti apie ketinimus VVVLI prijungti prie Saugios laivybos administracijos. "Kauno dienos" kalbintas A.Dainoras neslėpė buvęs nustebintas tokių siekių.

"Administraciją reikėtų jungti prie inspekcijos, nes mes, būdami vos 40 žmonių, per metus valstybei surinkome gerokai daugiau nei milijoną litų, o Saugios laivybos administracijoje dirba triskart daugiau darbuotojų, kurie į biudžetą įnešė perpus mažiau pinigų. Vadinasi, esame pajėgesni, tad prie savęs turėtume glausti silpnesnius. Be to, mūsų žinioje daugiau nei 57 tūkst. įvairių laivų, o jie kontroliuoja tik 149 laivus", – priminė A.Dainoras.