Žiedinių lenktynių meistrai išsidalijo titulus


2004-09-28
Renaldas GABARTAS
Žiedinių lenktynių meistrai išsidalijo titulus

Savaitgalį paaiškėjo šių metų FIA Šiaurės Europos taurės, Baltijos šalių bei Lietuvos žiedinių lenktynių čempionai

Praėjusį šeštadienį ir sekmadienį improvizuotoje žiedinių lenktynių trasoje Vilniuje buvo galima pasigrožėti, kaip bolidus vairuoja greičiausi Baltijos šalių ir Suomijos sportininkai.

Nugalėjo galingiausioje klasėje

Beveik dvi dešimtys automobilių startavo “Baltic GT” ir “Super 1600” klasių varžybose. Pernai galingiausioje klasėje laimėjęs Marius Budrikis šį kartą buvo tarp žiūrovų.

Lietuvos lenktynininkų garbę apgynė Aivaras Pyragius iš “Toveros sporto-Printeros” komandos, kuris, nepaisant pirmojo finalo metu sustreikavusios “Audi RS4” stabdžių sistemos, tapo šios klasės Vilniaus varžybų nugalėtoju. Po azartiškos kovos jis įveikė estus Indreką Sepą su “VW Golf” ir Rainą Pilvę su “Renault Clio”. Pastarasis tapo Šiaurės Europos taurės laimėtoju, o antruoju prizininku liko Vidas Čebatavičius, važiavęs Kaune pagamintu prototipu “AMG Cit car”. Jis nugalėjo Lietuvos pirmenybių įskaitoje.

Trečios pergalės pasiekti nepavyko

Dvejus pastaruosius metus Baltijos čempiono titulą laimėjęs Ramūnas Čapkauskas “Formula Baltic” klasėje trečią sezoną iš eilės nugalėti nesugebėjo. Dar prieš šį startą buvo aišku, kad kaunietis geriausiu atveju gali pakilti iki trečiosios vietos su sąlyga, jei pagrindiniams varžovams fatališkai nesisektų. Vilniuje viskas panašiai ir klostėsi - du sezono lyderiai estai Urmas Usnemas ir Erkas Valbaumas kvalifikacinių važiavimų metu patyrė avarijas, tačiau Ramūnas laimėjo tik pirmąjį finalą. Antrajame estas Jakas Piparas išnaudojo visus techninius pranašumus, neleido lietuviui išsiveržti į priekį ir privertė jį tenkintis tik eiliniu Lietuvos čempiono titulu.

Šiaurės Europos taurės laimėtoju tapo estas Urmas Uusnemas, antrą vietą užėmė Erko Valbaumas, o etapą laimėjęs J.Piparas liko ant bronzinio garbės pakylos laiptelio.

Rengiasi naujam sezonui

Egidijus Dapšas, šiemet taip pat laimėjęs Lietuvos čempiono titulą, liko už prizininkų trejeto “B2000” klasėje. Prie naujo “Hondo Civic” vairo sėdęs kaunietis solidžiausių pergalių žada siekti kitą sezoną. Tai leidžia tikėtis, kad lietuvių pozicijos ir šioje klasėje bus tvirtesnės. Šįkart prie “Ford Fdocus” vairo sėdęs Nerijus Dagilis ratą įveikdavo maždaug 3 sekundėms lėčiau nei lyderiai ir didelės grėsmės varžovams nekėlė.

Sezono nugalėtoju tapo latvis Girtas Krūzmanis, paskutinėse lenktynėse likęs trečias. Vilniaus etapą laimėjo “Opel Astra” vairavęs Arnis Jurševskis. Estas Aivis Ohtla Vilniuje liko antras, tokia pat vieta jam atiteko ir galutinėje sezono suvestinėje.

Malonus formalumas

Du Lietuvos sportininkai užsitikrino Baltijos šalių čempionų vardus dar prieš paskutines lenktynes. Kaunietis Marius Milevskis visą sezoną dominavo “Super 1600” klasėje, todėl paskutinėse sezono lenktynėse labiau stengėsi tausoti techniką ir liko už prizininkų trejeto. Tuo pasinaudojo estas Margusas Pihlakas Vilniuje finišo liniją kirtęs pirmas. Tarp Lietuvos sportininkų etapą laimėjo Andrius Firantas.

“N-1400” klasėje nugalėjo Robertas Kupčikas. Jis laimėjo ir paskutines sezono lenktynes, ir pirmą vietą pirmenybėse. Itin azartiškai Robertas kovojo su jaunu Latvijos sportininku Arviu Zarbergu, kuris liko antras.

Ant prizininkų garbės pakylos užkopė ir “VW Golf” klasėje startavęs šiaulietis Raimondas Poškus, kuris užėmė antrą vietą. Šis rezultatas rodo, kad mūsų sportininkai gali kovoti visose klasėse. Komandų įskaitoje etapą laimėjo “Oktano” ekipa, o sezono laureatų vardai atiteko “Adampolio-Mobil” komandai, kuri pirmavo visą sezoną.