„Lofbergs Lila“ prizai keliaus į atokiausius šalies kampelius
Šiandien be puodelio kvapnios kavos savo darbo ar poilsio dienos neįsivaizduoja milijonai žmonių visame pasaulyje. Be jos neapsieina ir didžiosios metų šventės. Kad ir Velykos, prie kurių stalo „Lofbergs Lila“ siūlo mėgautis ypatingu – karališku kavos skoniu.
Beje, šiais metais „Lofbergs Lila“ tęsia „Purpurinės parduotuvės“ akciją ir malonių staigmenų žada visos šalies gyventojams. Akcijos prizai - paplūdimio kėdės, rankšluosčiai, skėčiai kavos mėgėjų namus paštu pasieks visuose šalies kampeliuose.
„Gerą kavą privalo lydėti ypač geros dovanos. Prizų sąraše bus tik kokybiški daiktai, kurių pagrindinis tikslas – sukurti malonią ir jaukią aplinką, kas yra bene svarbiausia geriant kavą“, - sako bendrovės „Ogmios prekyba“ direktoriaus pavaduotoja rinkodarai Luiza TRILIKAUSKIENĖ. Su ja kalbamės apie Lietuvos gyventojų kavos gėrimo papročius bei naujas tendencijas.
- „Lofbergs Lila“ pasaulyje jau šimtą metų žinoma kaip kokybiškos kavos tiekėja. Jūsų kavą žmonės geria dešimtyje Europos šalių, JAV bei kitose pasaulio šalyse. Įdomu, ar skiriasi kavos gėrimo įpročiai, ar mus galima pavadinti kavą mėgstančia tauta?
- Iš tiesų kavos gėrimo tradicijos ir jos suvartojami kiekiai skiriasi visame pasaulyje. Apskaičiuota, kad per metus vienas Lietuvos gyventojas vidutiniškai sunaudoja apie 2,2 kg kavos. Palyginti su Europos mastais, tai nėra daug, nes Švedijoje vienas gyventojas per metus sunaudoja per 10 kg, o kaimyninėje Estijoje – 4 kg kavos.
Europoje pagal pomėgį kavai lietuviai dažnai yra lyginami su italais, kurie per dieną išgeria nuo kelių iki dešimties mažų puodelių stiprios „espresso“ kavos. Prie Pietų Europos tradicijos pamažu taikosi ir rusai, iki šiol labiau mėgę tirpią kavą, bei skandinavai, pripažįstantys kavos aparatuose verdamą kavą.
Reikia pastebėti, kad tikrieji Lietuvos kavos gurmanai gyvena didžiuosiuose miestuose - šiuo metu daugiausiai kavos perkama Vilniuje, Kaune, Panevėžyje bei Šiauliuose. Džiugina, kad geros kavos skonį pradeda vertinti ir mažesnių miestų gyventojai.
- Ar tai reiškia, kad tautiečiai, rinkdamiesi kavą, tapo išrankesni?
- Lietuva dar nuo senų laikų garsėjo kaip geresnės kavos šalis – užtenka prisiminti keleto dešimtmečių istoriją, kai būtent čia buvo vertinamos „Arabicos“ kavos pupelės. Šiandien galime tik pasidžiaugti, kad kavos gamintojai tiekia tokį kavos asortimentą, kad pasirinkti gali net ir didžiausi gurmanai. Dar viena džiugi tendencija, kad Lietuvoje vis dažniau kava pasirenkama ne vien pagal kainą, o žiūrima ir į jos kokybę.
Šalyje perkama vis daugiau brangesnių kavos rūšių – štai per praėjusius metus prie tokių priskiriamos „Lofbergs Lila“ kavos paklausa padidėjo net trečdaliu. Kad lietuviai skonį kavai tikrai turi, įrodė ir „Lofbergs Lila“ rengta lojalumo akcija „Purpurinė parduotuvė“, sulaukusi milžiniško populiarumo. Praėjusiais metais per devynis mėnesius išdalijome daugiau kaip 15 tūkstančių prizų! Vadinasi, gerą kavą gerti Lietuvoje tampa netgi madinga. Per 2004 metus „Lofbergs Lila“ kavą rinkosi net penktadaliu daugiau gyventojų nei 2003 metais.
- Šiemet pratęsėte itin populiarią „Purpurinės parduotuvės“ akciją. Ką nauja šiemet žada „Purpurinė parduotuvė“, ar pakaks visiems prizų?
- Šiemet akcija prasidėjo kovo mėnesį ir žada dar daugiau naujovių. Išaugs prizų įvairovė, o jų skaičiaus kaip ir pernai neribosime. Mūsų kavos mėgėjai galės laimėti skėčių, paplūdimio kėdžių, dėžučių kavai arba rankšluosčių. O norint dalyvauti akcijoje tereiks atsiųsti akcijoje dalyvaujančios kavos lipdukus, esančius ant pakuotės nugarėlės, į „Ogmios prekybos“ būstinę (M.Sleževičiaus g. 7, Vilnius), ir prizai akcijos metu – t.y. iki spalio 1 dienos, bus pristatyti tiesiai į namus arba į artimiausią pašto skyrių.
Esame įsitikinę, kad prizų pakaks visiems – tikėdamiesi, kad akcija šiemet bus dar populiaresnė, jau dabar ruošiame jų žymiai daugiau.
- Pernai „Lofbergs Lila“ pristatė dar vieną naujovę - kvietė gurmanus į kavos mokyklą. Gal ir mūsų skaitytojams galėtumėte patarti, kaip paruošti kavą?
- Žinoma. Mokėti paruošti kavą labai svarbu, nes kavos skonis priklauso nuo keleto dalykų. Pirmiausia, kava turi būti pagaminta tik iš aukščiausios kokybės pupelių. Antra, priklausomai nuo to, ar kava gaminama naudojant filtrinį aparatą, ar espresso būdu, ar užplikant puodelyje, reikia pasirinkti ir jos malimo būdą.
Taip pat reikėtų žinoti, kad kuo kava ilgiau „kontaktuoja“ su vandeniu, tuo ji turi būti rupesnė. Pavyzdžiui, puodelyje plikoma kava turi būti rupaus malimo, o verdant espresso kavą, ji turi būti smulkiai malta. Nemažai kavos skonio savybių lemia ir vanduo: jis turi būti šviežias, todėl atsukus vandentiekio čiaupą, rekomenduojama keletą sekundžių palaukti. Tinkamiausia vandens temperatūra kavai plikyti yra 95-96 laipsniai.
- O kaip atskirti gerą kavą ją perkant?
- Renkantis kavą, pirmiausia reikia atkreipti dėmesį, iš kokių pupelių ji pagaminta: „Arabicos“ ar „Robustos“ rūšies. „Lofbergs Lila“ rekomenduoja tik šimtaprocentinę „Arabicos“ pupelių kavą (informacija, iš kokių pupelių pagaminta kava, pateikiama ant kavos pakuotės), iš šių pupelių gaminama ir „Lofbergs Lila“ kava. Taip pat svarbu atsižvelgti ir į kavos gamintoją. Aukšta kokybe pasižymi Skandinavijos šalių produkcija, čia jau ne vieną dešimtmetį daug dėmesio skiriama gamybai. Ir, žinoma, svarbiausia yra atsižvelgti į skonį – pasirinkus norimą gamintoją, belieka paragauti keletą kavos rūšių ir išsirinkti mėgstamiausią.
- „Lofbergs Lila“ kavos yra net keturios skirtingos rūšys, o jų pakuotės skiriasi tik etikečių spalva. Ką reiškia skirtingos spalvos?
- „Lofbergs Lila“ – vienintelė kavos gamintoja Lietuvos rinkoje, siūlanti aukščiausios kokybės keturių skirtingų skonių kavą. Žalia etikete pažymėta – švelniai skrudinta kava, labiausiai tinkanti rytui. Sodresnio ir stipresnio skonio mėgėjams derėtų rinktis rudą, raudoną ar juodą tamsiau skrudintos „Lofbergs Lila“ pakuotę. Šiomis spalvomis žymima kava gaminama iš skirtingų „Arabicos“ rūšių ir tarpusavyje skiriasi poskonių gama, iš jų kiekvienas gurmanas išsirinks sau mėgstamiausią. Tamsiau skrudinta kava puikiai tinka gerti po pietų, po sotaus valgio ar maloniai besišnekučiuojant. Tokį pasisėdėjimą britai apibūdina „trijų C“ terminu, kilusiu nuo žodžių: coffee, cognac, cigar. Kaip tik ši kava labiausiai tiktų ir prie Velykų stalo.
- Ko palinkėtumėte skaitytojams šv. Velykų proga?
- Daug gražių ir saulėtų pavasario dienų, šypsenų ir tarpusavio supratimo. Ir nepamiršti, kad kava – ne tik skanu gerti, jos gėrimo ritualas taip pat suartina žmones. Todėl norėčiau palinkėti, kad, skaniai papietavę prie velykinių valgių stalo, šeimos nariai neišsilakstytų kas sau, o pasėdėtų dar kelias minutes prie šventinio kavos puodelio ir maloniai pasišnekučiuotų.
- Dėkojame Jums už malonų pokalbį!
„Lofbergs Lila“ – karališka kava
• Kavos kompanija „Lofbergs Lila“ 1906 m. įkurta Švedijoje ir šiuo metu yra viena didžiausių kavos gamintojų visoje Skandinavijoje.
• „Lofbergs Lila“ kava gaminama tik iš „Arabica“ rūšies pupelių, kurių aromatinės savybės iš visų kavos rūšių ekspertų yra vertinamos aukščiausiai.
• Kavos pupeles jau šimtmetį kompanija gabena iš Brazilijos, Kolumbijos, Gvatemalos, Kosta Rikos bei Kenijos, kur auga milžiniškos juodojo aukso plantacijos.
• „Lofbergs Lila“ vadinama karališka kava – nuo 1985 m. ji tiekiama į Švedijos karališkuosius rūmus.
• Švelnaus skonio kavos mėgėjams „Lofbergs Lila“ siūlo vidutiniškai skrudintą, intensyvaus skonio – tamsiai ir skaniškai skrudintą, rūgštesnio skonio – „Colombija“ kavą.
• Lojalumo akcijos „Purpurinė parduotuvė“ pavadinimas siejasi su švedišku žodžiu „lillac“, kuris lietuviškai reiškia purpurinę spalvą. Būtent tokios yra prinokusios kavamedžio uogos, kurių kauliukai vėliau virsta kavos pupelėmis. Su purpurine spalva siejamas ir visas „Lofbergs Lila“ – prisirpusios, brandžios kavos įvaizdis, atsispindintis ir jos pavadinime.
Naujausi komentarai