"Gjensidige Baltic" užsiaugino raumenų


2009-04-29
Renaldas Gabartas

Pernai Norvegijos kapitalo draudimo bendrovė "Gjensidige" įsigijo 100 proc. įmonės "RESO Europa" akcijų paketą, o šių metų balandžio 1-ąją baigė tvarkyti visus juridinius jungtuvių formalumus. Po jų "RESO Europa" tapo AAS "Gjensidige Baltic" Lietuvos filialu.

Naujas vardas – ne kliūtis

Balandį Lietuvos rinką tradiciškai pradeda krėsti vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutarčių atnaujinimo karštligė. Bendrovė "RESO Europa", praėjusiais metais buvusi gana svarbi šios rinkos žaidėja, šįkart klientų viliotinyje dalyvauja mažai kam girdėtu ir daugeliui sunkiai ištariamu vardu. Ar tai nesukels papildomų rūpesčių?

"Lietuvoje "Gjensidige" pavadinimas iš tiesų kol kas nedaug ką sako, tačiau Skandinavijos šalyse jis jau seniai tapęs solidumo ir patikimumo sinonimu. Žygį į Baltijos šalis "Gjensidige" pradėjo įsigydama draudimo bendrovę Latvijoje, o Estijoje ir Lietuvoje įkurdama filialus. Pernai norvegai nutarė pozicijas mūsų šalyje sustiprinti, todėl prie anksčiau valdytos "Baltic Polis" prijungė "RESO Europą". Dabar ši bendrovė užima per 6 proc. visos draudimo rinkos", – pasakojo "Gjensidige Baltic" Rinkodaros  departamento direktorius Vidas Gudonis.

Jo teigimu, visus praėjusius metus "RESO Europa" buvo pristatoma kaip "Gjensidige" grupės narė, o dešimtys tūkstančių mūsų gavo tiesioginius pranešimus apie permainas. Todėl tikimasi, kad staigmenų niekas nepatirs.

"Veikiau atvirkščiai – susijungus dviem bendrovėms, daugelyje miestų bene dvigubai padaugėjo taškų, kuriuose galima tvarkyti su draudimu susijusius reikalaus. Šiaip bendrovės klientai reorganizacijos procesų nepajus. Jiems, kaip ir lig šiol, bus teikiamos visos tos pačios paslaugos, visos su "RESO Europa" susijusios sutartys galioja", – sakė V.Gudonis.

Kainų erozija


Draudikai atkreipė dėmesį, kad nors vidutinė statistinė automobilių eismo įvykiuose patiriama žala nesumažėjo, atsirado prielaidų piginti draudimą. Didžiausią įtaką tam turi mažėjantys automobilių priežiūros įkainiai. Prieš gerą pusmetį valandos tarifas buvo maždaug 110–120 litų, o dabar tų pačių meistrų tokios pat paslaugos kainuoja apie 80–90 litų.

"Nemažai draudėjų pageidauja savarankiškai remontuoti apgadintus automobilius ir gauti kompensaciją pagal vadinamąjį apskaičiavimą. Žmonės sugeba su servisais susitarti dėl mažesnės jų paslaugų kainos, o draudikai – siūlyti pigesnius draudimo polisus", – tvirtino V.Gudonis.

Siužetai detektyvams

Draudikai spėja, kad kainos galėtų dar labiau smuktelėti, jei pavyktų pažaboti nesąžiningus veikėjus, inscenizuojančius avarijas ir įvairius incidentus.

"Tarkim, pernai pradėtos naudoti eismo įvykių deklaracijos gerokai palengvino policijos pareigūnų gyvenimą, sudarė prielaidas greičiau sutvarkyti įvairius formalumus ir mažiau trikdyti eismą. Tačiau galimybių sukčiauti ir būtent taip elgtis mėginančių nesąžiningų automobilininkų taip pat padaugėjo", – pripažino "Gjensidige Baltic" Juridinio skyriaus vadovė Rūta Kazlauskaitė.

Draudimo bendrovės teisininkė pasakojo, kad kai kurie bandymai sukčiauti, norint už draudimo pinigus susiremontuoti automobilį, būna vaikiškai primityvūs ir neįtikimai įžūlūs.

Kartais siunčiami pranešimai apie dvi avarijoje sumaitotas mašinas, tačiau nurodytoje incidento vietoje (ji paprastai būna labai nuošali) kažkodėl nepavyksta rasti nė mažiausios nuolaužos ar šukės. Dažnai automobilio nesuvaldę ir pakelės medžius taranavę veikėjai, neturintys kasko, bando savo nuostolius sumažinti mojuodami privalomojo civilinės atsakomybės draudimo polisu. Esą incidentas įvyko mėginant išvengti susidūrimo su į kelią netikėtai išlindusiu kitu automobiliu, išbėgusiu vaiku ar pan.

Dar viena nauja tendencija, kai avarijų kaltininkai mėgina išvengti asmeninės atsakomybės – civilinės atsakomybės draudimas po įvykio. Incidentą sukėlę veikėjai įsigudrino pirkti šio draudimo polisus artimiausioje degalinėje tuoj po avarijos, o deklaracijoje nurodyti 15–20 minučių vėlesnį eismo įvykio laiką.

"Tokių, švelniai tariant, "sutapimų" akivaizdžiai padaugėjo, todėl draudikai visais panašiais atvejais kreipiasi į nepriklausomus ekspertus ir prašo jų vertinimo. Deja, net ir taip pavyksta sustabdyti ne visus mėgėjus sukčiauti. Pavyzdžiui, vienas veikėjas per metus sugebėjo padaryti devynias avarijas ir visus kartus pristatyti pažymas iš serviso, kuriose nurodytos penkis kartus didesnės kainos, nei pakaktų sumokėti bet kuriose kitose dirbtuvėse", – pasakojo R.Kazlauskaitė.