Amerikoje užvirė aistros


2004-03-06
Amerikoje užvirė aistros
Rugsėjo 11-osios aukų artimuosius papiktino Dž.V.Bušo rinkimų kampanijos reklama

Reuters-BNS. Šeimos, kurios per 2001 metų rugsėjo 11-osios atakas neteko savo artimųjų, užvakar netikėtai pareiškė pasipiktinimą prezidento Džordžo V.Bušo rinkimų kampanijos pirmosiomis reklamomis, kuriose panaudojant sugriuvusio Pasaulio prekybos centro atvaizdus jis rodomas kaip lyderis, tinkamas vadovauti neramiais laikais.

Naudojasi kaip tramplinu

“Šeimos yra pasipiktinusios, - sakė 57 metų niujorkietis Bilas Doilas, aktyvus kelių organizacijų, vienijančių per rugsėjo 11-osios atakas savo artimųjų netekusias šeimas, narys. - Mano nuomone, atstumia tai, kad prezidentas bando pasinaudoti rugsėjo 11-ąja kaip tramplinu savo perrinkimui”.

“Tai visiškai neteisinga. Jis kaltas dėl 3,5 tūkst. mirčių, įskaitant Iraką”, - sakė B.Doilas, kurio 25 metų sūnus Džozefas žuvo Pasaulio prekybos centre.

Tačiau ilgametė Dž.V.Bušo patarėja Karen Hiuz keturias minimas reklamas, kurios užvakar pradėtos demonstruoti 16-oje svarbių valstijų, vadino “skoningai padarytomis”.

“Rugsėjo 11-oji nėra tolimos praeities įvykis, - ABC laidai “Good Morning America” sakė ji. - Taip pat svarbu suprasti, kaip tai paveikė mūsų nacionalinę valstybinę politiką”.

Respublikonas Rudolfas Džulianis, kuris atakų metu buvo Niujorko meras, per Dž.V.Bušo rinkimų kampanijos organizatorius paskelbė savo pritarimą šioms reklamoms.

“Jo vadovavimas tą dieną yra svarbiausia jo charakteristikos dalis, o tolesnis jo vadovavimas yra lemiamas mūsų galutinei sėkmei kovojant su pasauliniu terorizmu”, - nurodė R.Džulianis.

Į kritiką nebus atsižvelgta

Dž.V.Bušo kampanijos atstovas spaudai Teris Holtas sakė, kad šios reklamos nebus atšauktos. “Šioje šalyje nėra svarbesnio klausimo už tai, kas yra geriau pasirengęs susidurti su realybe po rugsėjo 11-osios”, - pažymėjo jis.

Dviejose reklamose, siekiant pavaizduoti Dž.V.Bušą lyderiu, užsimenama apie atakas, per kurias žuvo maždaug 3 tūkst. žmonių. Vienoje reklamoje matoma Amerikos vėliava Pasaulio prekybos centro griuvėsių fone, o dar vienoje - ugniagesiai, iškeliantys vėliava uždengtus aukos palaikus.

Ronas Viletas iš Misūrio, kuris 2001-ųjų rugsėjo 11-ąją neteko 29 metų sūnaus, sakė pasibjaurėjęs šiomis reklamomis ir taip nusiminęs, kad “greičiau balsuotų už Sadamą Huseiną, o ne už Bušą”.

“Mano nuomone, tai baisu, - pridūrė jo žmona Liusi. - Jam iš viso neturėtų būti leista naudotis tais vaizdais”.

Respublikonams rengiant rugpjūčio pabaigoje Niujorke vyksiantį savo suvažiavimą, žuvusiųjų šeimos išreiškė viltį, kad Dž.V.Bušas visko dar labiau nesugadins ir nekalbės toje vietoje, kur anksčiau stovėjo Pasaulio prekybos centro dangoraižiai ir kurią daugelis laiko šventa.

“Jei jis taip padarys, bus protestų ir tai gali būti nemalonu”, - sakė B.Doilas.

Jaučia apmaudą

Keli aukų artimieji nurodė, jog apmaudą jaučia iš dalies dėl to, kad Dž.V.Bušas nesutiko viešai liudyti federalinėje komisijoje, kuri tiria 2001-ųjų rugsėjo 11-osios atakas.

“Bušo administracija nevisiškai bendradarbiauja su rugsėjo 11-osios komisija, bet tuo pačiu metu mėgina pasitelkti ir pasisavinti rugsėjo 11-ąją ir panaudoti ją jam perrinkti”, - sakė Stivenas Pušas iš organizacijos “Families September 11th”. Jo žmona tą dieną žuvo lėktuve, kuris įsirėžė į Pentagoną Vašingtone.

Tarptautinė ugniagesių asociacija, kuri rėmė demokratų kandidatą į prezidentus Džoną Kerį, minėtas reklamas pavadino “blogiausia veidmainystės forma”.

Dabartinis Niujorko meras Maiklas Blumbergas sakė jokių prieštaravimų neturįs. Be to, šios reklamos papiktino ne visus rugsėjo 11-ąją žuvusių žmonių artimuosius.

“Man nekyla jokių problemų dėl to, kad jis pabrėžia savo vadovavimą tuo metu. Jis padėjo mums tai ištverti. Man tai atrodė skoninga reklama”, - sakė Patricija Reili, kuri rugsėjo 11-ąją neteko savo sesers.